تور هند ارزان: استفاده از انرژی سبز در صنایع هند اجباری می گردد

به گزارش دنیای راه راه، هند تغییراتی را در قوانین پیشنهاد نموده که استفاده از سهم حداقلی انرژی سبز در مصرف برق واحدهای صنعتی را اجباری می نماید.

تور هند ارزان: استفاده از انرژی سبز در صنایع هند اجباری می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، دولت هند در بیانیه ای اعلام نمود این پیشنهاد که در راستای فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی و مشاخصه با تغییرات اقلیمی مطرح شده است، در کنار تجویز مصرف حداقلی انرژی تجدیدپذیر برای واحدهای صنعتی، توسعه بازار کربن در این کشور را تسهیل خواهد نمود.

وزارت نیروی هند در بیانیه ای اعلام نمود هدف بالا بردن تقاضا برای انرژی تجدیدپذیر در بخشهای کاربر نهایی مانند صنعت، ساختمان سازی، حمل و نقل و بخشهای دیگر است. این امر می تواند استفاده از هیدروژن سبز به عنوان جایگزینی برای سوختهای فسیلی موجود را تسهیل کند. گواهی های ذخیره کربن هم داده خواهد شد تا شرکتها را تشویق کند به سمت منابع انرژی پاک بروند. با این حال این بیانیه حداقل درصد استفاده که دولت میخواهد اجباری کند را مشخص نکرده است.

تغییرات پیشنهاد شده حرکت نارندرا مودی، نخست وزیر هند در عرصه سبز را درست پیش از گردهمایی سران دنیا در کنفرانس اقلیمی COP26 گلاسکو اسکاتلند شاخص می نماید. در این کنفرانس راههای محدود کردن انتشار آلایندگی و تغییرات اقلیمی مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. دولت مودی میخواهد بیش از 40 درصد از ظرفیت نیروی نصب شده کشور را تا سال 2030 از منابع انرژی سوخت غیرفسیلی فراوری کند.

هند سومین منتشرکننده بزرگ کربن و یکی از 10 کشور آلاینده بزرگ دنیا است. این کشور اوایل سال جاری یک هدف کربن خنثی را مشخص کرد اما تا به امروز اقدامی انجام نداده است. مودی در سخنرانی روز استقلال در اوت طرحی را برای کاهش واردات انرژی هند در 25 سال آینده در راستای اهداف بهره وری کربن تشریح کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت نیروی هند اعلام نمود جدیدترین تغییرات پیشنهادی به کاهش مصرف انرژی پایه سوخت فسیلی و انتشار کربن در جو یاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1570

به "تور هند ارزان: استفاده از انرژی سبز در صنایع هند اجباری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: استفاده از انرژی سبز در صنایع هند اجباری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید