فروش عینک های تشخیص دهنده بیماری کرونا توسط چینی ها

به گزارش دنیای راه راه، در بحبوحه شیوع و گسترش بیماری کرونا بسیاری از شرکت ها هستند که کوشش می نمایند از شرایط موجود بهترین استفاده را برای فروش محصولات خود داشته باشند. یکی از این شرکت ها یک استارت آپ چینی است که عینک های تشخیص دهنده کرونا را به فروش می رساند.

فروش عینک های تشخیص دهنده بیماری کرونا توسط چینی ها

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش TechCrunch، یک شرکت چینی به تازگی دستگاهی را اختراع کرده و به فروش می رساند که ادعا می گردد می تواند به صورت همزمان از حدود 200 نفر در یک نمای دید، افراد مبتلا و مشکوک به کرونا را شناسایی کند.

این شرکت که Rokid نام دارد، محصول خود را به شکل یک عینک طراحی کرده و در دل آن یک دوربین جای داده است تا بتوان با استفاده از ساختار ساده اسکن حرارتی، بدون استفاده از تب سنج های لیزری، بیماران را شناسایی کرد.

این عینک با شماره مدل T1 در بازار عرضه شده و می تواند از فاصله سه متری، وقتی روی چشم متصدی شناسایی بیماران قرار گرفته باشد، اسکن حرارتی را از فضای خارجی ترتیب داده و تعیین کند که دمای تب هر فرد موجود در کادر دید، چقدر است.

در دل این عینک یک تراشه ساخت کوالکام جای گرفته و دوربینی 12 مگاپیکسلی مادون قرمز اطلاعات را از محیط جمع می نماید. در ادامه این اطلاعات به تراشه پردازشی ارسال شده و همزمان، رابط کاربری دستگاه تعیین می نماید که کدام فرد موجود در کادر، احتمال ابتلا به بیماری کرونا را دارد.

این شرکت پیش از این محصولاتی در حوزه فناوری تشخیص چهره و اینترنت اشیا را فراوری کرده بود و همانطور که گفتیم با موقعیت موجود تصمیم گرفته محصولات خود را در راستای شناسایی بیماری کرونا گسترش دهد.

خبر جالب دیگر در خصوص این محصول برنامه صادرات گسترده ای است که برای ان چیده شده است. این شرکت اعلام کرده که میخواهد تعداد بسیار زیادی از این محصولات را به کشورهای غربی و آمریکا ارسال کند تا بتوان از آن در فرودگاه ها، مراکز جمعی و ... و توسط نیروهای امنیتی و بهداشتی برای شناسایی بیماران استفاده گردد.ug

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 674

به "فروش عینک های تشخیص دهنده بیماری کرونا توسط چینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش عینک های تشخیص دهنده بیماری کرونا توسط چینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید