کارخانه نساجی پوشش با 4000 کارگر واگذار شد

به گزارش دنیای راه راه، نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر عدم رغبت شرکت آتیه برای نگهداری کارخانه ها گفت: کارخانه نساجی پوشش به دلیل بدهی صاحب کارخانه با 4 هزار کارگر به بانک صنعت و معدن واگذار شد.

کارخانه نساجی پوشش با 4000 کارگر واگذار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط کارخانه نساجی پوشش گفت: کارخانه نساجی پوشش به دلیل بدهی صاحب کارخانه با 4 هزار کارگر به بانک صنعت و معدن واگذار شد، اما شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند تعداد کارگران را به هزار نفر کاهش داد و کارخانه را تضعیف کرد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند و خریدار هر دو در تعطیلی این کارخانه مقصر هستند اعلام کرد: مدیران این کارخانه، همه غیر بومی هستند در حالی که باید از مدیران بومی برای مدیریت کارخانه استفاده شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه کارخانه نساجی پوشش را با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان فروختند و قرار بود پول آن 30 ماهه پرداخت شود در حالی که خریدار فقط 500 میلیون تومان پرداخت کرد و 250 میلیون تومان نیز در رهن گذاشت ادامه داد: خریدار کارخانه نساجی پوشش فقط یک ماه حقوق کارگران این کارخانه را پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت آتیه دماوند در سال 94 93 نتوانست حقوق کارگران این کارخانه را بپردازد و به این دلیل دستگاه های کارخانه را به قیمت 4 میلیارد تومان فروخت و حقوق کارگران را پرداخت کرد شرح داد: اکنون شرکت های خاور و فومنات نیز در اختیار شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند هستند که حقوق کارگران آن ها از تسهیلات بانکی پرداخت می شود و تولید این شرکت ها جوابگوی حقوق کارکنانش نیست.

کوچکی نژاد با بیان اینکه شرکتی که کارخانه نساجی پوشش را خرید در جنوب کشور در زمینه بیمه ای فعالیت کرده است و اهلیت نداشت یاد آور شد: خریدار می گوید 800 تن از وسایل کارخانه پوشش را با دستور شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند فروخته است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر عدم رغبت شرکت آتیه برای نگهداری کارخانه ها اعلام کرد: از یک ماه پیش در حال پیگیری راه اندازی یکی از سالن های کارخانه پوشش هستیم که در آن ماشین آلات نو وجود دارد.

کوچکی نژاد گفت: مدیران شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند، کارخانه پوشش را در بحران واگذار کرد و بخشی از زمین این کارخانه را خود این شرکت شخم زده و بیش از 4 میلیارد تومان آهن آلات آن را فروخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1051

به "کارخانه نساجی پوشش با 4000 کارگر واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه نساجی پوشش با 4000 کارگر واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید