یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه

به گزارش دنیای راه راه، در میان همه ترفندهایی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی ها و اسمارت فون ها بیان می گردد؛ به یک نکته یا ترفند کمتر اشاره شده است.

یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه

گاهی اوقات گوشی تلفن همراه یا مودم همراه به آنتن BTS دورتر وصل می شوند و در نتیجه سرعت اینترنت پایین تر از حد معمول است.

طبیعی است که هرچقدر دکل مخابراتی اپراتور تلفن همراه یا همان آنتن BTS به ما نزدیک تر باشد؛ سرعت اینترنت بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

البته، این طور نیست که مثلا اگر چسبیده به آنتن اپراتورهای موبایل باشیم سرعت بیشتر و اگر یک متر از آن ها دورتر شویم سرعت کمتر گردد. ارتباط میان فاصله دستگاه و آنتن ها از ضریب هایی تبعیت می نماید که نشان دهنده دریافت امواج رادیویی بیشتر یا کمتر هستند.

به هر حال، به طور فرضی اگر به آنتن BTS دو کوچه آن طرف تر خود وصل شوید سرعت بهتری خواهید داشت تا اینکه به آنتن BTS سه کوچه دورتر از خود وصل شده باشید.

اگر همواره یک سرعت اینترنت همراه و دیتا نسبتا ثابتی را تجربه کردید و بعد در یک روز یا ساعت خاص متوجه شدید؛ افت سرعت زیادی دارید؛ شاید گوشی شما به طور اتوماتیک و به هر دلیلی به BTS دورتر وصل شده باشد.

یک ترفند بسیار ساده برای افزایش سرعت اینترنت همراه

در این مواقع بهتر است گوشی را به حالت Airplane یا هواپیما ببرید و پس از چند ثانیه دوباره در حالت عادی قرار دهید یا اینکه یک بار گوشی خود را ریستارت کنید.

با انجام یکی از این کارها، گوشی تلفن همراه ناچار می گردد دوباره آنتن یابی کند و احتمالا به آنتن BTS نزدیک تر وصل گردد تا دوباره سرعت اینترنت افزایش پیدا کند.

برای مودم های همراه و رومیزی نیز این قضیه صادق است. کافی است یک بار مودم همراه خود را خاموش و روشن یا ریستارت کنید تا به یک آنتن موبایل نزدیک تر و قوی تر وصل گردد.

شاید این ترفند از نظر شما خیلی ساده و پیش پا افتاده باشد ولی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سرعت اینترنت همراه شما داشته باشد.

یکی از دلایلی که بعضی اوقات تنها با چند قدم جلو و عقب رفتن، نشانه های آنتن گوشی و مودم خاموش می شوند و سرعت اینترنت به شدت افت می نماید؛ همین نکته است که در مکان یابی جدید، گوشی و مودم به آنتن دورتر متصل شدند.

یکی از روش های افزایش سرعت اینترنت روی گوشی های موبایل، استفاده از مرورگرهای وب سریع تر و سبک تر است. بسیاری از ما به طور پیش فرض از مرورگر…

به بسیاری از کاربرانی که از سرعت کند اینترنت یا وای فای در عذاب هستند؛ پیشنهاد می گردد مودم یا روتر خود را عوض نمایند و به…

به روزرسانی 18 خرداد 1399: اتصال روترهای وای فای به مودم TD-LTE یکی از مسائل مودم های TD-LTE که روی سرعت اینترنت نیز تاثیرگذار است؛ بحث وای فای مودم ها…

یک از روش های موثر در افزایش سرعت اینترنت خانگی و البته بهبود سرعت و آنتن دهی وای فای، یافتن بهترین مکان برای قرار دادن مودم یا روتر…

این روزها رسانه های دنیا روی موضوع های مشترکی تمرکز دارند. کرونا ویروس باعث شده مسائل و چالش های مشترکی برای کاربران اینترنت در سراسر دنیا مطرح گردد….

اگر به خاطر ویروس کرونا، کارهای خود را به خانه آوردید؛ یک دنیای جدید کاری و یک تجربه تازه را پیش رو دارید. اما شما در…

اسمارت فون های 5G وارد بازار شدند و بعضی مدل ها هم در ایران یافت می شوند یا به زودی به وفور پشت ویترین فروشگاه های موبایل فروشی یا فروشگاه های آنلاین دیده…

روزهای پایانی سال 98 به طرز غیرمنتظره ای در حال سپری شدن هستند. همه از ترس کرونا به قرنطینه خودخواسته رو آورده و در خانه ماندند….

منبع: شبکه چی
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 817

به "یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید