کاهش فراوری و عرضه آی فون

به گزارش دنیای راه راه، اپل در بیانیه ای گفت است که انتظار ندارد به درآمد پیش بینی شده در سه ماه منتهی به ماه مارس برسد و اضافه نمود بازگشت به شرایط عادی کُند خواهد بود:

کاهش فراوری و عرضه آی فون

شرکت اَپل می گوید به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، درآمد این شرکت از پیش بینی کمتر خواهد بود. این شرکت میزان کاهش درآمد را اعلام نکرد. پیش بینی شده بود که درآمد اپل در سه ماهه جاری میلادی به رکورد 67 میلیارد دلار برسد.

اپل در بیانیه ای اظهار داشت است که انتظار ندارد به درآمد پیش بینی شده در سه ماه منتهی به ماه مارس برسد و اضافه کرد بازگشت به شرایط عادی کُند خواهد بود:

گرچه محل فراوری آی فون خارج از استان هوبِی واقع شده است و کارخانه بازگشایی شده، ولی بازگشت به شرایط عادی کُندتر از حد انتظار ماست.

به گفته این شرکت، فراوری و فروش کالا ها تحت تأثیر شیوع این بیماری قرار گرفته است و عرضه گوشی های آی فون در دنیا موقتا محدود خواهد شد.

تحلیلگران برآورد نموده اند که به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است تقاضا برای تلفن های هوشمند در چین، در سه ماهه نخست سال میلادی به نصف برسد. چین بزرگترین بازار موبایل در دنیا است.

با وجود امیدواری به بازگشایی کارخانه ها و فروشگاه ها در چین، هشدار اپل نشان دهنده تأثیر جدی شیوع این ویروس بر اقتصاد چین است. اَپل نخستین شرکت آمریکایی است که اعلام نموده شیوع کرونا بر شرایط مالی اش تأثیر گذار بوده است.

صنایع فراوری خودرو، از جمله بخش های دیگر اقتصاد است که به علت شیوع ویروس کرونا، دچار اختلال در عرضه شده است. هفته گذشته، شرکت جِی بی سی، فراوری کننده ماشین آلات سنگین، اظهار داشت که به علت کمبود قطعات وارداتی از چین، فراوری خود را در بریتانیا کاهش می دهد.

دیروز 115مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خارج از استان هوبِی گزارش شد که البته 450 مورد کمتر از هفته گذشته است.

به گفته رئیس صندوق بین المللی پول احتمال می رود رشد دنیای اقتصاد حدود 0.1 تا 0.2 درصد کاهش داشته باشد هرچند که او تأکید کرد آثار مالی شیوع این ویروس هنوز نامشخص است.

منبع: فرادید
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 491

به "کاهش فراوری و عرضه آی فون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فراوری و عرضه آی فون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید