لبنیات نمی خورید؟ این پنج ماده غذایی را بخورید

به گزارش دنیای راه راه، اگر لبنیات نمی خورید، محکوم به شنمایندگی استخوان ها نیستید. انواع غذاهای سرشار از کلسیم وجود دارند که حاوی یک قطره شیر نیستند. این پنج محصول غذایی می توانند به تامین کلسیم بدن یاری نمایند:

لبنیات نمی خورید؟ این پنج ماده غذایی را بخورید

کلم بروکلی

باور کنید یا نه، کلم بروکلی علاوه بر کلسیم، حاوی تقریبا دو برابر ویتامین C یک پرتقال است. تحقیقات بعلاوه نشان می دهد که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی ممکن است با کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان از جمله سرطان روده بزرگ و پروستات مرتبط باشد.

انجیر

یک انجیر خشک را گاز بزنید و فکر می کنید در حال خوردن یک دسر فوق العاده شیرین و چسبنده هستید، در حالی که در واقع میوه ای حاوی فیبر و پتاسیم را می خورید. انجیر بعلاوه منیزیم را تامین می نماید، ماده مغذی که بدن در بیش از 300 واکنش بیومکانیکی از آن استفاده می نماید. مزایای دیگر این ماده غذایی عبارت است از:

حفظ عملکرد عضلات

ثابت نگه داشتن ریتم قلب

تقویت استخوان های شما

تنظیم سطح قند خون

یاری به فراوری انرژی و پروتئین

پرتقال

پرتقال را به علت محتوای ویتامین C تقویت کننده سیستم ایمنی می شناسید، اما کالری کمی دارد و مملو از آنتی اکسیدان هایی است که فواید ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد میکروبی دارند.

لوبیا سفید

لوبیای سفید سرشار از فیبر، پروتئین و آهن و بعلاوه یکی از برترین منابع غذایی پتاسیم است. علاوه بر این، حاوی نشاسته مقاوم است، یک کربوهیدرات سالم که متابولیسم را افزایش می دهد.

بادام

بادام که یکی از برترین آجیل ها برای سلامتی شماست، حاوی حدود 12 درصد پروتئین مورد احتیاج روزانه شما و سرشار از ویتامین E و پتاسیم است. و اگرچه آنها حاوی چربی هستند، اما این نوع چربی خوب است که به کاهش سطح کلسترول بد شما یاری می نماید تا زمانی که از آنها در حد اعتدال لذت ببرید.

منبع: health

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1938

به "لبنیات نمی خورید؟ این پنج ماده غذایی را بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنیات نمی خورید؟ این پنج ماده غذایی را بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید