وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره مسائل دوجانبه امنیتی و منطقه ای با همتای آمریکایی خود لوید آستین، گفتگوی تلفنی انجام داد.

وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند

بهترین تجربه سفر را با لحظه آخری تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام نمود که گفتگوها بین آکار و آستین مثبت و سازنده بوده است.

این گفتگوی تلفنی تنها چند روز پس از سرانجام اجلاس سران ناتو در شهر بروکسل مرکز بلژیک صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در دیداری که در حاشیه اجلاس سران ناتو در بروکسل داشتند توافق کردند که همزمان با خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از افغانستان، ترکیه در تضمین امنیت فرودگاه کابل نقش اصلی را ایفا نماید.

علیرغم دستیابی به این توافق، رهبران این دو کشور نتوانستند مناقشه و اختلاف دیرینه خود بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس -400 روسیه به وسیله ترکیه را که باعث تیرگی روابط واشنگتن- آنکارا شده است حل و فصل نموده و به یک اتفاق نظر دست یابند.

این در حالی است که به ادعای مقامات واشنگتن، خرید سامانه اس -400 روسیه از سوی آنکارا در طرح های ایالات متحده برای فروش جت های جنگنده اف -35 به ترکیه اختلال ایجاد می نماید. از این رو، واشنگتن نام ترکیه را از برنامه جت جنگنده اف -35 حذف و تحریم هایی علیه این کشور وضع کرد.

لازم به ذکر است، ترکیه و ایالات متحده علاوه بر جدال بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس -400 روسیه بر سر موضوعاتی دیگر از جمله سیاست ها در قبال سوریه و منطقه مدیترانه شرقی با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1433

به "وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای دفاع ترکیه و آمریکا درباره مسائل امنیتی گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید