شروع اجرای طرح مکمل کمک در مدارس کرمانشاه

به گزارش دنیای راه راه، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از شروع اجرای طرح مکمل کمک با قرص آهن و ویتامین D در مدارس استان اطلاع داد.

شروع اجرای طرح مکمل کمک در مدارس کرمانشاه

شیرزاد احسان خواه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در طرح مکمل کمک با ویتامین D همه دانش آموزان دختر و پسر متوسطه اول و دوم که شامل 148 هزار و 568 دانش آموز هستند، 9 قرص ویتامین D را(هر ماه یک قرص) دریافت می نمایند.

احسان خواه افزود: در صورت تامین اعتبار قرص های ویتامین D در اختیار دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به جذب بهتر قرص های ویتامین D در صورت مصرف به همراه یک غذای چرب، گف: توصیه می گردد دانش اموزان روزی که قرار است این قرص ها را دریافت نمایند، حتما یک لقمه چرب به عنوان میان وعده به همراه داشته باشند.

احسان خواه ادامه داد: همچنین توصیه می گردد دانش آموزان پس از مصرف قرص های ویتامین D صورت، دستها تا آرنج و پاهای خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهند.

وی اشاره ای هم به اجرای طرح آهن کمک در مدارس داشت و افزود: در این طرح که فقط برای دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم اجرایی می گردد 16 عدد قرص در مدت 16 هفته در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که دانش آموزان باید این قرص ها را با معده خالی مصرف نموده و برای کارایی بیشتر پس از آن یک میوه حاوی ویتامین C مثل پرتقال یا نارنگی بخورند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ا در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف قرص های آهن برای افزایش یادگیری دانش آموزان دختر، گفت: یکی از عواملی که می تواند در یادگیری دانش آموزان خلل ایجاد کند، کمبود آهن است و به همین منظور هم توزیع قرص های آهن در مدارس در برنامه قرار گرفته است.

احسان خواه گفت: جامعه هدف دانش آموزان اجرای طرح مکمل کمک با آهن در استان 74 هزار و 646 دانش آموز و شامل همه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 185

به "شروع اجرای طرح مکمل کمک در مدارس کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح مکمل کمک در مدارس کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید