هواوی قدرتمندترین پردازنده اسمارت فون ها و اولین پردازنده 5G واقعی جهان را معرفی کرد

به گزارش دنیای راه راه، هواوی روز آدینه از قدرتمندترین پردازنده موبایل دنیا رونمایی کرد. کرین 990 اولین پردازنده با مودم 5G توکار است که به زودی روی اسمارت فون پرچم دار میت 30 به بازار عرضه می گردد.

هواوی قدرتمندترین پردازنده اسمارت فون ها و اولین پردازنده 5G واقعی جهان را معرفی کرد

هواوی در حالی که هنوز درباره مجوز استفاده از اندروید و اپلیکیشن های مرتبط با آن روی گوشی های خود اطمینان کامل ندارد؛ برنامه های خود برای عرضه اسمارت فون های رده بالا را طبق برنامه قبلی پیش می برد. هواوی در 19 سپتامبر از پرچم دارهای بعدی خود، سری میت 30 رونمایی خواهد نمود.

کرین 990 اولین پردازنده 5G واقعی دنیا است. مودم 5G در این پردازنده به صورت SoC با تراشه اصلی ادغام شده است و پاسخی به پردازنده های کوالکام و سامسونگ است که در حقیقت یک تراشه 4G با مودم جداگانه 5G هستند.

کرین 990 با فناوری ساخت 7 نانومتری و در دو مدل بدون پشتیبانی از 5G و 5G عرضه می گردد. مدل بدون پشتیبانی از فایوجی، در واقع یک پردازنده 4G برای مناطقی است که هنوز از شبکه های فایوجی استفاده نمی نمایند و توانایی هزینه کردن برای یک گوشی 5G را ندارند.

پردازنده Kirin 990 5G از شبکه های Sub-6 GHz 5G روی هر دو معماری SA و NSA پشتیبانی می نماید. تا کنون، هر دو شرکت کوالکام و سامسونگ پیروز نشدند چنین پردازنده ای ارائه نمایند.

کرین 990 دارای 5G کمی از مدل 4G بزرگ تر است. هر دو پردازنده از هشت هسته پردازشی با جی پی یو G76 و 16 هسته 700 مگاهرتز عرضه می شوند و دارای واحدهای NPU هستند. مودم توکار فایوجی Kirin 990 5G از مدل بالونگ 5G است.

خط و نشان برای رقبا

هواوی هنوز جزئیات زیادی درباره مودم های به کار رفته در پردازنده های کرین 990 ارائه ننموده و تنها به حداکثر سرعت دانلود و آپلود 2.3 و 1.25 گیگابیت بر ثانیه ان ها اشاره نموده است.

این غول چینی می گوید با استفاده از یادگیری ماشینی و تراشه های عصبی، سرعت انتقال اطلاعات در سفرها و بعضی مکان ها بیشتر از این سرعت اعلام شده خواهد رفت. همچنین، این تراشه ها می توانند در صورت ضعیف بودن سیگنال ها، به طور همزمان به شبکه های 4G و 5G متصل شوند تا سرعت لازم فراهم گردد.

در حالی که فروش اسمارت فون های هواوی در اروپا 5 درصد کاهش یافته است؛ هنوز دومین فروشنده گوشی در دنیا امیدوار است به رشد و پیروزیت های خود با سرعت کنونی ادامه دهد و بتواند جای سامسونگ را در صدر جدول بگیرد.

هواوی در چند وقت اخیر با معرفی انواع فناوری های نرم افزاری و سخت افزاری، سعی نموده قدرت و اراده خود را به دنیا و از جمله تحریم نمایندگان نشان دهد و برایشان پیغام بفرستد که از آغاز این تحریم ها ابایی ندارد.

همان طور که اشاره شد؛ تا دو هفته دیگر پردازنده موبایل کرین 990 روی پرچم دارهای هواوی میت 30 عرضه می گردد. باید منتظر پاسخ سامسونگ و کوالکام به کرین 990 بود!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 15

به "هواوی قدرتمندترین پردازنده اسمارت فون ها و اولین پردازنده 5G واقعی جهان را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی قدرتمندترین پردازنده اسمارت فون ها و اولین پردازنده 5G واقعی جهان را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید