شرایط سنی تحصیل در کانادا

به گزارش دنیای راه راه، تحصیل در مدارس

در کانادا سیستم آموزشی در مدارس به دو صورت

شرایط سنی تحصیل در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • آموزش در مدارس دولتی
  • آموزش در مدارس خصوصی

صورت می گیرد.

مدارس دولتی کانادا مختص دانش آموزانی می باشد که ساکن کانادا محسوب می شوند و اغلب این مدارس روزانه هستند. بیشتر مدارس خصوصی کانادا برای دانش آموزان بین المللی تعریف شده است که به صورت شبانه روزی به فعالیت خود ادامه می دهد. قابل ذکر است که در برخی از ایالت های کانادا تحصیل به زبان فرانسه امکان پذیر می باشد. شرایط تحصیل در مدارس کانادا در برخی مقاطع اختیاری است. به طور کلی تحصیل در مدارس کاناد به سه مقطع تقسیم شده است. معمولا دانش آموزان در سن 3 تا 5 سال می توانند در مهد کودک ثبت نام نمایند در حالی که تحصیل اجباری از سن 6 سالگی آغاز می گردد و تحصیل در مدارس ابتدایی 6 سال به طول می انجامد. بعد از سپری کردن مقطع ابتدایی دانش آموزان با سنیـن بین 11 الی 12 سال می توانند وارد مقطع دبیرستان شوند و مجدد 6 سال دیگر به تحصیلات خود ادامه دهند. در این مرحله دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی در سنین 17 الی 18 سالگی می توانند اقدام به ثبت نام در کالج ها و یا دانشگاه های کانادا نمایند.

شرایط سنی تحصیل در کانادا برای بچه ها از سن 3 تا 6 سالگی می باشد که این سن در مقطع پیش دبستانی قرار می گیرند و آموزش داده می شوند. دوره ابتدایی در کانادا از سن 6 سالگی آغاز می گردد. دوره ابتدایی در کانادا به 2 دوره دبستان و دبیرستان تقسیم می گردد که دوره ی دبستان شامل ابتدایی و هدایت و دوره دبیرستانه 4 سال می باشد. دانش آموزان تا قبل از ورود به دانشگاه طبق نظام پیش دانشگاهی باید 12 سال تحصیل را داشته باشند. طبق قانون کشور کانادا تمام بچه های بین سنین 6 تا 18 سال باید در مدارس تحصیل نمایند و تحصیل تا این سن در مدارس کانادا اجباری می باشد.

از مهم ترین نکات ویزای تحصیلی کانادا برای مقطع مدرسه این است که دانش آموز می تواند در زمان تحصیل والدین خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشد. در واقع والدین می توانند به واسطه تحصیل فرزند خود ویزای کانادا را کسب نمایند.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایند. یکی از شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن دیپلم 12 ساله می باشد و در صندلی بعدی از مدارک مورد احتیاج برای اخذ پذیرش، مدرک زبان انگلیسی و یا فرانسوی احتیاج است. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متغیر است. به طور کلی مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال می باشد.

شهرهای محبوب کانادا که مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشند:

  • مونترال
  • تورنتو
  • ونکوور

شرایط سنی تحصیل درکانادا برای تحصیل در مقطع کارشناسی به این صورت است که پس از اتمام دوره 12 ساله و دریافت مدرک دیپلم امکان پذیر می باشد و فرد متقاضی جهت تحصیل در این مقطع بایستی مدرک زبان آیلتس 6 برای ورود به دوره کارشناسی را داشته باشد. مدت زمان طول دوره کارشناسی در کشور کانادا 4 سال است ولی در برخی از شهر های کانادا مانند کبک با گذراندن دوره 2 سال پیش دانشگاهی می توانند 3 ساله مدرک کارشناسی خود را اخذ نمایند. طبق قانون کانادا هیچ محدودیت سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا درمقطع لیسانس وجود ندارد اما دانشجویان بین المللی 18 تا 25 سال از شانس بیشتری برای اخذ ویزا برخوردار می باشند.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی نمایند. دانشجویان باید برای این مقطع مدرک زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6.5 را ارائه نمایند. علاوه بر آن ارائه دیپلم 12 ساله و کارشناسی الزامی است. همچنین بسیاری از دانشگاه ها توصیه نامه از اساتید مورد نظر، سوابق کاری منوط به رشته تحصیلی و یا آزمون GMAT و آزمون GRE را از دانشجویان طلب می نمایند. عموما تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا 2 سال به طول می انجامد. قابل ذکر است دانشجویانی که از رزومه قوی تحصیلی - کاری برخوردار هستند می توانند از بورسیه تحصیلی در این کشور استفاده نمایند.

شرایط سنی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به این صورت است که دانشجو بایستی مدرک کارشناسی را اخذ کرده باشد و فاصله زمانی بین اخذ مدرک کارشناسی و ورود به دوره کارشناسی ارشد در کانادا نباید بیشتر از 5 سال باشد. از شرایطی که برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور کانادا مهم می باشد، داشتن مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 با توجه به دانشگاه و نوع رشته و دیگر شرط آن داشتن معدل بالای 13 در دوره کارشناسی است. این مقطع با توجه به تعداد واحد های که باید گذرانده گردد 1 یا 2 سال زمان می برد.

دانشجویان می توانند به 3 روش این دوره را بگذرانند:

  • پژوهشی
  • آموزشی
  • آموزشی-پژوهشی

شرایط سنی که برای این مقطع در کشور کانادا تعیین شده این است که گپ تحصیلی بین کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید بیشتر از 5 سال باشد و دانشجویان پایین 30 سال از شانس بیشتری برای پذیرش برخوردار هستند.

شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکترا

تحصیل در کانادا برای مقطع دکترا مانند بیشتر کشور های دیگر احتیاج به استاد راهنما بوده و دانشجویان بایستی با آن اساتید در ارتباط بوده و در صورت تائید، دانشجو بتواند جهت پیگیری ویزا اقدام نماید. برای پذیرش در مقطع دکترا باید معدل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد بالای 13 داشته باشید و مدرک معتبر زبان ایلتس 7 با توجه به نوع دانشگاه و رشته احتیاج است. مقطع دکترا در کشور کانادا یک دوره 3 تا 5 ساله است و دانشجو می تواند ریسرچ، پروژه و کورس را عهده بگیرد. این پروژه ها از طرف شرکت ها حمایت می شوند و می تواند یاری هزینه ای برای تحصیل دانشجو به همراه داشته باشد. در مقطع دکترا در کانادا فاصله تحصیلی دارای اهمیت زیادی نبوده و دانشجو با داشتن سوابق کاری مرتبط، تالیف و پژوهش و سوابق تدریس می تواند در هر سنی برای پذیرش اقدام کند اما به طور کلی افراد زیر 49 سال از شانس بالاتری برخوردار هستند هرچند هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه امور مهاجرتی و همچنین اخذ پذیرش و ویزا با موسسه خبرنگاران تماس بگیرید: 02122225334

منبع: اینترنت
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 954

به "شرایط سنی تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سنی تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید