پالایشگاه های ژاپنی قرارداد خرید نفت ایران را تمدید کردند

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: پلاتس با اشاره به تمدید همراه با تاخیر قرارداد خرید نفت ایران توسط پالایشگاه های ژاپنی پیش بینی کرد واردات نفت ژاپن از ایران در ماه آوریل 2013 به کمتر از 33 هزار بشکه در روز برسد.

پالایشگاه های ژاپنی قرارداد خرید نفت ایران را تمدید کردند

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتس، در حالی که تمدید قرارداد پالایشگاه های ژاپنی برای خرید نفت ایران با تاخیر همراه شده است پیش بینی ها نشان می دهد که واردات نفت ژاپن از ایران در ماه آوریل احتمالا به زیر یک میلیون بشکه یا کمتر از 33 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش میزان خرید نفت ژاپن از ایران در ماه مارس 6.5 میلیون بشکه (210 هزار بشکه در روز) برآورد شده است.

ژاپن در سال مالی 14-2013 حداکثر پوشش بیمه ای برای تانکرهای حامل نفت ایران را نسبت به سال قبل از آن 4.9 درصد افزایش داده و به 639.6 میلیارد ین (7.8 میلیارد دلار) رسانده است.

این افزایش میزان پوشش بیمه ای که از ابتدای ماه آوریل به اجرا گذاشته شده، پس از آن مصوب شد که گروه بین المللی باشگاه پی اند آی تصمیم گرفت حداکثر پوشش بیمه اتکایی خود در سال 14-2013 را که از 21 فوریه آغاز شده، افزایش دهد.

در همین حال یک منبع آگاه ژاپن گفت، پالایشگاه کازمو اویل ژاپن قرارداد خرید نفت خود از ایران را با حجمی کمتر تمدید کرده که از ماه آوریل زمان اجرای آن آغاز می شود. این منبع از افشای میزان دقیق قرارداد نفتی جدید خودداری کرد.

منبع مذکور افزود، بر اساس قرارداد جدید، کازمو اویل به منظور تامین شروط معافیت بانک های ژاپنی از تحریم های دولت آمریکا، خرید نفت خود از ایران را در مقایسه با سال گذشته کاهش داده است.

شووا شل، دیگر پالایشگاه ژاپنی روز جمعه از اظهار نظر در خصوص تمدید قرارداد خود با ایران خودداری کرد. زمان قرارداد این شرکت با ایران در انتها ماه مارس منقضی شده است. شووا شل بر اساس یک بند از قراردادی که قرار بود در ماه آوریل تمدید شود، کمتر از 70 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است. شیگیا کاتو، رئیس شرکت شووا شل در ماه فوریه گفته بود که شرکت قصد دارد از سیاست های توکیو در زمینه واردات نفت از ایران پیروی کند.

بر اساس این گزارش جی ایکس نیپون، بزرگترین شرکت پالایشگاهی ژاپن نیز قرارداد سالیانه خود با ایران را که بین ماه های ژانویه تا دسامبر اجرا خواهد شد تمدید کرده است. یاسوشی کیمورا، رئیس شرکت جی ایکس نیپون در ماه ژانویه گفته بود که شرکت در قرارداد تمدید شده، واردات خود از ایران را اندکی کاهش داده است. تا دسامبر 2012، جی ایکس نیپون روزانه 80 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کرد.

25

منبع: تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 514

به "پالایشگاه های ژاپنی قرارداد خرید نفت ایران را تمدید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پالایشگاه های ژاپنی قرارداد خرید نفت ایران را تمدید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید