نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد

به گزارش دنیای راه راه، استاندار فارس با بیان اینکه نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد، گفت: برون داد گردهمایی 13 دانشگاه برتر باید حل مسائل به وسیله علمی باشد.

نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل رایگان در کانادا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار از ، عنایت الله رحیمی در اجلاس 13 دانشگاه برتر کشور که در شیراز برگزار گردید، فارس را برخوردار از توانمندی های طبیعی، فرهنگی، مالی و علمی دانست و اظهار کرد: رتبه دوم در زمینه کشاورزی و حرکت رو به رشد در عرصه صنعت به ویژه در زمینه ذوب آهن، فولاد، آلومینیوم و سیمان افزون بر فعالیت شرکت های دانش بنیان و طرح شروع به کار کارخانه نوآوری بخشی از ظرفیت های فارس است.

استاندار فارس با بیان اینکه بالفعل کردن ظرفیت های موجود در دانشگاه ها موجب کاهش مسائل می گردد، اضافه نمود: استان فارس در همه ابعاد معرف ایران کوچکی است با 5 میلیون نفر جمعیت و در زمینه تقسیمات سیاسی با 36 شهرستان استان اول کشور به شمار می رود.

او، وجود بیش از 74 شهرک صنعتی و فعالیت شایان توجه 64 شهرک صنعتی، شهر سلامت و منطقه ویژه انرژی، نفت و گاز و خاک های صنعتی، حوزه های گردشگری تاریخی، فرهنگی، زیارتی و توریسم درمانی را مرتبط با فعالیت های دانشگاه اعلام کرد.

رحیمی با بیان اینکه با کوشش دولت و همکاری دانشگاه ها نرخ بیکاری از 16.9 درصد در سال 1391 به کمتر از 7درصد کاهش پیدا نموده است، اضافه نمود: با وجود تحریم ها سرمایه گذاری خارجی سیر صعودی داشته است و در سال 1397 حدود 95 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اجرا شده است و در هشت ماهه امسال نیز بیش از 185 میلیون دلار بوده است.

استاندار فارس با اشاره به پیشینه تاریخی استان فارس در برخورداری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متعدد، اعلام کرد: بیش از 165 دانشگاه و موسسه که قطب اصلی آن دانشگاه شیراز و علوم پزشکی است با برخورداری از بیش از 242هزار نفر دانشجو همکاری خوبی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری دارند.

او گفت: نسل جوان و خلاق و سرمایه انسانی می تواند با علم و دانش و خلاقیت، ثروت فراوری کند و در این راستا دانشگاه ها نقش مهمی را در تحولات جامعه ایفا نموده اند.

رحیمی با اشاره به اینکه دانشگاه های نسل چهارم با فرآیند توامان آموزش، پژوهش و کارآفرینی به سمت خلق ثروت حرکت می نمایند، اعلام کرد: دانشگاه ها هم اینک باید برنامه هایی برای عقب نماندن از قافله علم و دانش در دنیا ارائه نمایند تا با یاری نخبگان خلق ثروت کنیم.

استاندار فارس مبنای حرکت کشور های توسعه یافته را دانش و تکیه بر خلاقیت و سرمایه های انسانی و فراوری ثروت از این طریق برشمرد و گفت: دنیا سومی ها بر منابع تاکید می نمایند؛ از همین رو باید ارزش بیشتری به دانشگاه ها بدهیم و فرایند رسیدن به تعالی و تکامل بیشتر را سرعت بخشیم.

او با بیان اینکه نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد، گفت: برون داد گردهمایی 13 دانشگاه برتر باید حل مسائل به وسیله علمی باشد.

نماینده عالی دولت در استان فارس ابراز داشت: دانشگاه ها به دنبال این هستند که بیانیه گام دوم انقلاب را به برنامه ای عملیاتی تبدیل نمایند و در اجرای آن نقش آفرین باشند، دولت هم از دانشگاه انتظار دارد که چگونگی افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد عمومی، تهیه نقشه راه اقتصاد و سیاست خارجی را با حفظ اصول انقلاب و توجه به منافع ملی کاهش آسیب های اجتماعی و چگونگی افزایش مشارکت های مردمی در همه ابعاد تصمیم گیری نقد کند و برای بهبود آن راه چاره ارائه دهد.

او اضافه نمود: دانشگاه ها افزون بر این باید در عملیاتی کردن این راه چاره ها نیز مشارکت نمایند و اگر گاه سیاست خارجی ما فراز و نشیب دارد، دانشگاه برای همراهی افکار عمومی و درراستای حفظ و تامین منافع ملی در امور وارد گردد.

رحیمی ادامه داد: دانشگاه باید در ایجاد گفتمان غالب جامعه و راهنمایی افکار عمومی به سمت منافع ملی بکوشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 447

به "نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه عملکرد دانشگاه ها باید حل مسائل جامعه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید