همه چیز در خصوص اجاره خانه در زنجان

به گزارش دنیای راه راه، قصد سکونت در زنجان را دارید و از قیمت املاک زنجان خبر ندارید؟ شاید در این شهر زیبا و تمیز ساکن هستید و اکنون قصد دارید برای خودتان خانه بخرید یا خانه ای جدید اجاره کنید و از شرایط ملک در شهر خود و قیمت های روز خبر ندارید. نگران نباشید تمام آنچه برای اجاره خانه در زنجان لازم دارید را در این مقاله مطالعه خواهید کرد. تمام اطلاعاتی که برای رهن و اجاره در زنجان و مشاور املاک در زنجان همچنین اجاره خانه ویلایی در زنجان احتیاج دارید در ادامه برایتان توضیح داده می گردد.

همه چیز در خصوص اجاره خانه در زنجان

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان در زنجان اطلاعاتی در خصوص شهر و محله ها به توضیح زیر طبقه بندی می شوند:

  • آشنایی با شهر زنجان
  • جاذبه های زنجان
  • محله های زنجان
  • رهن و اجاره در زنجان
  • مشاور املاک زنجان
  • اجاره آپارتمان در زنجان
  • اجاره خانه ویلایی در زنجان

آشنایی با شهر زنجان

برای اجاره خانه در زنجان لازم است ابتدا اطلاعات جامعی در خصوص این شهر کسب کنید.

موقعیت

استان زنجان در شمال غربی ایران قرارگرفته و از مناطق آذری نشین کشور به شمار می رود. مرکز این استان، شهر زنجان است. استان زنجان با استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، آذربایجان غربی، همدان، کردستان و قزوین همسایه است.

آب وهوا

گوناگونی آب وهوای استان زنجان در مناطق مختلف به حدی است که این شهر هر 4 فصل سال را در خود پنهان دارد.

پیشینه

قدمت این شهر را از زمان اردشیر بابکان خوانده اند و او را بنیان گذار این شهر می دانند. شهر زنجان دارای فرودگاه بین المللی، قطار و سیستم اتوبوس رانی گسترده است. مراکز خرید در زنجان و دسترسی آسان به آن ها از مواردی است که شمار کثیری از افراد برای اجاره خانه در زنجان مدنظر دارند. مراکز خرید زنجان عبارت اند از : بازار تاریخی زنجان، مجتمع تجاری پردیس، پاساژ تهران، پاساژ مروارید، مجتمع تجاری نور، مجتمع تجاری شهر راز، مجتمع تجاری ایران زمین، مرکز خرید آریا و…

جاذبه های زنجان

شهر زنجان با قدمت تاریخی که دارد از جاذبه های فرهنگی و هنری بسیاری برخوردار است که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

گنبد سلطانیه

شاید ندانید که عظیم ترین گنبد آجری جهان در جهت تهران به زنجان در میان دشت واقع شده است. این گنبد به دستور سلطان محمد خدابنده در زمان ایلخانیان بناشده است. گنید سلطانیه در سال 84 شمسی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

موزه مردم شناسی زنجان

قسمتی عظیمی از این موزه اختصاص به رخت شویی ساکنین قدیم این شهر دارد. این مکان حوضچه های متعددی برای شستشوی ظروف و لباس در خود جای داده است.

بازار قدیمی زنجان

ازجمله طولانی ترین بازارهای ایران در این شهر قرار گرفته است و از جاذبه های گردشگری آن است.

دودکش جن

در 113 کیلومتری زنجان از جاذبه های طبیعی و در اثر پست رفت زمین به صورت ستون های بلند سنگ و خاک به شکل کاملاً طبیعی است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به موارد زیر اشاره نمود: مسجد جامع زنجان، موزه باستان شناسی و مردان نمکی، حمام سنتی حاج داداش، پل میر بهاءالدین و…

محله های زنجان

برای اجاره خانه در زنجان شناسایی محله ها و امکانات آن برای دسترسی به املاک زنجان بسیار لازم است. مانند هر شهر دیگری زنجان نیز به سه منطقه کلی شمال، مرکز و جنوب شهر تقسیم می گردد. منطقه شمال شهر همان طور که از نامش پیداست قسمت متمول نشین با سازه های گران قیمت شهر است. مناطق جنوبی نیز همان طور که پیش بینی می گردد از اقشار کم درآمد با پایین ترین قیمت خانه در زنجان است. محله های کارمندان، انصاریان، شهریار و نگین جزو محله های شمالی با قیمت بالای رهن و اجاره در زنجان است.

محله هایی چون سعدی، صیاد شیرازی، اعتمادیه، صفا، انصاریه، وحیدیه، میرداماد، فردوسی و… از محله های مرکزی با قیمت متوسط رهن و اجاره آپارتمان در زنجان است.

در آخر نیز محله های گل شهر، پونک، کاظمیه، مهرآرا، هفده شهریور و… به نسبت ارزان ترین قیمت خانه در زنجان را دارند.

رهن و اجاره در زنجان

همیشه در مواجهه با اجاره املاک زنجان یا هر جای دیگری این پرسش مطرح می گردد که رهن کنم یا اجاره یا حتی هردو؟ این سؤالی است که پاسخ آن را فقط و فقط خودتان می دانید. با توجه به بودجه در اختیار خود و شرایط کاری و مالی انتخاب تصمیم درست با شما است. گرچه همیشه توصیه می گردد از طرف دوستان و آشنایان که عدم پرداخت اجاره بها و پرداخت رهن کامل شرایط بهتری را به همراه خواهد داشت.

اما گفتنی است اگر شما با مبلغ رهن خود قادر به سرمایه گذاری پرسود یا تأسیس کسب و کار پردرآمدی باشید، بهتر است آن مبلغ را وارد کارکنید. در این شهر نیز چون هر شهر دیگری هر دو مورد رهن و اجاره املاک زنجان صورت می گیرد و از این بابت جای نگرانی نیست.

مشاور املاک زنجان

در استان زنجان با یک حساب سرانگشتی و ساده نزدیک به 1500 مشاور املاک مشغول به کار هستند؛ که قسمت اعظم این رقم را در مرکز استان و شهر زنجان می توان یافت. اجاره خانه در زنجان نیز طبق قوانین اتحادیه مشاورین املاک همانند دیگر نقاط ایران صورت می گیرد. مشاور املاک زنجان نیز چون هر شهر دیگری طبق قانون باید حق کمیسیون خود را بر اساس مصوبات اتحادیه مشاورین املاک دریافت کند. گرچه همیشه برای دست یابی به خانه یا آپارتمان در زنجان می توانید به صورت اینترنتی نیز از سایت های معتبر فعال در این حوزه اقدام کنید.

نکته مهم در مراجعه به مشاور املاک زنجان قانونی و مجاز بودن آژانس املاک است که با مراجعه به اتحادیه مشاورین املاک زنجان از صحت آن می توانید اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه یادتان باشد در زمان عقد قرارداد اجاره حتماً کد رهگیری ویژه سامانه املاک کشور را از مشاور املاک زنجان درخواست کنید. همچنین می توانید با استعلام کد رهگیری دریافتی از سامانه املاک زنجان یا کشوری صحت آن را مورد آنالیز قرار دهید.

اجاره آپارتمان در زنجان

قیمت اجاره آپارتمان در زنجان نیز چون بقیه شهرها به موارد متعددی وابسته است. ازجمله این موارد: متراژ، نوساز بودن ملک، امکانات، تعداد خواب، محله، تعداد واحدهای ساختمان، پارکینگ و… است. متأسفانه با افزایش تصاعدی قیمت های اجاره و خرید فروش املاک در کشور معاملات املاک در زنجان نیز از افزایش قیمت بی نصیب نمانده است. در ادامه به آنالیز اجاره آپارتمان زنجان به تفکیک مناطق می پردازیم:

شمال شهر زنجان برای اجاره آپارتمان و رهن کامل باید حدود متری 650 هزارتا 900 هزار تومان بپردازید. این مبلغ را می توان به اجاره یا رهن و اجاره آپارتمان در زنجان و محله های شمال شهر تعمیم داد. به طور مثال آپارتمان 145 متری در شهرک کارمندان رهن کامل 120 میلیون تومان است. در همین شهرک آپارتمان دیگری 160 متری با 40 میلیون تومان پیش و ماهی 2 میلیون تومان اجاره در ماه نیز آگهی شده است. این تفاوت قیمت در حتی منطقه یکسان را می توان در یکی از مواردی که مؤثر در مشخص قیمت ملک هستند، دانست. بالطبع قیمت خانه در زنجان به خصوص مناطق مرکزی هزینه کمتری را از شما طلب می نماید.

به عنوان مثال قیمت آپارتمان در خیابان سعدی شمالی با متراژ 120 متر با 20 میلیون تومان پول پیش ماهی 1.5 میلیون تومان اجاره ماهیانه دارد. همچنین در خیابان اعتمادیه نیز که از مناطق مرکزی زنجان محسوب می گردد واحدی 97 متری را می توان با 20 میلیون پول پیش و اجاره 900 هزار تومان تهیه کرد. در محله وحیدیه نیز برای اجاره آپارتمان در زنجان به طور مثال واحد 110 متری را باقیمت 40 میلیون پیش و ماهی 700 هزارتومان اجاره پیدا کنید. چنانچه دنبال اجاره ارزان املاک زنجان هستید حتماً توصیه می گردد سری به محله های جنوبی این شهر نیز بزنید.

رهن کامل آپارتمان در زنجان و محله گل شهر باید متری حدود 250 تا 350 هزار تومان بپردازید. به عنوان مثال برای واحد 150 متری در گل شهر 50 میلیون تومان رهن کامل کافی است.

واحد 80 متری در شهرآرا حتی 5 میلیون ماهی 500 هزار تومان هم آگهی شده است. شاید آگهی های از این دست کم باشند اما باکمی جستجو می توان آن ها را پیدا کرد. گرچه در این میان به دلیل وجود دانشگاه های معتبری در سطح شهر آپارتمان اجاره ای برای دانشجویان نیز وجود دارد.

اجاره خانه ویلایی در زنجان

خانه ویلایی همیشه مورد علاقه بسیاری از خانواده ها است و آرامش و احساس تملک کامل آن را با هیچ آپارتمانی عوض نمی نمایند. برای اجاره خانه ویلایی در زنجان به همان ترتیب فوق طبق محله های مختلف به ترتیب زیر پیش می رویم : در محله انصاریه زنجان می توانید خانه 130 متری یک خوابه را مبلغ 20 میلیون تومان پیش و ماهی 650 هزار تومان اجاره نیز تهیه کنید.

همچنین در همین محله با همان متراژ 130 متر نیز خانه ویلایی با 50 میلیون تومان پول پیش و اجاره 200 هزار تومان در ماه موجود است. در خیابان سعدی اما با متراژ 120 متر خانه ویلایی دوخوابه 40 میلیون تومان پو ل پیش و ماهی 1 میلیون و 100 هزار تومان می توان اجاره نمود. 120 متری در همان خیابان سعدی وجود دارد که تنها 10 میلیون تومان پیش و ماهی 1 میلیون تومان اجاره دارد. قیمت ها برای اجاره خانه ویلایی در زنجان و محله گل شهر متفاوت است. 120 متر خانه در این محله را می توان با 60 میلیون تومان رهن کامل، اجاره کرد. حتی ویلایی نوساز در این محله فاز 6 را با متراژ 120 متر و قیمت 35 میلیون تومان و اجاره 150 هزار تومان آگهی شده است.

زنجان با قدمتی دیرینه و جاذبه های تاریخی و مؤسسات آموزشی معتبر خود مکانی مناسب برای اسکان خانواده هاست. اجاره خانه در زنجان به دو صورت آگهی می گردد:

  1. اجاره خانه ویلایی در زنجان
  2. اجاره آپارتمان در زنجان

این شهر نیز همچون بیشتر شهرهای ایران مناطق شمالی جزو مناطق متمول و مناطق جنوبی جزو اقشار کم درآمد شهر هستند. با توجه به همین مسئله قیمت خانه در زنجان نیز با توجه به محله متغیر است. یافتن خانه اجاره ای در زنجان باقیمت های ارزان تا گران قیمت کار سختی نیست. تعداد بالای مشاور املاک در این شهر و شهرهای اطراف این امر را سرعت و سهولت بیشتری بخشیده است. نوسازترین آپارتمان زنجان با توجه به محله و متراژ آن از مورد مشابه در شهرهای عظیم ایران هزینه کمتری را می طلبد.

این مقاله از خبرنگارن موردپسندتان واقع شد؟

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 669

به "همه چیز در خصوص اجاره خانه در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز در خصوص اجاره خانه در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید