پیونگ یانگ: آمریکا دست از دشمنی کردن برنمی دارد

به گزارش دنیای راه راه، کره شمالی با انتقاد از تداوم رفتار خصمانه دولت آمریکا، گفت وزیر خارجه ایالات متحده تمایل پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات را تضعیف می نماید.

پیونگ یانگ: آمریکا دست از دشمنی کردن برنمی دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه دولتی کره شمالی به نقل از یک مسئول دولتی این کشور گزارش داد که علی رغم رفتار خوب رهبر پیونگ یانگ با رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن اما دست از خصومت برنمی دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری کی سی اِن اِی، این مقام کره شمالی - که نامش ذکر نشده - با انتقاد از اظهارات اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره پیونگ یانگ، گفت پامپئو تمایل کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات را تضعیف می نماید.

پیونگ یانگ همچنین پیشتر امروز اعلام نموده بود که در جریان آزمایش موشکی روز گذشته، سکوی پرتاب موشکی بسیار بزرگی را آزمایش نموده است.

وزارت دفاع ژاپن و ستاد کل ارتش کره جنوبی روز یکشنبه گفته بودند پرتابه های شلیک شده توسط کره شمالی در بامداد امروز، احتمالا موشک های بالستیک کوتاه برد بودند. (جزئیات بیشتر)

آزمایش های موشکی کره شمالی پس از شکست کوشش ها برای مذاکره بین آمریکا و کره شمالی و حصول یک توافق بین دو کشور از سر گرفته شده است. کره شمالی خواهان برطرف تحریم های اعمالی علیه این کشور است اما واشنگتن تا به امروز حاضر به برطرف این تحریم ها نشده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در پیغام خود به مناسبت شروع سال 2020 میلادی گفته بود که کشورش به زودی از یک سلاح جدید راهبردی رونمایی خواهد نمود. یونهاپ می گوید ممکن است این سلاح راهبردی نوعی موشک بین قاره ای جدید باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 617

به "پیونگ یانگ: آمریکا دست از دشمنی کردن برنمی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ: آمریکا دست از دشمنی کردن برنمی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید