لزوم حمایت از طرح های پژوهشی حوزه امنیت

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر امور فناوری اطلاعات دانشگاه بیرجند گفت: از طرح های پژوهشی حوزه امنیت، آن گونه که ضروری است حمایت نشده است.

لزوم حمایت از طرح های پژوهشی حوزه امنیت

محمد قاسمی گل، دوشنبه شب 14 بهمن، در نشست صمیمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با نخبگان، دانشگاهیان و فعالان حوزه فاوای خراسان جنوبی اظهار کرد: از سال 89 فعالیت خود را شروع نموده و جزو اولین مراکز در سطح کشور بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه تمرکز ما بیشتر بر روی آموزش بوده است، اضافه نمود: دوره هایی که مصوب سازمان مدیریت است، در این حوزه کافی نیست و نمی تواند کارکنان متخصص در حوزه امنیت تربیت کند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس فاوای دانشگاه بیرجند با تاکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه امنیت، توضیح داد: بر طبق طرح جامع آموزش پیش رفته و افرادی که قرار بود در حوزه امنیت تربیت شوند، سطح بندی کردیم.

قاسمی گل اضافه نمود: سطح بعدی دانشجویان هستند که سعی برما بر این بوده که برای افراد علاقمند دوره های تکمیلی برگزار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت رسانه ها در حوزه فراوری محتوا، توضیح داد: در بخش دانش آموزی افرادی مستعد وجود دارند که به آنان توجه نشده است.

مدیر امور فناوری اطلاعات دانشگاه بیرجند اعلام نمود: مطالعاتی در این حوزه در کشورهای مختلف انجام داده ایم و نقشه راه خود را ترسیم نموده ایم.

رعایت نکردن قانون حق نشر در کشور، قطعی مقطعی اینترنت و ضربه وارد شدن به کسب و کارهای حوزه ارتباطات، بهره گیری از نیروی نخبه استان برای ارتقای مکانیزم های رشد، نبود شتاب دهنده در خراسان جنوبی، عدم وجود سرمایه گذار در این حوزه و مهاجرت کسب وکارهای این حوزه از استان، از جمله مسائل و پیشنهاداتی بود که توسط فعالان حوزه فاوا در این جلسه مطرح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 456

به "لزوم حمایت از طرح های پژوهشی حوزه امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم حمایت از طرح های پژوهشی حوزه امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید