آستان قدس باید جریان سازی هایی در جامعه انجام دهد

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: مسؤولیت های آستان قدس رضوی ایجاب می نماید که صرف نظر از آنچه در درون خود احتیاج دارد جریان سازی هایی در بیرون جامعه انجام دهد.

آستان قدس باید جریان سازی هایی در جامعه انجام دهد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

محمد مهدی نژاد نوری امروز در همایش آنالیز رویکرد علمی و نوآوری آستان قدس رضوی در شکوفایی اقتصاد ایران که در سالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار گردید، اظهار کرد: بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب که حاصل 65 سال عمر رهبری و حاصل آموخته های ایشان بوده است، هرکسی در هر مقامی در ایران باید در این جهت به سهم خود ورود و نقش خود را ایفا نمایند.

وی اضافه نمود: آستان قدس رضوی باید کوشش کند یکی از پیشگامان این عرصه باشد. آستان قدس رضوی به معنای یک ملت و کشور کوچک است و نقش الهام بخشی به واسطه وجود امام رضا(ع) دارد. از طرفی دیگر مسؤولیت های آستان قدس رضوی ایجاب می نماید که صرف نظر از آنچه در درون خود احتیاج دارد جریان سازی هایی در بیرون جامعه انجام دهد.

معاون علمی آستان قدس رضوی، گفت: در قسمت های مختلف آستان مانند حوزه سیاسی و اجتماعی این موضوع مورد توجه قرار گرفته که نقش خود را به نوبه خود در اجرای گام دوم انقلاب ایفا نماید. معاونت علمی به عنوان تضمین نماینده کیفیت علمی قضیه باید نقش ویژه ای در ابعاد ترویجی، تبیینی و ایجاد مطالعه و انگیزه داشته باشد.

مهدی نژاد نوری اضافه نمود: این سند نوعی چشم انداز برای مدیریت راهبردی کشور در سال های آینده است و این سند راهبردی در درون خود راهکارهایی را بیان نموده است. ما از طریق نشست هایی که اجرا می کنیم ضمن بحث های تبیینی و ترویجی، راهکارهایی را پیدا می کنیم که در مرحله اجرا یاری می نماید.

وی ادامه داد: علم با همه بخش های دیگر ارتباط متقابل دارد به این معنا که علم باعث می گردد خیلی از کارهای ما از جنس خدمات، محصولات و فرآیندهایی که به آنها می رسیم را بهبود ببخشد. برای نمونه بحث بهبود مستمر، ریشه در مباحث علمی دارد.

معاون علمی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: نکته دوم این است که خود علم یک موقعیت ها و فرصت هایی را ایجاد می نماید که قبلا سابقه نداشته است. این نوآوری هایی که مشاهده می گردد که مبتنی بر فعالیت های علمی است، شغل ها و فضاهایی را ایجاد می نماید که در گذشته وجود نداشته است.

مهدی نژاد نوری اعلام کرد: علم به صورت مستقل موقعیت ساز است و موضوعیت دارد؛ به این سبب است که معاونت علمی در این موضوع باید به صورت خاص بپردازد و فعالیت کند، اما آستان قدس در این قضیه دو نقش اساسی دارد یکی به عنوان بهره بردار مانند مدیریت اماکن آستان، که خود آستان قدس باتوجه به زمینه های مختلفی که دارد از توسعه علمی برای احتیاجمندی های خود بهره برداری می نماید.

معاون علمی آستان قدس رضوی، گفت: نقش دوم این است که آستان قدس می تواند محرک و پیشتاز باشد. هر سازمان باتوجه به احتیاجمندی هایی که دارد می تواند موضوعاتی را مطرح کند و همین طرح موضوع باعث می گردد که به تحقیقات علمی جهت داده گردد. این جهت گیری ها نیز از آن جهت که همراه و هماهنگ باهم هستند نقش هم افزایی و شتاب بخشی ایفا می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 292

به "آستان قدس باید جریان سازی هایی در جامعه انجام دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستان قدس باید جریان سازی هایی در جامعه انجام دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید