آپشن های نمایشی سال 2021!

به گزارش دنیای راه راه، در حدود 11 ماه قبل، یک موسسه آماری معتبر در آمریکا از دارندگان گوشی های موبایل گران قیمت در مورد مقدار استفادهٔ آن ها از قابلیت ها و امکانات گوشی آن ها نظرسنجی کرد و در کمال تعجب معین شد که بسیاری از خریداران گوشی های پرچمدار و گران قیمت، در واقع استفاده خاص و عجیبی از امکانات گوشی خود ندارند. با این مقدمهٔ کوتاه به سراغ مقوله مجذوب کننده و محبوب آپشن در خودرو می رویم.

آپشن های نمایشی سال 2021!

کروز کنترل، رادار حرکت بین خطوط، سقف پانوراما، ایرکاندیشن سه منطقه ای کابین، ترمز اتوماتیک اضطراری، گرمکن فرمان، سانروف، روکش چرم جایگاه، مموری و تنظیم چند ده حالته جایگاه، سیستم صوتی فوق حرفه ای، اتوپارک و … این ها لیستی کوتاه از آپشن های رفاهی یا ایمنی خودروهای امروزی است که بعضی از آن ها علی رغم کم یا بلااستفاده بودن برای ما، اما هنگام خرید اصرار عجیبی بر داشتنشان داریم. پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید خودرو سراغ فول آپشن ترین و مدرن ترین مدل ها می روید، بد نیست این مقاله را تا سرانجام بخوانید.

موسسهٔ معتبر JD Power آمریکا، اخیراً گزارشی در خصوص مقدار استفاده، سودمندی و یا اصولاً قابل استفاده بودن آپشن ها و امکانات رفاهی تازه خودروهای امروزی را در مصاحبه با بعضی مالکین منتشر نموده است. بر اساس این گزارش، بسیاری از خریداران خودروهای امروزی به ویژه مدل های برقی علی رغم پرداخت مبالغ بیشتر برای بعضی آپشن های رفاهی/تکنولوژیکی، استفاده چندانی از آن ها ندارند و حتی در مواردی این آپشن ها یکبار هم استفاده نمی شوند.

به گفتهٔ کریستین کولج یکی از مدیران J.D.POWER با توجه به افزایش شدید قیمت خودروهای تازه، بسیاری از افراد هنگام خرید یک خودرو، امکانات و آپشن هایی را سفارش می دهند که کاربری چندای برایشان نداشته، اما به طرز محسوسی در افزایش قیمت نهایی خودرو تاثیرگذار است. بر اساس آمار به دست آمده کمتر از 50 درصد مالکان خودروهای تازه طی 90 روز اول، از بعضی آپشن های خاص خودروی خود استفاده نموده اند.

به عنوان مثال، 61 درصد دارندگان خودرو هرگز از فناوری دیجیتال مارکت وسیلهٔ خود استفاده ننموده اند و 51 درصد از آن ها اصولاً احتیاج به وجود چنین تکنولوژی در خودرو را الزامی نمی دانند.

این اتفاق در خصوص فن آوری سامانهٔ ارتباط راننده و سرنشین نیز صادق است تا آنجا که 40 درصد از خریداران اظهار داشته اند که اصولاً وجود چنین فناوری الزامی و مهم نیست. اما در مقابل، بعضی آپشن های رفاهی و ایمنی نظیر دوربین دید عقب و دوربین محیطی و زمین، دو مورد پر کاربرد و محبوب مشتریان به ویژه در آمریکا است. بد نیست بدانید در حالیکه اکثریت مشتریان آمریکایی (62 درصد) با این وجود آپشن های فوق و کاربردی بودن آن به شدت موافق هستند، تنها 24 درصد مشتریان چینی آن را الزامی می دانند.

بر اساس گزارش رسمی جی دی پاور، فروشندگان و دلالان خودرو در تهییج و ترغیب مشتریان و اطلاع رسانی درست پیرامون نحوهٔ استفاده از امکانات رفاهی و ایمنی خودروها نقش بسزایی دارند و در مواردی عدم شرح کامل در خصوص یک آپشن به وسیله فروشنده یا اغراق بیش از حد در خصوص امکانی دیگر باعث می گردد تا خریداران، نحوهٔ استفادهٔ درست از آن امکان را به درستی فرا نگیرند و در مقابل آپشنی کم مصرف و گران قیمت را برای خودروی خود سفارش دهند.

در همین زمینه، یکی دیگر از امکانات رفاهی کم استفاده در خودروهای تازه فناوری کنترل عملنمودهای خودرو با استفاده از حرکات دست و بدون لمس کلید و نمایشگر کنسول میانی است که از نظر بسیاری از خریداران چندان کاربردی ندارد ضمن آنکه فاقد دقت کافی است.

ضمن آنکه بعضی مشتریان لزوم چنین امکانی در فضای محدود یک خودرو را بیشتر نمایشی میدانند تا کاربردی. نکتهٔ جالب آنکه در تحقیق فوق موسسه جی دی پاورز به علت محدودیت های اعمال شده از سوی تسلا برای کارشناسان این سازمان جهت نظرسنجی از خودروهای تولیدی این شرکت در 15 استان، پیروز به کسب امار دقیقی از مقدار رضایت یا استفاده مشتریان تسلا از تکنولوژی های تازه نشد.

به نظر می رسد علی رغم جهش و پیشرفت چشمگیر تکنولوژی های نوین در خودروهای تازه به ویژه مدلهای برقی، بعضی از این امکانات و آپشن ها برخلاف تبلیغات گسترده، چندان کاربردی نبوده و فقط باعث افزایش قیمت یک خودرو می گردد و البته در نهایت این مشتری است که فریب خورده و متضرر می گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1829

به "آپشن های نمایشی سال 2021!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپشن های نمایشی سال 2021!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید