چین تا قبل از2030 عظیم ترین اقتصاد دنیا می گردد

به گزارش دنیای راه راه، رئیس جمهور چین از برنامه ریزی برای دو برابر کردن اندازه اقتصاد این کشور تا سال 2035 خبر داده است.

چین تا قبل از2030 عظیم ترین اقتصاد دنیا می گردد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، کارشناس بانک آف امریکا معتقد است چین شانس زیادی دارد تا به هدف خود در دو برابر کردن اندازه اقتصادش تا سال 2035 دست پیدا کند. شی جین پینگ- رییس جمهور چین- اخیرا وعده داده است که تا سال 2035 این هدف محقق گردد. برای تحقق این وعده ضروری است متوسط نرخ رشد مالی چین سالانه 4.7 درصد باشد.

هلن کیاو- مدیر تحقیقات مالی آسیا در بانک آف امریکا- گفت: فکر می کنیم چین قادر است تا به هدفش برسد و تخمین می زنیم حتی زودتر از سال 2035 یعنی سال 2027 یا 2028 چین با پشت سر گذاشتن آمریکا به عظیم ترین اقتصاد جهان تبدیل گردد.

در سال 2020 چین تنها اقتصاد عظیم بود که با وجود شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کارها توانست رشد مثبت مالی خود را حفظ کند تا جایی که رشد سال جاری این کشور 2.3 درصد عنوان شده است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصاد چین در سال 2021 رشد 8.1 درصدی خواهد داشت. از طرف دیگر اما اقتصاد آمریکا در سال 2020 به میزان 3.5 درصد کوچک شد و رشد 5.1 درصدی برای سال جاری پیش بینی شده است.

به گفته کیاو، اصلی ترین تهدیدات بر سر راه اقتصاد چین در آینده شامل: مسن شدن جمعیت، نسبت بالای بدهی به فراوری ناخالص داخلی و ناپایدار بودن مدل رشد مالی سرمایه محور این کشور خواهند بود. با این حال با توجه به برنامه ریزی های دولت برای به حداقل رساندن آسیب های احتمالی این ریسک ها انتظار نمی رود رشد مالی به طور کامل متوقف گردد.

کیاو همچنین تنش های احتمالی با واشنگتن در آینده را یکی دیگر از خطرات بر سر راه رشد مالی چین دانست و اضافه نمود: نمی توانیم خوش بین باشیم که روابط دو کشور صلح آمیز و شیرین باقی بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1246

به "چین تا قبل از2030 عظیم ترین اقتصاد دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین تا قبل از2030 عظیم ترین اقتصاد دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید