انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد می نماید، ضرورت بازطراحی نظام تربیتی و فکری جمهوری اسلامی

به گزارش دنیای راه راه، دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: در حکومت اسلامی آنچه که چالش بوده و هست و خواهد بود مبارزه با انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب است که در پشت نقاب دورویی و نفاق ممکن است ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد کند.

انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد می نماید، ضرورت بازطراحی نظام تربیتی و فکری جمهوری اسلامی

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گودرزی دبیر دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: آنچه که در تاریخ تعیین است انقلاب اسلامی 57 یک انقلاب آرمانی است. شعار های این انقلاب تمایز مبنایی با انقلاب های مشابه در شوروی و فرانسه داشت و نسبت به انقلاب مشروطه هم عمق شعار ها و خواسته ها که در راهپیمایی ها طرح می شد بسیار بیشتر بود که حاصل کوشش متفکران انقلابی در طی سال های منتهی به انقلاب بود.

وی اضافه نمود: استقلال و عدالت بعد از انقلاب دستخوش تغییر شدند، اما جنس این تغییر یکی نبود. آرمان استقلال بعد از انقلاب و بالاخص بعد از دوران جنگ تقویت شد و و البته در فرایند 32 سال گذشته بعد از جنگ نیز در پی سیاست های لیبرالی دولت های سازندگی و اصلاحات و اعتدال دچار ضعف هایی شدند. در مورد آرمان عدالت نیز با توجه به سیر اندیشه های حاکم بر جمهوری اسلامی در چهل و دوسال گذشته نمره قابل قبولی ندارد.

گودرزی در پاسخ به این سوال که آیا نگاه کارگزاران به آرمان هایی همچون مبارزه با ظلم، جمهوریت، استقلال، عدالت، آزادی و توسعه انقلاب امام خمینی ویترینی و نمایشی است یا نه؟ توضیح داد: زمانی می گردد گفت که نگاه کارگزاران به آرمان های انقلاب ویترینی و نمایشی است که کلا اعتقادی به این موضوع در نگاه کارگزاران نباشد در حالیکه اعتقاد و التزام بوده است، اما ضعف های مدیریتی و از آن مهمتر الگوبرداری از غرب در اصول حکمرانی باعث شده است از این آرمان ها فاصله بگیرند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت اعلام کرد: نکته اساسی که وجود دارد این است که جمهوری اسلامی برخلاف جکومت هایی که 300 یا 400 سال از زمان شکل گیری آن ها می گذرد تنها 42 سال از عمر آن می گذرد و قانون اساسی آن یک بار تغییر نموده و همه ساختار ها و نهاد ها بر اساس همین قوانین و بدون تجربه قبلی شکل گرفته است فلذا با تشکیل حکومت ایده آل اسلامی فاصله داریم.

گودرزی افزود: چالش های انقلاب ما مثل دیگر انقلاب ها و حکومت هاست، اما تفاوت اصلی اینست که در حکومت اسلامی آنچه که چالش بوده و هست و خواهد بود مبارزه با انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب است که در پشت نقاب دورویی و نفاق ممکن است ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد کند که راه مواجهه با آن بازطراحی نظام تربیتی و فکری جمهوری اسلامی است.

وی توضیح داد: همانطور که رهبری در بیانیه گام دوم فرمودند جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی یک پدیده زنده و فعال است و رفت و آمد دولت ها یک ضرورت دینی و عقلی است تا مردم ذیل سایه آزادی رشد نمایند و هرگز رفت و آمد دولت ها مانع رسیدن به آرمان ها نیست؛ البته همواره جریان نفوذ و دشمنان داخلی و خارجی هم با رفت و شد دولت ها می فرایند و می آیند که این موضوع نیز بر عملکرد دولت ها اثرگذار بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1172

به "انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد می نماید، ضرورت بازطراحی نظام تربیتی و فکری جمهوری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انحرافات فکری کارگزاران از مبانی انقلاب ضربات سنگینی به انقلاب اسلامی وارد می نماید، ضرورت بازطراحی نظام تربیتی و فکری جمهوری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید