زمستان در مونترال

به گزارش دنیای راه راه، علیرغم بادهای سرد و بارش برف، فصل زمستان یکی از هیجان انگیزترین فصل های سال در کاناداست. زمستان می تواند برای دانشجویان بین المللی فرصت ها و چالش هایی را فراهم کند. شهرهای کانادا اغلب فعالیت های هیجان انگیز و فستیوال های جذابی را برای زمستان تدارک می بینند. همه می توانند با داشتن یک کاپشن گرم و خوب همراه با یک جفت چکمه گرم و نرم وارد این فعلایت های منحصر به فرد شوند.

زمستان در مونترال

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مونترال در زمستان

یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی در کانادا شهر مونترال است که در استان کبک، که بیشترین جمعیت فرانسوی زبان کانادا را دارد واقع شده است. البته این شهر یک شهر دو زبانه است و ساکنین انگلیسی زبان هم دارد. این شهر چندین دانشکده فنی مشهور دارد و نیز چهار تا از بهترین دانشگاه های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان منجمله دانشگاه مک گیل و دانشگاه کبک در مونترال (UQAM) در این شهر واقع شده است. پس جای تعجبی نیست که این شهر بهترین شهر دانشجویی در سال 2017 نام گرفته است. از بین بهترین مووسات آموزشی انگلیسی زبان مونترال می توان به دانشگاه کونکوردیا اشاره نمود که در سال 2017 در لیست جامع مکلین از برترین دانشگاه ها ظاهر شده است.

در دانشگاه کونکوردیا از 150 کشور دنیا دانشجو وجود دارد و 200 دوره لیسانس و فوق لیسانس در این دانشگاه برگذار می گردد. داده های اخیر دانشگاه نشان می دهد که 7000 دانشجوی بین المللی در کونکوردیا تحصیل می نمایندو سه تا از دانشکده های محبوب آن علوم کامپیوتر و مهندسی ، هنر و علوم و مدرسه کسب و کار جان مولسون است. مونترال تابستان های بسیار گرم و پاییز و بهار ملایمی دارد اما متوسط دما در زمستان در ماه ژانویه به منفی 9 درجه سانتیگراد می رسد. حالا که فصل زمستان چندی است به کانادا رسیده است با دو تن از دانشجویان بین المللی که در دانشگاه کونکوردیا تحصیل می نمایند صحبت نموده ایم و آنها دیدگاه های خود را در خصوص زمستان در کانادا به ما ارائه داده اند.

راگاو ، بیست ساله

راگاو در حال حاضر با یک برنامه کو آپ علوم کامپیوتر می خواند و کو آپ او را قادر ساخته تا 16 هفته بتواند کار در ازای دریافت مزد انجام دهد. او می گوید:

کانادا همواره سرزمین فرصت ها بوده است. من واقعا باور این است که کانادا سرزمین فرصت هاست. مونترال جای خوبی است چون از همه جای دنیا با همه فرهنگها در آن حضور دارند. هوای زمستانی هم در مونترال خوب است. من عاشق زمستان هستم. البته در زمستان گاهی رفت و آمد سخت می گردد چون من در وست آیلند هستم. بنابراین باید جلو جلو برنامه ریزی کرد. همه کارهایی که من انجام می دهم حول برنامه دانشجویی ام می چرخد. از این جهت دوست دارم زمستان ها کلاس های صبح بگیرم چون دوست ندارم شب ها در برف گیر کنم. پارسال واقعا بر درس هایم تمرکز داشتم و اصلا وارد فعالیت های زمستانی نشدم. حالا که شهر را بهتر شناخته ام اعتماد به نفس بیشتری برای بیرون رفتن دارم. توصیه من به دانشجویانی که از مناطق گرمسیری مثل ایران می آیند این است که حتما چند دست لباس گرم با خود همراه داشته باشند.

پائولین، بیست و چهار ساله

پائولین از فرانسه آمده تا لیسانس تجارت را در دانشگاه کونکوردیا تکمیل کند. تمرکز او بر کسب و کار بین المللی در مدرسه کسب و کار جان مولسون است. او می گوید:

من عاشق زمستان های مونترال هستم. وقتی برف می بارد فضای خیلی زیبایی شکل می گیرد. من توقع داشتم زمستان مونترال خیلی سرد باشد چون دوستم اینجا بود و لباس های گرم با خود آوردم. اولین زمستان من در اینجا خیلی خیلی سرد بود و برای همین محبور شدم بروم لباس های پشمی بخرم. من در UQAM درس می خواندم و محل زندگی ام نزدیک مترو بود بنابراین محبور نبودم زیاد در بیرون بمانم. توصیه من این است که هم به لحاظ آوردن لباس گرم و هم به لحاظ روانی خود را برای زمستان مونترال آماده کنید. من در اینجا یاد گرفتم فصل ها را دوست داشته باشم. قبلا به این نکته توجه نمی کردم. اینجا هر فصل را واقعا تجربه می کنی و یاد می گیری که تک تک فصل ها را دوست داشته باشی و فدرش را بدانی. همه چیز در اینجا به طور زیرزمینی طراحی شده است. می توانی در تونل ها خرید کنی. فقط سعی کنید نزدیک مترو یا ایستگاه اتوبوس زندگی کنید تا مجبور نباشید زیاد در بیرون بمانید.

شهر زیرزمینی مونترال شبکه ای از فروشگاه های عظیم و فود کورت هایی است که با تونل به هم متصل شده اند.

این تونل ها مراکز اصلی شهر و مرکز شهر مونترال را با قطار زیرزمینی یا متروی مونترال به هم متصل می نمایند. می توانید بدون اینکه پای خود را بیرون بگذارید به مدرسه، محل کار یا دیدن دوستان و خانواده بروید.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 677

به "زمستان در مونترال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمستان در مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید