سفر به جزیره بورا بورا

به گزارش دنیای راه راه، بورا بورا می تواند تفسیری از زیبایی بهشت در زمین باشد، جزیره ای با هتل های ساخته شده به سبک بومیان پلینزی روی دریا که برای خنکی و راحتی، سقفش از برگ های نخل ساخته شده است و کف آن هم سکویی برای سوار شدن بر قایق دارد. آب های شفافی به رنگ آبی و نیلی که میتوان سطح زیر دریا را خیلی واضح دید از ویژگی های بورا بورا است. جزیره بورا بورا پر از حیوانات دریایی با صدها گونه مختلف اعم از لاک پشت، ستاره دریایی، مرجان ها، ماهی ها و کوسه ماهی ها است که گردشگران می توانند با غواصی صحنه های پر هیجان و رازگونه زیر آب را از نزدیک تجربه کنند.

سفر به جزیره بورا بورا

درباره جزیره بورا بورا بدانید!

این جزیره گرمسیری یکی از جزایر فرانسه است که در اقیانوس آرام و بین آمریکا و استرالیا قرار گرفته است و با وجود فاصله زیادی که نسبت به فرانسه دارد، به دلیل فرودگاهی که دارد به راحتی قابل دسترس است. جالب است بدانید این جزیره چهار میلیون سال پیش با یک فوران آتشفشانی ایجاد شده و مدت ها غیر قابل سکونت بوده است تا این که مردم جزیره تانگن اولین کسانی بودند که به این جزیره پا می گذارند.

مونت اوتماناMount Otemanu مونت پاهیا در وسط جزیره بورا بورا قرار گرفته است که در گذشته آتشفشان بوده و امروز تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه شده است که میتوان با بالا رفتن از این کوه وجه دیگری از هیجان را تجربه کرد.

نام جزیره بورا بورا از کجا آمده است؟

نام این جزیره به اولین اروپایی هایی بر میگردد که اولین بار پا به این بهشت زمینی گذاشته اند. از آنجا که زبان مردم این جزیره تاهیتی است و در آن حرف B تلفظ نمی گردد، مردم جزیره بورا بورا آن را Pora Pora صدا می کردند و اروپایی ها آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و رواج دادند.

بیشتر مردم ، بورا بورا را به عنوان یک جزیره رمانتیک می شناسند، چرا که یک مکان خاطره انگیز عاشقانه برای زوج ها و تازه عروس و دامادها است تا عشق خود را در خانه های ییلاقی اش جشن بگیرند. البته صخره های مرجانی به شکل قلب نیز تاثیر بسزایی در این اعتقاد دارد.

اعتقاد جالب مردم بورا بورا

برای مردم محلی این جزیره، هر چیزی معنای خاص خودش را دارد ، حتی گل ها، مخصوصا زمانی که پشت گوش یک خانم باشد. اگر گل پشت گوش چپ قرار بگیرد یعنی او مجرد نبوده و عشقی در زندگی خود دارد؛ اگر گل در پشت گوش راست باشد یعنی مجرد است و می تواند رابطه ای را شروع کند.

شاید عجیب به نظر برسد اما خالکوبی در این جزیره امری مقدس به شمار می آید، محلی ها معتقدند اصل خالکوبی به دو پسر خدای آفرینش برمی گردد، البته با وجود این که در گذشته برای نشان دادن موقعیت اجتماعی استفاده می شده است امروزه نشانه زیبایی هم تلقی می گردد.

جالب است که در این جزیره هیچ وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد مگر یک وسیله شبیه اتوبوس که یک تور دو ساعته در سطح جزیره می رود، بنابراین افرادی که به این جزیره سفر می کنند باید آماده یک پیاده روی طولانی باشند، هر چند امکان اجاره یک دوچرخه و یا یک ماشین شخصی وجود دارد اما زیبایی قدم زدن در این جزیره، زمان پیاده روی را به اندازه یک چشم بهم زدن کوتاه میکند.

امنیت جزیره بورا بورا

بورا بورا جزیره گرمسیری است که در آن هیچ حیوان و یا حشره خطرناکی وجود ندارد، بنابراین میتوان ساعت ها بدون ترس از مارهای سمی و یا حشرات گزنده در کنار ساحل استراحت کرد اما خطر دیگری وجود دارد که می تواند شما را تهدید کند و آن هم سقوط نارگیل ها از درخت ها است.

اگر چه نارگیل اصلی ترین تولید جزیره بورا بورا است و حتی در تورهای گردشگری به شما باز کردن نارگیل را یاد می دهند و در گوشه کنار جزیره افسانه های زیادی از درخت نارگیل برایتان تعریف میکنند اما این میوه به وزن حدود دو کیلوگرم که از فاصله 30 متری از زمین قرار گرفته است، اگر بر سرتان سقوط کنند میتوانند خطر آفرین باشد.

یکی بهترین سواحل جهان در بورا بورا قرار گرفته است ، در سال 2013، CNN با معرفی بهترین سواحل جهان ساحل Matira را در لیست ده ساحل اول قرار داد. این جزیره لقب خیلی عالی برای باور نکردنی بودن را هم به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که این جزیره در جنگ جهانی دوم، به عنوان پایگاه آمریکایی ها در دهه 1940 بوده است و گفته می گردد که بیش از 6000 سرباز آمریکایی در این محل مستقر بوده اند.

منبع: سفرمی
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 601

به "سفر به جزیره بورا بورا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جزیره بورا بورا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید