همایش منطقه ای ظرفیت های توسعه در بانه برگزار می شود

به گزارش دنیای راه راه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بانه گفت: همایش ظرفیت های توسعه با هدف معرفی و استفاده از ظرفیت های طبیعی و گردشگری شهرستان بانه در اسفندماه امسال در این شهر برگزار می شود.

همایش منطقه ای ظرفیت های توسعه در بانه برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران از بانه، هدایت فتاحی ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی همایش ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان که با حضور مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی بانه برگزار گشت گفت: همایش ظرفیت های توسعه با هدف معرفی و استفاده از ظرفیت های طبیعی و گردشگری شهرستان بانه در اسفندماه امسال در این شهر برگزار می شود.

وی گفت: رسانه ها از ظرفیت های مطلوبی برخوردار هستند که می توان از این ظرفیت ارزشمند برای آگاه سازی و اطلاع رسانی افکار عمومی جامعه و شناسایی و معرفی هر چه بهتر جاذبه های گردشگری شهرستان بانه استفاده کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان بانه با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی نقش مهمی در پیشرفت و ارتقای شاخص های توسعه دارد شرح داد: دانشگاه می تواند با کاربردی کردن علوم و پیوند دادن علم با تولید و صنعت به این رسالت مهم و خطیر خود که همان پیشرفت و توسعه جامعه است کمک کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد بانه نیز سعی بر این دارد که ضمن رعایت کردن مقررات و حفظ ارزش ها از طرح های تولیدی، علمی و توجیهی دانشجویان حمایت کند و در این راستا شورای اقتصاد دانش بنیان را فعال و راه اندازی کند.

فتاحی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید دانشگاه آزاد بانه اضافه نمود: دانشگاه آزاد بانه در مراحل پایانی عملیات ساخت است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه همه جانبه دانشگاه و دانشجویان در حوزه های علمی و فرهنگی باشیم.

ظرفیت گردشگری بانه مغفول مانده است

در ادامه این مراسم رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه گفت: همایش منطقه ای ظرفیت های توسعه در بانه می تواند فرصت خوبی برای شناسایی و معرفی ظرفیت های حوزه گردشگری شهرستان باشد.

سردار خندانی با اشاره به اینکه شهرستان بانه دارای ظرفیت و استعدادهای فراوانی در حوزه گردشگری است، اضافه نمود: شهرستان بانه با قدمتی بالغ بر 6 هزار سال دارای آثار تاریخی، فرهنگی و باستانی متعددی بوده که تا به امروز بیش از دو هزار اثر فرهنگی تاریخی و باستانی در این شهرستان شناسایی و به ثبت رسیده است.

وی گفت: علی رغم این که شهرستان بانه از طبیعت زیبای خدادی، مکان های تاریخی و تفریحی فراوان و صنایع دستی خاصی برخوردار است اما متاسفانه بیشتر مردم امروزه شهرستان بانه را فقط به عنوان یک شهر مرزی با داشتن مجتمع های تجاری می شناسند و ظرفیت حوزه گردشگری شهرستان مغفول مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه شرح داد: صنعت بومی و کهن شالبافی در بخش آرمرده، وجود آب گرم و معدنی روستای سالوک و جاذبه های طبیعی، تفریحی و تاریخی بخش ننور، نمشیر و مرکزی از جمله ظرفیت های شهرستان بانه است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 510

به "همایش منطقه ای ظرفیت های توسعه در بانه برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش منطقه ای ظرفیت های توسعه در بانه برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید