ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

به گزارش دنیای راه راه، در طول دهه 40 و 50، طراحی مدرن دارای ویژگی های قابل تشخیص نظیر خطوط مستقیم، استفاده از مواد طبیعی (چوب، پشم) و یا استفاده از پارچه های روشن برای روشن تر کردن فضای خانه بود. در همان زمان، طراحی خانه مدرن بر اساس یک قاعده ساده انجام میگرفت. دکوراسیون داخلی به سبک مدرن بر اساس کارایی اجرا می شد و این قاعده تاکنون به قوه خود باقی مانده است. طرح های داخلی مدرن شامل بسیاری از سبک های مختلف نظیر روستایی، صنعتی، مینیمالیسم، اصیل یا سنتی میباشد که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای منحصر بفرد خود هستند.

ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

بسیاری از مردم گمان می نمایند سبک مدرن و سبک معاصر یکی بوده و مشابه میباشند، اما این چنین نیست. وقتی صحبت از طراحی مدرن می گردد، منظور ما یک سبک ایجاد شده در دهه های 20 تا 40 است. این یک سبک معین است و هر تغییری می تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد، ولی طراحی به سبک معاصر با تغییر زندگی ما تغییر میکند. طراحی داخلی خانه به سبک مدرن بیشتر به سبک میانه قرن نزدیک و مرتبط است. بعضی از نشانه های معین این سبک عبارتند از: استفاده از چوب، چرم، پشم، فلز، پارچه و مواد طبیعی. دیوارها به رنگ های روشن میباشند، کفپوش اغلب بدون فرش است و گاهی اوقات فقط فرش کوچکی از جنس پشم یا متریال دیگر در محیط قرار میگیرد.

تفاوت های ظریف در طراحی داخلی به سبک مدرن بسیار حائز اهمیت هستند. وقتی سعی می کنید ظاهر خانه شما دقیقا مطابق با طراحی مدرن باشد، کوچکترین نکات برای شما اهمیت پیدا خواهند کرد. برای داشتن یک خانه زیبا و راحت به سبک مدرن، باید به جزئیات کوچک توجه داشته باشید که این نیز هم وقت گیر بوده و هم ممکن است شما را با بعضی مسائل رو به رو کند، اما متخصصین و طراحان شما را در چنین وضعیتی یاری خواهند کرد. طراحی داخلی خانه های مدرن برای بسیاری از مردم الهام بخش است چرا که می توانند فضای مورد نظر را با ایده های خود طراحی نمایند که این بستگی به فضای اتاق ندارد و هر طرحی را میتوان با توجه به سلیقه اعمال نمود. تنها چیزی که اهمیت دارد حس شما از آن سبک و مهارت در مرتبط کردن عناصر مختلف با یکدیگر در یک مکان است. بسیاری از مردم نور طبیعی را ترجیح می دهند، بنابراین در بیشتر مواقع آنها پنجره های بزرگ با تعداد زیاد را انتخاب می نمایند. داشتن منظره ای بسیار جذاب یک مزیت بزرگ در طراحی داخلی مدرن است. اما متاسفانه، گاهی اوقات غیر ممکن است خانه ای پیدا کنید که ایده های طراحی مدرن با موفقیت و متناسب با محلی که خانه در آن ساخته شده است، ترکیب شده باشد.

در حالیکه سبک معاصر به معنای چیزی است که امروزه در زندگی ما وجود دارد، می تواند متفاوت باشد و تغییر کند. سبک معاصر میتواند مورد علاقه شما باشد یا خیر، اما در هر حال این سبک وجود دارد و انکار آن غیر ممکن است. این سبک طراحی هر سال به ما ایده های جدیدی می دهد و طراحان می دانند چگونه این ایده ها را در طراحی خانه استفاده نمایند. قوانین و یا مدل های انعطاف ناپذیر و ثابت در این سبک وجود ندارد، در واقع می توان این سبک را پرواز آزاد تخیل نام نهاد. طراحی معاصر می تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا مقدار زیادی از سبک های مختلف در آن با یکدیگر ترکیب می شوند. تمام طرح هایی که در دکوراسیون داخلی به سبک معاصر وجود دارند، اساسا متعلق به همان سبک یا زمان نیستند. به این معنا که در طراحی معاصر می توان لامپی از دهه 30 استفاده نمود و یا فرشی که دیروز خریداری شده مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر یک خانه به سبک معاصر ممکن است شامل پنجره و درب های بزرگ، جایگاه های کوچک، نمونه ای از معماری قرن نوزده در خارج خانه و تکنولوژی پیشرفته در داخل خانه باشد، اما متریال های طبیعی همواره در طراحی به سبک معاصر کاربرد دارند. چیزی که در این سبک بسیار مورد توجه قرار میگیرد، احساس راحتی در خانه است. در این سبک ما باید به زمان حضور در خانه اهمیت دهیم، چرا که در 20 سال دیگر شاهد یک دکوراسیون داخلی دیگری به نام معاصر خواهیم بود.

چه طرحی را باید در طراحی دکوراسیون به سبک مدرن انتخاب نمود؟

برای اینکه بدانیم چه تصمیمی برای شما تصمیم درستی است باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. برای آغاز، باید بدانید مهمترین فاکتورهایی که در خلق یک خانه مدرن مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد عبارتند از اینکه اولویت شما چیست و چه چیزی را بهتر ترجیح می دهید، سلیقه شما چگونه است و مقدار پولی که می توانید هزینه کنید چه میزان است. زمان زیادی صرف می گردد تا به ظریف ترین نکات دقت کنید و مدل طراحی داخلی خود را خلق نمائید. با انجام همه این کارها، شما می توانید عناصر اساسی را معین کنید و بعضی از لوازم جانبی را به آنها اضافه کنید تا سبک و سیاق معینی در خانه شما ایجاد گردد. فرایند تصمیم گیری در خصوص آینده خانه ای که میخواهید به سبک مدرن بسازید اغلب شما را دچار شک و تردید و ترس می نماید.

دکوراسیون داخلی خانه احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهد، خلق و خو و حتی گاهی اوقات بهره وری شما نیز بستگی به مکانی دارد که در آن زندگی می کنید. نوع سبک دکوراسیون داخلی منزل می تواند چیزهایی در خصوص شخصیت، سرگرمی، عادت و به طور کلی زندگی فردی معین کند، طوریکه می توان گفت ظاهر خانه نشان می دهد شما چگونه فردی هستید. دنیا به سرعت تغییر می نماید و ما حتی نمی توانیم تمام این تغییرات را درک کنیم بلکه فقط آنها را می بینیم. شما چقدر در خصوص محیط اتاق، تعداد پنجره ها و اندازه و مکان آنها فکر می کنید؟ آیا معمولا به متریال مورد استفاده در بافت فرش اتاق خود و یا به شکل ظاهری المان های مختلف نظیر لیوان ها و فنجان توجه می کنید؟ امیدوارم که شما برای این سرگرمی هیچ وقتی نداشته باشید. خانه شما مکانی است که می توانید در آن راحت بوده و محلی برای آرامش و سپری نمودن اوقات خوش داشته باشید.

برای دست یافتن به خانه ای که مناسب شماست، باید به دقت در خصوص طراحی آن فکر کنید. در میان ایده های مختلف، سیستم نورپردازی که به درستی تنظیم شده باشد بسیار حائز اهمیت است. نورپردازی شامل نصب تعدادی آینه، استفاده از پنجره های بزرگ، انتخاب رنگ های روشن برای پارچه های به کار رفته در مبلمان و … میباشد. همه این هدایت ها یاری خواهند کرد که شما خانه رویایی خود را به سبک مدرن طراحی کنید. قبل از خرید هر گونه شیء برای آپارتمان خود، مطمعن شوید همه چیز از کیفیت عالی برخوردار بوده و در عین حال تعادل قیمت نیز داشته باشد. حتی اگر تصمیم گرفته اید که طراحی داخلی خانه خود را به یک دکوراسیون مدرن تغییر دهید، به خاطر بسپارید که می توانید چیزهای مختلف را در یک سبک واحد، ترکیب کنید. طراحی هر اتاق می تواند متفاوت و در عین حال به یک سبک تعلق داشته باشد، چرا که بسیاری از عناصر تزئینی که استفاده از آنها لازم است و در قسمتی از محیط خانه بکار می فرایند با دیگر بخش ها تضادی ندارند. آنچه که کار شما را ساده تر می نماید این است که بدون تغییر سبک دکوراسیون، در بعضی از قسمت های خانه تغییر ایجاد کنید.

نکات مهم در طراحی به سبک مدرن

سبک مدرن را می توان در دو جمله بیان نمود: دکور مینیمالیسم و نور، عدم وجود تاریکی و رنگ بندی در کل اجزاء. امروزه در طراحی داخلی، توجه به دو نکته بسیار مهم است. نکته اول احساس راحتی کردن و نکته دیگر این است که ظاهر خانه چگونه به نظر برسد. در این صورت، شما می توانید بعضی نکات را برای مدرن ساختن دکوراسیون داخلی دریافت کنید. سعی کنید از فرم های ساده و خطوط تمیز بهره ببرید. از خطوط ضخیم، خشن، تزئینات ناخوشایند، پارچه های ضخیم، فرش ها و گلیم های بزرگ اجتناب کنید. اگر از نظر شما مانعی ندارد که پنجره پرده یا تور نداشته باشد، اجازه دهید پنجره ها بدون پرده باشند. درمورد پارچه ها نیز بهتر است از پارچه های ساده، سبک و کم وزن بهره ببرید. شما می توانید اتاق ها را تزئین کنید و برای اینکار به خود سخت نگیرید. به خود فرصت دهید تا خلاقیت را به طور کامل ابراز کنید.

لوازم جانبی کوچک و متفاوت می توانند محیط هایی که به طرز محافظه کارانه طراحی شده اند را بهتر و جالب تر نمایند. در واقع تعداد زیادی مغازه وجود دارد که می توانید خرت و پرت های متنوع از هر سبک، قیمت، سلیقه و رنگ از آنها خریداری کنید. سعی نکنید همه چیزهایی که دوست دارید در یک اتاق جمع کنید. یک قانون خوب برای این مورد وجود دارد: هر چه خلوت تر، بهتر. رعایت سادگی در چیدمان مبلمان بهترین تصمیم برای خلق یک طرح مدرن برای خانه است. از فضای زیر تخت می توانید به عنوان مکانی برای نگه داشتن پتو و بالشت بهره ببرید. برای مثال بر روی دیوارها می توانید قفسه هایی برای نگهداری کتاب ها، تزئینات و گل ها نصب کنید. این خانه شماست و تنها شما می توانید رنگ ها و بافت ها را انتخاب کنید و فقط آنچه را که میخواهید در جای که دوست دارید دیده گردد بچینید . اگر شی خاصی را دوست دارید آن را بخرید و در بالای یک قفسه قرار دهید. اگر از چیزی نفرت دارید آن را در خانه مدرن استفاده نکنید.

سایر ایده های طراحی مدرن

اگر شما میخواهید دکوراسیون داخلی خانه خود را طراحی کنید و به آن ظاهری مدرن ببخشید، از عکس های مختلف در سایت ها دیدن کنید، آنها به شما یاری می نمایند تا ایده های جذاب دریافت کنید. گزینه ها و اشیاء بسیار برای انتخاب و تصمیم گیری وجود دارند به طوری که فرایند طراحی خانه قطعاً می تواند برای شما یک سرگرمی باشد. اگر به دقت نگاه کنید قطعا ایده های زیادی وجود دارند و ضمناً خانه هایی که دیگران قبل از شما طراحی نموده اند نیز به شما یاری می نمایند تا تصمیم بگیرید چه چیزی مناسب خانه شماست. چه چیزهایی را دوست دارید و چه چیزهایی را نمی خواهید در خانه خود ببینید؟ آیا رنگ های معینی وجود دارند که شما آنها را تحسین می کنید و دوست دارید و یا رنگ هایی هستند که شما نمی توانید آنها را تحمل کنید؟ گزینه ها متعدد هستند و این شما هستید که تصمیم می گیرید، دوست دارید چه چیزی در خانه داشته باشید. هنگامی که طرحی را برای خانه خود انتخاب می کنید، اصلی ترین چیزی که باید بر روی آن تمرکز کنید، انتخاب المان ها و اشیاء مختلفی است که دوست دارید. شما فقط باید نگران این باشید که چه رنگ ها، سبک ها، الگوها و اشیاء شما و فرد دیگر را خرسند می سازد. خانه متعلق به شماست و شما می خواهید آن چیزی باشد که کاملا دوست دارید. مجموعه ای از ایده های جدید طراحی داخلی می تواند به شما در تصمیم گیری در خصوص آنچه که برای خانه می خواهید، یاری کند. فقط به خاطر داشته باشید. چیزهایی که دوست دارید را انتخاب کنید، سپس میبینید که نتایج اینکار شاد نماینده خواهد بود.

نتیجه گیری

وقتی دکوراسیون قدیمی خانه شما را عصبی می نماید، نگران نباشید! شما می توانید به راحتی آن را حل و فصل کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک نفس عمیق بکشید و به دنبال بعضی ایده ها برای الهام دریافت و آغاز به تغییر همه چیز در اطراف باشید. اگر بدانید چه می خواهید و چگونه باید آن را انجام دهید، فرایند تزئینات نه تنها خسته نماینده نخواهد بود بلکه سرگرم نماینده نیز هست .مجلات مختلف، فیلم ها، خانه دوستان، همه اینها منبع الهام شما هستند. مراقب جایی که در آن زندگی میکنید باشید و از وسایل آن مراقبت کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 297

به "ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های دکوراسیون داخلی به سبک مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید