اردوغان: با ترامپ برای خرید سامانه موشکی پاتریوت مصاحبه می کنم

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز آدینه در مصاحبهیی اختصاصی با رویترز با اشاره به اینکه پیوند شخصی وی با دونالد ترامپ می تواند بحران بوجود آمده بر سر خرید سامانه های موشکی اس- 400 روسیه توسط آنکارا را برطرف کند، بیان کرد که در ماه میلادی جاری با همتای آمریکایی خود برای خرید سامانه موشکی پاتریوت آمریکا مصاحبه خواهد نمود.

اردوغان: با ترامپ برای خرید سامانه موشکی پاتریوت مصاحبه می کنم

لازم به ذکر است که خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه توسط ترکیه در ماه ژوئیه احتمال وضع تحریمهای آمریکا علیه آنکارا را تقویت کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز خاطرنشان کرد که اعتبار پیشنهاد فروش سامانه دفاع موشکی پاتریوت به آنکارا منقضی شده است.

با این حال، اردوغان در مصاحبه با رویترز خاطرنشان کرد که وی دو هفته پیش در تماس تلفنی با ترامپ در مورد خرید سامانه پاتریوت مصاحبه نموده و در دیدار خود با رئیس جمهور آمریکا در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل این مصاحبهها را پیگیری خواهد نمود.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به مصاحبهی تلفنی خود با ترامپ گفت: من گفتم مهم نیست که ما سامانه اس 400 را خریدیم، ما می توانیم از شما سامانه پاتریوت را بخریم. وی در ادامه اضافه نمود که در دیدار دوجانبه خود با ترامپ پیرامون جزئیات بیشتر این خرید مصاحبه خواهد نمود.

اردوغان در مورد درخواست از ترامپ برای ممانعت از وضع جریمه سنگین علیه هالک بانک ترکیه- به جرم نقض ادعایی تحریمهای آمریکا علیه ایران- ضمن اشاره به وجود گونه متفاوتی از اعتماد میان دو طرف گفت: مطمئنم که آنها از یک چنین اشتباهی پرهیز خواهند کرد و اضافه نمود: به نظر من کشوری همچون آمریکا نمی خواهد به متحد خود، ترکیه لطمه ای وارد سازد. این رفتاری معقولانه نیست.

بنابر گزارشها، اردوغان و ترامپ همچنین در مورد طرحهایی برای تشکیل یک منطقه امن در امتداد 450 کیلیومتری مرز سوریه- از رودخانه فرات تا مرز عراق- مصاحبه خواهند کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این باره گفت: کریدور صلح موضوعی حیاتی است. ما اجازه نخواهیم داد تا در امتداد مرزهایمان کریدور وحشت ایجاد گردد و بدین منظور، تمام گامهای لازم را برخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 81

به "اردوغان: با ترامپ برای خرید سامانه موشکی پاتریوت مصاحبه می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: با ترامپ برای خرید سامانه موشکی پاتریوت مصاحبه می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید