مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4

به گزارش دنیای راه راه، شاسی بلندها به دلیل ابهت و ظاهر شیک، ایمنی بیشتر و همچنین فضای بیشتر روزبه روز محبوب تر می شوند. امروزه بسیاری از خودروسازان شاسی بلندهای خود را به صورت هیبریدیِ دوستدار محیط زیست روانه بازار می کنند. موتورهای هیبریدی نه تنها آلودگی کمتری دارند بلکه هزینه های پرداختی برای سوخت را نیز کاهش می دهند. در این مطلب به سراغ سه شاسی بلند هیبریدی رفتیم و نگاهی خواهیم داشت به نتایج مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4 تا ببینیم کدام یک از این خودروها مزایای بیشتری ارائه می کنند.

مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4

مقایسه لکسوس NX300h و آئودی Q5

هدف کمپانی لکسوس از ارائه خودرو لکسوس NX300h برگرداندن ورق برای این کمپانی در جریان رقابت با برندهای رقیب است تا با توجه به طراحی منحصربه فرد و سیستم پیشرانه هیبریدی مقرون به صرفه خود به جنگ رقبای قدرتمند بازار برود. یکی از این رقیبان آئودی Q5 است.

حین مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 متوجه می شویم که در بخش طراحی خارجی، آئودی با وجود اینکه طراحی بااصالت و زیبایی دارد، ولی انصافاً در مقابل طراحی جسورانه لکسوس NX300h حرفی برای گفتن ندارد؛ بنابراین اگر به دنبال یک شاسی بلند با ظاهر اسپرت هستید، مطمئناً لکسوس گزینه بهتری خواهد بود.

کابین آئودی Q5 همانند سایر آلمانی های بازار، ساده و لوکس است و از زرق وبرق خودروهای آسیایی خبری نیست. روکش صندلی ها از چرم است و بسیار خوب و ارگونومیک طراحی شده اند. لکسوس در این بخش هم خوب عمل کرده است ولی شاید به خوبی آئودی نباشد.

آئودی Q5 از یک پیشرانه 2 لیتری توربو بهره می برد. قدرت این پیشرانه 4 سیلندر 220 اسب بخار و حدبیشتر گشتاور آن 350 نیوتن متر است. ولی در نقطه مقابل لکسوس به یک پیشرانه هیبریدی 4 سیلندر مبتنی بر تنفس طبیعی با گنجایش 2.5 لیتر و با توان 197 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر مجهز است.

آئودی به لطف گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک خود صفر تا 100 کیلومتر را تنها در 7.1 ثانیه می پیماید و این فاکتور برای لکسوس NX300h هم عددی در حدود 7 ثانیه است. در میزان مصرف سوخت هم تفاوت معناداری وجود ندارد.

مقایسه لکسوس NX300h و ب ام و X4

نمای کلی ب ام و X4 از ب ام و X3 الهام گرفته شده؛ با این تفاوت که X4 با رینگ های زیبا و شیب خاصی که از شیشه جلو تا شیشه عقب خودرو امتداد دارد، شخصیت پویاتر و اسپرت تری دارد.

در سمت مقابل هم لکسوس با طراحی زیبا و منحصربه فرد خود بسیار چشم نواز است. در طراحی داخلی هم هر دو خودرو کیفیت و راحتی خوبی دارند، ولی شاید شکل تکراری کابین X3 که در بیشتر مدل ها شاهد آن هستیم برای برخی از افراد خسته کننده باشد؛ چیزی که در لکسوس NX به عنوان یک نقطه مثبت به حساب می آید.

در بخش فنی ب ام و X4 با پیشرانه 1997 سی سی 4 سیلندر 16 سوپاپ با خروجی 245 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متری و البته به کمک گیربکس 8 سرعته خود می تواند صفر تا 100 را در 6.2 ثانیه طی کند که از این حیث نسبت به لکسوس NX300h برتری دارد.

در بین این دو مدل، عملکرد پدال گاز در ب ام و بهتر است ولی در لکسوس عملکرد پدال گاز با اندکی کندی همراه است. همچنین گیربکس 6 سرعته لکسوس به پای گیربکس 8 سرعته بی نقص بی ام دبلیو نمی رسد.

درمجموع اگر بخواهیم انتخابی بین این دو داشته باشیم لکسوس ازلحاظ ظاهری اندکی از ب ام و زیباتر است ولی ازنظر هندلینگ و سواری ب ام و انتخاب بهتری است.

امیدواریم این مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4 توانسته باشد اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهد و ارزش خرید هر یک را برای شما مشخص کند.

درباره لکسوس NX300h بیشتر بخوانید:

  • معرفی لکسوس NX300h و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با لکسوس NX300h
منبع: دیوار
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 830

به "مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه لکسوس NX300h با آئودی Q5 و ب ام و X4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید