ایست ورزی در کلاس درس در هوای آلوده

به گزارش دنیای راه راه، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی های پی در پی مدارس و زنگ های ورزش به علت آلودگی هوا، به فرایند آموزش و تربیت بدنی لطمه می زند گفت: البته معلمان تربیت بدنی ما آموزش دیده اند و با انجام ایست ورزی و فعالیت های ایزومتریک در کلاس درس می توانند بخشی از عقب ماندگی ناشی از این تعطیلی ها را جبران نمایند.

ایست ورزی در کلاس درس در هوای آلوده

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه اولویت اول استفاده از سالن های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش به ویژه در ایامی که هوا آلوده است با دانش آموزان است اظهار کرد: البته 107 هزار مدرسه و 3500 سالن ورزشی داریم و این تعداد سالن برای جمعیت دانش آموزان کلان شهرها که از آلودگی هوا رنج می برند کافی نیست.

وی اضافه کرد: به هرحال این تعطیلی ها لطمه خودش را می زند؛ البته معلمان تربیت بدنی ما آموزش دیده اند و با انجام ایست ورزی و فعالیت های ایزومتریک در کلاس درس می توانند بخشی از عقب ماندگی ناشی از این تعطیلی ها را جبران نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت های حرکتی و مهارتی نیاز به فضا و تمرین مداوم دارد اظهار کرد: در کلانشهرها با مشکل تعطیلی مدارس در هوای ناسالم رو به رو هستیم اما در سایر استان ها مسابقات ورزشی و زنگ تربیت بدنی به روال معمول اجرا می گردد.

حمیدی ادامه داد: در کلانشهرهای دچار آلودگی هوا، زمانی که فعالیت ورزشی در فضای باز ممنوع است، ورزش در فضای ورزشی سرپوشیده انجام می گردد. برگزاری مسابقات ورزشی نیز ممنوعیت دارد و اگر مدرسه ای مرتکب تخلف گردد با او برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 281

به "ایست ورزی در کلاس درس در هوای آلوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایست ورزی در کلاس درس در هوای آلوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید