از علائم بارداری چه میدانید؟

به گزارش دنیای راه راه، همه زنان هنگام شروع بارداری علائم مشابهی را تجربه نمیکنند و علائم تجربه شده در زنان به شدت فرق دارد. یک زن در زمان بارداری لزوما علائمی شبیه به بارداری های پیشین خود یا بارداری دیگران را تجربه نمیکند ولی ،علائم خاصی مانند نبود دوران قاعدگی و افزایش وزن در همه حاملگی ها مشترک است، در این بخش به علائم و نشانه های بارداری پرداخته یم.

از علائم بارداری چه میدانید؟

شایع ترین علائم بارداری در ابتدایی ترین روز ها

ممکن است در هفته اول متوجه بروز علائم بارداری شوید که البته خفیف هستند.رایج ترین علائم بارداری در 4 هفته اول از بارداری رخ می دهد که می تواند شامل موارد زیر باشد:

دیر پریود شدن

خونریزی جزئی با توجه به اینکه جنین در رحم جای می گیرد

حساس شدن سینه ها که ممکن است مقدار شان بزرگ تر هم شده باشند

خستگی بیش از مقدار

کمر درد

پنج مورد از اولیه ترین علائم بارداری

حالت تهوع یا مریضی که یکی از علائم بارداری است می تواند به زودی سراغ بسیاری از خانوم ها بیاید. یکی از رایج ترین علائم ابتدایی بارداری بی حالی و مریضی های صبحگاه است. این بی حالی ها تقریبا از هفته ششم بارداری برای شما آغاز می گردد. ممکن است فقط دچار حالت تهوع شوید یا حتی استفراغ هم داشته باشید که می تواند در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق بی افتد.

تکرر ادرار یکی دیگر از نشانه های حاملگی است. علت چنین اتفاقی می تواند هورمون های حاملگی، زیاد تر شدن مقدار خون در سیستم بدن شما و پر کار شدن کلیه های شما باشد.

سردرد در اولین مراحل دوره بارداری هم ممکن است به سراغ شما بیاید. علت این سردرد افزایش ناگهانی هورمون ها برای تنظیم در حالت حاملگی در بدن شماست.

تیرگی پوست اطراف نوک پستان یکی دیگر ازز علائم بارداری است.

تغییر در نوع تغذیه و بی اشتهایی - در چنین حالتی ممکن است شما به بعضی از غذا بی علاقه شوید به ویژه اگر همزمان حالت تهوع های صبحگاهی هم داشته باشید! حتی ممکن است نسبت به یک سری غذا های عجیب اشتها نشان دهید حتی از اولین مراحل بارداری.

اما همچنان علائم و نشانه هایی دیگری هم وجود دارد که از طریق آن بدن شما بخواهد اعلام کند که حامله است. که در ادامه بیشتر به آن ها می پردازیم.

درد های قاعدگی
بعضی از خانوم ها ممکن است در دوران قاعدگی خود درد هایی داشته باشید. البته ممکن است به علت گذشتن از دوره قاعدگی متوجه این نشان نشوید و اصلا برای شما پیش نیاید.
کشیدگی شکم
ممکن است در یک ناحیه از شکم خود احساس کشیدگی کنید.
بزرگ شدن شکم
این اتفاق به علت ترشح هورمون پروژسترون می افتد و حتی پیش از این که جنین در شکم شما به رشد زیادی هم برسد چنین اتفاقی برای شما می افتد.

احساس تورم بعد از خوردن یک وعده غذایی نشانه ای برای بعضی از خانوم هاست.

درد معده
همزمان با تغییر در شکل رحم مفصل های بدن شما آغاز به کشیده شدن می نمایند و این برای شما در ناحیه معده درد آور خواهد بود.
یبوست
دوباره پای هورمون پروژستون در میان است و ممکن است باعث بروز یبوست بگردد.
اسهال
قطب مخالف یبوست که ممکن است همچنان گرفتار آن هم بشوید.
مزه عجیب در دهان
در دوره بارداری ممکن است یک نوع مزه مایل به ترشی احساس کنید که به آن دیسگسیا هم گفته می گردد. البته وجود چنین مزه ای در دهان می تواند علائم بیماری هایی از جمله پارکینسون و آلزایمر هم باشد.
بزاق بیشتر
این نشانه می تواند بسیار رایج باشد که در ابتدای دوران بارداری آن را تجربه خواهید کرد و بیشتر به حالت یک ترشح خود را نشان خواهد داد که اگر بالشت خود را پس از بیدار شدن ببینید، متوجه آن خواهید شد.
خشکی دهان
درست بر خلاف نشانه بزاق بیشتر ممکن است در این دوران دچار خشکی دهان شوید و یکی از بزرگترین نشانه های آن این است که برای جلوگیری از ان آب بیشتری می نوشید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

منبع: راسخون
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1573

به "از علائم بارداری چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از علائم بارداری چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید