یمن ظرف 2 سال فقیرترین کشور دنیا می گردد

به گزارش دنیای راه راه، آنچه در یمن در حال رخ دادن است، فقط یک جنایت جنگی نیست بلکه جنایت هایی بزرگ علیه بشریت است و سکوت در قبال آن به ویژه از سوی سازمان های انسان محبت آمیز و بین المللی و نیز عرب ها و مسلمانان جنایتی بزرگ تر محسوب می گردد.

یمن ظرف 2 سال فقیرترین کشور دنیا می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح دنیا عرب در بخش سخن سردبیر روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: عرب ها عاشق رکورد شکستن و ورود به کتاب رکوردهای گینس- متخصص در این زمینه- هستند به طوری که امارت دبی به تنهایی تاکنون بیش از 634 رکورد را ثبت نموده است ولی انتظار می رود که یک رکورد جدید و وحشتناک و در عین حال دردناکی نیز به این رکوردها اضافه گردد آن هم اعلام یمن به عنوان فقیرترین کشور دنیا طی دو سال آینده است.

گزارش صادر شده از سوی برنامه امدادرسانی سازمان ملل متحد فاش نموده است: از زمان وقوع جنگ یمن در سال 2014، درگیری ها باعث شده است میزان فقر از 47 درصد در سال 2014 به 75 درصد در سال 2019 افزایش یابد، و در صورتی که درگیری های یمن تا سال 2022 ادامه داشته باشد، یمن در رده بندی دنیای به عنوان فقیرترین کشور دنیا لقب خواهد گرفت؛ جایی که حدود 80 درصد مردم آن زیر خط فقر زندگی می نمایند و نزدیک به 24 میلیون یمنی یعنی بیش از دو سوم جمعیت این کشور به یاری های فوری احتیاج دارند.

موضوع قابل توجه این است که بیش از دو سوم اراضی یمن، تحت کنترل ائتلاف سعودی- اماراتی است که هر دوی این کشورها از ثروتمندترین کشورهای دنیا به شمار می روند.

درست است که یمن از لحاظ منابع فقیر است و به دلیل محاصره خفه نماینده تحمیلی از سوی کشورهای ائتلاف نام برده فقیرتر هم شده است ولی از نظر ارزش های مقاومت، شجاعت و دفاع از خاک و عقیده و کرامت ملی اش غنی است.

گزارش مذکور، کشورهای ائتلاف را که فتیله این جنگ ظالمانه را شعله ور نموده اند، محکوم می نماید و می خواهد کوشش های سیاسی و دیپلماتیک برای دستیابی به راه چاره سیاسی مقبول گسترش یابد به طوری که به درگیری ها و کشتار، که قربانیان عمدتا غیرنظامیان هستند، خاتمه دهد.

کشور برادر، یمن با فقر در زمینه خدمات اساسی نظیر بهداشت، آموزش، آب و برق دست و پنجه نرم می نماید و اکنون بیش از دو سوم مردم بخشنده و مهمان نواز آن، لقمه نانی برای خوردن و یک قوطی شیر برای بچه ها شان پیدا نمی نمایند.

آنچه در یمن در حال رخ دادن است، فقط یک جنایت جنگی نیست بلکه جنایت هایی بزرگ علیه بشریت است و سکوت در قبال آن به ویژه از سوی سازمان های انسان محبت آمیز و بین المللی و نیز عرب ها و مسلمانان جنایتی بزرگ تر محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 157

به "یمن ظرف 2 سال فقیرترین کشور دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یمن ظرف 2 سال فقیرترین کشور دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید