گران ترین آپارتمان های 120 متری دنیا

به گزارش دنیای راه راه، تعادل نوشت: سایت گلوبال پراپرتی در یکی از تازه ترین گزارش های دوره یی خود، گرانترین آپارتمان های 120متری در بعضی از شهرها را معرفی نموده است. موقعیت این واحدها معمولا در وسط شهرهای احصا شده در گزارش قرار دارند. به عبارت دیگر، این آپارتمان های 120متری از نظر موقعیت مکانی رجحان خاصی نسبت به سایر آپارتمان های واقع در شهر یادشده ندارند. براساس این گزارش، لندن دومین شهر گران از نظر قیمت هر مترمربع آپارتمان به شمار می رود. 34 هزار و 531 دلار قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ابرشهر گزارش شده است. براین اساس، قیمت کل یک آپارتمان 120متری در لندن به حدود 14میلیارد تومان بالغ می گردد.

گران ترین آپارتمان های 120 متری دنیا

جهت دریافت خدمات سایبان آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

جزیره هنگ کنگ، نیویورک، پاریس، مسکو، سنگاپور، وین، توکیو و ژنو نیز به ترتیب در رده های 3 تا 10 گران ترین شهرها از نظر قیمت آپارتمان قرار می گیرند. این درحالی است که اختلاف قیمت هر مترمربع آپارتمان در میان شهرهای رتبه اول (موناکو) و رتبه دهم (ژنو) حدود 47 هزار دلار است. این اختلاف در قیمت کل یک واحد 120متری به حدود 19میلیارد تومان می رسد. بمبئی، استکهلم، هلسینکی، رم، لوکزامبورگ، سیدنی، تایپه، برمودا، آمستردام، تورنتو نیز به ترتیب در رده های 11 تا 20 گران ترین شهرها از نظر قیمت آپارتمان قرار دارند. 11هزار و 455 دلار قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در بمبئی گزارش شده است. این رقم در شهر تورنتو که در رده بیستم گران ترین شهر از نظر قیمت آپارتمان قرار می گیرد، تقریبا به نصف- به 6 هزار و 399 دلار- کاهش می یابد که حدود یک دهم قیمت هر مترمربع در کشور موناکو است.

قیمت آپارتمان 120 متری در تهران

براساس تازه ترین گزارش های آماری منتشرشده ازسوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر تهران حدود 4 میلیون تومان است که در این حالت، قیمت یک آپارتمان 120متری به طور متوسط 480 میلیون تومان می گردد. این درحالی است که در مناطق مختلف تهران قیمت هر متر آپارتمان از حدود 2 میلیون تومان تا بیش از 15میلیون تومان، بسته به منطقه و محله و سن آپارتمان در نوسان است. از این رو، می توان تخمین زد که گران ترین آپارتمان 120متری در تهران حدود 2 میلیارد و 400 میلیون تومان باشد. به طور مثال، در تیرماه امسال آپارتمانی کهنه ساز (7 تا 12سال عمر بنا) با متراژ حدود 110متر به قیمت هر متر 13میلیون و 990 هزار تومان فروخته شده است. همچنین آپارتمانی میان سال (4 تا 6سال عمر بنا) در محله پاسداران به قیمت هر متر 10میلیون و 400هزارتومان به فروخته شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 459

به "گران ترین آپارتمان های 120 متری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین آپارتمان های 120 متری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید