لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دستورکار دولت نهاده شد

به گزارش دنیای راه راه، تهران (پانا) - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به هیات دولت ارائه داده است.

لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دستورکار دولت نهاده شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ باران خشک بیشتر بدانید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در نقشه جامع علمی کشور، ارتقا منزلت و صلاحیت حرفه­ ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران مورد تاکید قرار گرفته و تقویت انگیزه ­های معنوی و تشویق اعتباری و مادی برای جلب نخبگان جامعه به سمت حرفه­ های معلمی، استادی، در زمره اقداماتی برشمرده شده است که به صورت ملی باید انجام گردد.

در این بین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله سازمان­ های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به نام بزرگترین نظام آموزش ­های مهارتی و فنی و حرفه­ ای در کشور، نقش اساسی در تامین نیروی کار ماهر مورد احتیاج بازار کار فعلی و آینده کشور ایفا می نماید.

از این­رو ارتقا منزلت و صلاحیت حرفه­ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه­ای که بازیگران اصلی این عرصه هستند، زمینه ­ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور متناسب با معیارهای جهانی و در جهت پاسخگویی به احتیاجهای جامعه و بازار کار داخلی و خارجی و تحقق اهداف بخشی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور مندرج در نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

لذا باتوجه به اینکه لایحه رتبه­ بندی معلمان آموزش و پرورش در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، در راستای رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد تبعبض بین نیروهای آموزشی، سیاست­گذاری واحد در حوزه ­های آموزشی کشور و بعلاوه به منظور فرآهم آوردن زمینه تحقق تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ماده (54) قانون مدیریت خدمات کشوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه رتبه­ بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ­ای کشور را تدوین و به هیئت دولت ارائه داده است.

لازم به ذکر است، این لایحه پیشنهادی مراحل آنالیز خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت طی می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1446

به "لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دستورکار دولت نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در دستورکار دولت نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید