تور چین: مدیاتک از اپل و کوالکام به عنوان محبوب ترین سازنده تراشه موبایل در چین پیشی گرفت

به گزارش دنیای راه راه، چین با جمعیت بیش از 1 میلیارد نفر به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای گوشی های هوشمند دنیا تلقی می گردد. بدیهی است که بازار این کشور پرجمعیت تأثیر زیادی روی صنعت فراوری گوشی های هوشمند می گذارد و شرکت های سازنده همیشه از چین به عنوان یکی از مهم ترین مقصد عرضه گوشی ها و محصولات خود یاد می نمایند. از آن جا که ما تقریباً به نیمه سال 2022 رسیدیم، شرکت تحقیقاتی CINNO Research اخیراً گزارشی را در خصوص 5 شرکت برتر و محبوب تراشه سازی در سه ماهه اول سال 2022 در بازار چین منتشر نموده که مدیاتک با پیشی گرفتن از رقبای سرسختی نظیر اپل و کوالکام توانست به عنوان محبوب ترین شرکت فراوری تراشه موبایلی در بازار چین دست یابد.

تور چین: مدیاتک از اپل و کوالکام به عنوان محبوب ترین سازنده تراشه موبایل در چین پیشی گرفت

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش منتشر شده، مقدار عرضه به بازار گوشی های هوشمند در نیمه اول سال 2022 و در بازار چین 74.39 میلیون واحد بوده که این آمار و ارقام نسبت به مدت مشابه سال و سه ماهه گذشته به ترتیب 14.4 و 0.7 درصد کاهش یافته است. در رده بندی محبوب ترین شرکت های تراشه سازی در بازار چین بعد از مدیاتک صدرنشین کوالکام، اپل، هواوی و UNISOC قرار دارند. در ادامه به آنالیز جزئیات بیشتری از این شرکت های سازنده خواهیم پرداخت.

با صدرنشین این فهرست یعنی مدیاتک آغاز می کنیم؛ جایی که این شرکت سازنده تراشه پیروز شد در سه ماهه اول سال 2022 در حدود 26.7 میلیون واحد تراشه را روانه بازار چین کند که این آمار و ارقام نسبت به 27.9 میلیون واحد مدت مشابه سال قبلی کمتر بوده، اما نسبت به سه ماهه قبلی که 25 میلیون واحد بود افزایش داشته است. این افزایش عرضه به بازار مدیاتک را می توان به استراتژی این شرکت طی 6 ماه گذشته نسبت داد. بعلاوه از تراشه Dimensity 920 5G که به عنوان قلب تپنده بسیاری از گوشی های هوشمند همچون ردمی نوت 11 پرو پلاس، ردمی نوت 9 پرو پلاس و شیائومی Hypercharge 11i استفاده شد، می توان به عنوان یکی دیگر از دلایل رجحان مدیاتک در بازار چین یاد کرد.

در رده دوم شرکت کوالکام با عرضه 26.7 میلیون واحد تراشه قرار گرفته است که این آمار و ارقام نسبت به 23.6 میلیون واحد سه ماهه قبلی افزایش داشته، اما نسبت به 27.9 میلیون واحد سال گذشته با کاهش روبرو شده است. به علت مسائل کمبود جهانی تراشه، این شرکت خاطرنشان کرد که میخواهد تمرکز خود را به جای فراوری تراشه های میان رده روی تراشه های پرچم دار که سوددهی بالاتری دارد قرار دهد. با این حال یکی از عواقب احتمالی این استراتژی از دست دادن سهم بازار گوشی های میان رده است. اما به طور کلی این استراتژی موجب می گردد تا کوالکام با عرضه کمتری از محصولاتش، سود بیشتری دریافت کند.

اپل که در جایگاه سوم این فهرست قرار گرفته، تنها 12 میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار چین کرد که این آمار نسبت به سه ماهه قبلی که 18.4 میلیلون واحد بود در حدود 15.8 درصد کاهش داشته است. از آن جایی که بسیاری از کاربران منتظر عرضه سری نو آیفون های 14 هستند، بدیهی است که مقدار عرضه به بازار محصولات قدیمی این شرکت دچار کاهش گردد. اما بد نیست اشاره کنیم که طبق اعلام موسسه تحقیقاتی TrendForce، فراوری گوشی های آیفون رکورد نوی را در سه ماهه تعطیلات کریسمس در چین به ثبت رسانده و غول فناوری آمریکایی توانسته تقاضای زیاد برای آیفون 13 را با استفاده از زنجیره تأمین خود به خوبی مدیریت کند تا تأثیر مسائلی نظیر کمبود تراشه را به حداقل برساند.

در رده بعدی شرکت هواوی قرار گرفته است که گویا با عرضه 2.5 میلیون واحد تراشه HiSilicon در سه ماهه اول سال 2022 به صورت تدریجی در بازار چین کم رنگ تر از قبل می گردد. باید خاطر نشان کنیم که این آمار و ارقام نسبت به 13.8 میلیون واحد سال قبلی با کاهش چشمگیری روبرو شده است. در حالی این شرکت سعی دارد خود را از تحریم های ایالات متحده آمریکا خارج کند، اما پیش بینی می گردد که با ادامه این فرایند این شرکت دیگر در بین 5 سازنده برتر تراشه بازار چین قرار نگیرد.

در نهایت می رسیم به شرکت تراشه سازی Unisoc که فرایند روبه رشدی را در پیش گرفته است. این شرکت در حدود 1.9 میلیون واحد تراشه را روانه بازار چین نموده که از 0.1 میلیون واحد مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر 1760 درصدی را داشته است. کارشنان علت اصلی رشد این شرکت را فراوری تراشه گوشی های هوشمند مالی و میان رده می دانند. از آن جایی که بیشتر تمرکز شرکت های بزرگی مانند کوالکام و اپل روی فراوری تراشه های پرچم دار قرار گرفته است، شرکت Unisoc میخواهد با فراوری تراشه گوشی های مالی که به شرکت هایی نظیز موتورولا، ریلمی و سامسونگ فروخته می گردد به پیشرفت پیوسته خود ادامه دهد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1797

به "تور چین: مدیاتک از اپل و کوالکام به عنوان محبوب ترین سازنده تراشه موبایل در چین پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: مدیاتک از اپل و کوالکام به عنوان محبوب ترین سازنده تراشه موبایل در چین پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید