آخرین ضربه ترامپ به هواوی

به گزارش دنیای راه راه، دولت ترامپ در آخرین روزهای خود به چندین تامین کننده قطعات به شرکت هواوی چین گفت مجوز همکاری آنها با این شرکت چینی را لغو کرده و سایر درخواستهای دیگر را هم رد کرد.

آخرین ضربه ترامپ به هواوی

منابع آگاه به رویترز گفتند وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم خود برای رد شمار قابل توجهی از درخواستهای مجوز برای صادرات به هواوی را اعلام کرده است. شرکتهایی که در حال حاضر مجوز فروش به هواوی را داشتند و اکنون مجوزشان لغو شده است، شامل اینتل هستند.

جدیدترین اقدام علیه هواوی احتمال آخرین ضربه دولت ترامپ برای ضعیف کردن این غول مخابراتی چینی است و رویکردی که دولت بایدن در قبال چین اتخاذ خواهد کرد را مورد توجه قرار می دهد. ارزش سهام تراشه آسیایی و تامین کنندگان هواوی شامل سامسونگ الکترونیکس، توکیو الکترون، ادون تست و لازرتک در معاملات روز دوشنبه بین یک تا چهار درصد سقوط کردند.

اینتل در میان گروه کوچکی از شرکتهایی بوده که پس از قرار دریافت هواوی در لیست سیاه از شرکتهایی که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی معین شده است، دولت آمریکا به آنها اجازه داده بود با هواوی همکاری کنند.

تحریمهای دولت ترامپ، روابط تجاری مهم هواوی مانند ارتباط با گوگل که نرم افزار اندروید را برای صدها میلیون گوشی هوشمند هواوی فراهم کرده بود و شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC را قطع کرد. هواوی عمدتا برای سرورها و لپ تاپهای مصرفی به تراشه های اینتل وابسته بود.

ترامپ با نزدیک شدن به سرانجام دوره ریاست جمهوری خود کمپین علیه رشد فناوری چین را تشدید کرده است. شرکت شیائومی تولیدکننده شماره دوی تلفن هوشمند و دستگاههای مصرفی چین به تازگی در فهرست وزارت دفاع آمریکا از شرکتهایی که با ارتش چین همکاری دارند، اضافه شده است. چنین اقدامی سرمایه گذاری آمریکایی در این شرکتها را ممنوع می کند. یک شرکت دیگر اضافه شده به این لیست شرکت هواپیماسازی کوماک است که تولیداتش می تواند با بوئینگ و ایرباس رقابت کند.

علاوه بر بزرگترین تولیدکنندگان تلفن هوشمند، سه شرکت بزرگ مخابراتی چین، بزرگترین تراشه ساز و بزرگترین شبکه اجتماعی و بازی چین، شرکت اکتشاف انرژی اصلی چین در آبهای عمیق، پیمانکار هوافضای نظامی اصلی چین، تولیدکننده بزرگ پهپاد و سازنده بزرگ هواپیماهای مسافری چین در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که اقدامات کم سابقه ترامپ بازارها را بهم ریخته است اما تاثیر کامل آنها به تصمیمات دولت بایدن بستگی دارد. وی این قدرت را دارد که محدودیتهای مذکور را حفظ، حذف یا تشدید کند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1166

به "آخرین ضربه ترامپ به هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ضربه ترامپ به هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید