معرفی 4 مدل کمد دیواری ریلی

به گزارش دنیای راه راه، سال هاست کمد دیواری های ساده و قدیمی جای خودشان را به انواع مدل کمد دیواری ریلی نو داده اند. این مدل کمدها به علت ظاهر مدرن و زیبایی که دارند و بعلاوه فضای کمتری که اشغال می نمایند به یکی از اجزای کاربردی خانه ها تبدیل شده اند.

معرفی 4 مدل کمد دیواری ریلی

با توجه به اینکه بیشتر آپارتمان ها متراژ کمی دارند، پیدا کردن روش ها و لوازمی که قسمت کمتری از فضای شما را اشغال نمایند؛ اما فضای زیادی در اختیار افراد قرار دهند اهمیت ویژه ای پیدا نموده است.

کمد دیواری ریلی یکی از برترین انتخاب ها برای افرادی است که با کمبود فضا روبرو هستند و دوست دارند با کمترین هزینه یک تغییر زیبا و کاربردی در خانه شان ایجاد نمایند و در کنار آن فضای مناسبی برای قرار دادن لوازم خود داشته باشند.

اگر شما هم علاقه مند هستید با انواع مدل کمد دیواری ریلی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید به درستی برای خرید آن تصمیم بگیرید این مقاله مخصوص شماست.

نکات کلیدی

  • هنگام بازوبسته کردن درب های ریلی کمد خود مراقب باشید لوازم و مخصوصا لباس هایتان به ریل های آن گیر نکند و پاره یا نخکش نشوند.
  • درب های این مدل کمد را نباید خیلی محکم باز و بسته کنید چراکه ممکن است پیچ ها یا بست های آن شل شوند. مخصوصا اگر درب کمد شما آیینه دار است هنگام بازوبسته کردن آن باید احتیاط بیشتری بکنید.
  • می توانید داخل قفسه ها یا بخش های مختلف کمد خود را نورپردازی کنید تا زیباتر شده و کارایی بیشتری داشته باشد.

مزایای کمد دیواری ریلی چیست؟

کمد دیواری ریلی در واقع همان کمد دیواری معمولی است که درب های بیرونی آن نسبت به مدل های قدیمی کمی فرق دارد.

در این مدل کمد درب های به صورت افقی روی ریل هایی که در قاب درب آن نصب شده حرکت می نمایند و دیگر درب لولایی مثل کمدهای قدیمی ندارند.

این مدل کمد دیواری ریلی در عین اینکه بسیار ساده و شاید حتی معمولی به نظر برسد، مزایای مهم و زیادی دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

استفاده بیشتر از فضا

واقعیت این است که برخلاف تصوری که بیشتر افراد دارند این مدل کمد دیواری فضای بیشتری به شما نمی دهد؛ چراکه فضای اصلی کمد در داخل دیوار تعبیه شده و اصلا ربطی به مدل درب ریلی یا لولایی آن ندارند.

اما با ساخت یا تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی بخش کمتری از فضای اتاق شما را درگیر می نماید. تصور کنید در یک اتاق کوچک که با تخت خواب و میز آرایش و سایر لوازم پر شده بخواهید درب های لولایی و بزرگ کمدتان را باز کنید.

مهمتر از آن نوع چیدمان است. بسیاری از اتاق ها فضای کوچکی دارند و در همان فضای کوچک باید قسمتی را برای باز کردن درب ها درنظر گرفت و بدین ترتیب چیدن لوازمی مثل میز تحریر یا تخت خواب با محدودیت زیادی روبه رو می گردد.

اما درباره کمد دیواری ریلی شما هرگز چنین مسئله ای نخواهید داشت. در این مدل، کمدها فقط همان فضای داخلی را اشغال می نمایند و هیچ کاری به فضای بیرونی ندارند.

بدین ترتیب شما می توانید به راحتی از تمام فضای اتاقتان بهره ببرید و نگران باز شدن درب های کمد دیواری نباشید.

ظاهر زیبا و لوکس

از ظاهر بیشتر مدل کمد دیواری ریلی فقط درب و بخش کوچکی از ریل آن تعیین است؛ اما جنس و مدل مدرن و زیبای درب های این کمد در کنار دستگیره های متفاوتی که دارند یک ظاهر شیک، ساده و مدرن از آن ساخته است.

در کنار ظاهر زیبا و لوکس تنوع این مدل کمدها نیز بسیار زیاد است. شما می توانید برترین چوب کمد دیواری، رنگ یا مدل کمدتان را خودتان انتخاب کنید و به یاری آن ظاهر اتاق خود را از سادگی خارج کنید.

استفاده بهینه از فضا

اگر اتاق شما کوچک است و فضای کافی ندارید می توانید از مدل های مختلف این کمد برای تکمیل اتاق خود بهره ببرید.

برای مثال شما می توانید یکی از درب های کمدتان را آیینه ای انتخاب کنید، بخشی را برای جاکفشی جدا کنید، قسمتی را رگال آویزان کنید و در یک قسمت کشوهای کوچک و بزرگ قرار دهید.

آنقدر مدل کمد دیواری ریلی متنوع و زیاد است که جای هرچیزی که در اتاقتان ندارید را برای شما پر می نماید و دیگر لازم نیست برای هر وسیله جداگانه هزینه کنید.

مدل کمد دیواری ریلی آینه دار می تواند آینه بزرگ خانه شما، میز آرایش، پاتختی و جاکفشی شما باشد؛ آن هم بدون اینکه کوچکترین آشفتگی در فضای شما ایجاد کند یا ظاهر اتاق را بهم ریخته و نامرتب نشان دهد.

کمد دیواری ریلی چه معایبی دارد؟

با اینکه انواع مدل کمد دیواری ریلی یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین کمدهای این روزهاست؛ اما این موضوع باعث نمی گردد از معایب آن چشم پوشی کنیم.

اگر شما قصد نصب این مدل کمد را دارید بهتر است قبل از آن نگاهی به معایب انواع مختلف مدل کمد دیواری ریلی هم داشته باشید و تصمیم مطلعانه تری بگیرید.

دسترسی سخت به بعضی قسمت ها

درب های ریلی و افقی این مدل کمدها هیچ وقت فضای کاملی که درب های لولایی از داخل کمد در اختیار شما قرار می دادند را نمی تواند داشته باشد.

وجود همیشگی درب ها و باز نشدن کامل آن ها باعث می گردد دسترسی به بعضی قسمت های کمد کمی سخت تر گردد.

این موضوع یکی از معایب مهم تمام مدل کمد دیواری ریلی است که قبل از خرید و نصب باید به خوبی از آن مطلع باشید.

هزینه بالاتر

به طور کلی خرید و نصب این مدل کمدها هزینه بیشتری نسبت به کمدهای لولایی معمولی دارد. اگر مدل خاصی مدنظرتان باشد یا بخواهید کشو، جاکفشی یا موارد این چنینی را در کمد خود طراحی کنید هزینه آن بیشتر هم خواهد شد.

تعمیرات سخت تر

اگر مسئله ای برای ریل ها، یراق ها یا قسمت های مختلف این کمد ایجاد گردد، تعمیر آن سخت تر و زمان برتر از کمدهای لولایی است.

بعلاوه باید این موضوع را بدانید به علت پیچیدگی بیشتر و ابزارهای مختلفی که در طراحی و نصب این مدل کمدها به کار می رود به طور کلی نسبت به سایر مدل های کمد دیواری بیشتر خراب شده و احتیاج به تعمیر پیدا می نمایند.

علاوه بر تمام موارد احتمال خراب شدن و تعمیرات مدل هایی که آینه یا طراحی خاصی دارند نیز از سایر مدل ها بیشتر خواهد بود.

امکان گیر کردن اشیا میان ریل ها

وقتی انتخاب شما هر کدام از مدل کمد دیواری ریلی باشد باید با دقت زیادی لوازم خود را از داخل آن بردارید.

این کمد مثل کمدهای لولایی نیست که وسیله هایتان را بردارید و بدون توجه درب آن را ببندید. احتمال گیر کردن لوازم، لباس ها و اشیای مختلف بین ریل های این کمد بسیار زیاد است و اگر نمی خواهید لوازم و مخصوصا لباس هایتان خراب شوند باید با نهایت دقت از این کمد بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طریقه نصب درب اکاردئونی کمد دیواری

معرفی انواع مدل کمد دیواری ریلی

کمدهای ریلی براساس جنس، مدل یا طراحی های خاصی که بعضی مدل های آن دارد، انواع مختلفی دارند که در ادامه بعضی از انواع مدل های مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. کمد دیواری ریلی های گلاس

اگر در پی یک کمد زیبا، شیک، مدرن و با طول عمر بالا هستید از ورق های مخصوص های گلاس برای درب و طراحی کمدتان بهره ببرید. کمدهای های گلاس مخصوصا مدل براق آن ظاهری مدرن و بسیار زیبا برای کمدهای شما ایجاد می نماید و طول عمر و دوام بالایی هم دارد.

2. کمد دیواری ریلی MDF

نمی گردد درباره کمد صحبت کنیم و چوب مخصوص MDF را فراموش کنیم. یکی از برترین متریال ها برای کمد دیواری چوب MDF است که همواره زیبایی خودش را دارد و به طول عمر طولانی و با دوام مشهور است. بعلاوه MDF تنوع و حتی رنگ های متنوع و زیادی دارد و از نظر هزینه نیز قیمت آن کاملا ارزان و مالی است.

3. کمد دیواری ریلی کگرددار

برترین تصمیم برای استفاده بهینه از تمام فضای کمد این است که زیر قسمت رگال ها یک یا چند کشو قرار دهید تا تمام لباس ها و لوازمتان کاملا مرتب در جای خود قرار بگیرند.

4. کمد دیواری قفسه دار

تقریبا تمام انسان ها مخصوصا دخترها تعداد زیادی لوازم دارند که نمی دانند باید با آن ها چکار نمایند و هیچ جای تعیین و مخصوصی برای نگهداری از آن ها پیدا نمی نمایند.

اضافه کردن چندین قفسه به کمد دیواری ریلی باعث می گردد برای این گونه لوازم جایگاه مناسبی داشته باشید یا حتی کفش ها یا لوازم دیگرتان را در آنجا قرار دهید. از بابت شلوغ شدن یا آشفتگی اتاقتان هم لازم نیست نگران باشید. این فضا کاملا مخفی بوده و در داخل کمدتان تعبیه می گردد تا باعث بهم ریختگی فضای اتاق شما نگردد.

کلام آخر

کمد دیواری ریلی یکی از ترندهای محبوب چند سال اخیر است که واقعا هم یک فضای زیبا و کاربردی را برای شما فراهم می نماید.

مزیت این مدل کمد این است که در کنار اینکه فضای مناسبی برای قرار دادن انواع لوازم شما ایجاد می نماید، تنوع زیادی دارد و با طراحی های مختلف و مدرنی که دارد فضای اتاق شما را بسیار لوکس و مدرن نموده و اتاق شما را از هر اکسسوری دیگری بی احتیاج می نماید.

با این حال هر کدام از مدل کمد دیواری ریلی در کنار تمام مزایا، معایبی هم دارند که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم. البته با وجود بعضی معایب این مدل کمدها اما همچنان کمد دیواری ریلی یک تغییر مناسب و مجذوب کننده است که حال وهوای اتاق شما را بهبود می بخشد.

پس اگر به این مدل کمد دیواری ریلی علاقه دارید، همین حالا دست به کار شوید و با یک فرد متخصص برای طراحی و نصب آن مشورت کنید تا با یک هزینه مناسب این کمد زیبا را به خودتان هدیه دهید.

سوالات متداول

کدام جنس کمد دیواری ریلی بهتر است؟

این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد؛ اما در میان انواع مختلف کمدهای های گلاس و MDF هواداران بیشتری دارند.

آیا می توان روی درب این کمد آیینه نصب کرد؟

بله. شما می توانید هنگام طراحی یا خرید این درخواست را از طراح خود داشته باشید که یک آیینه روی درب شما نصب کند یا کاملا تمام درب کمد شما آینه دار باشد.

قیمت کمد دیواری ریلی چقدر است؟

قیمت و هزینه این مدل کمد به متریال انتخابی شما، مدل آن، طراحی یا سایر موارد بستگی دارد و نمی توان هزینه دقیق آن را تعیین کرد.

منبع: آچاره
انتشار: 2 مهر 1403 بروزرسانی: 2 مهر 1403 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2050

به "معرفی 4 مدل کمد دیواری ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 4 مدل کمد دیواری ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید