اینترنت همه اپراتورها برای مدارس رایگان شد

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه شورای اداری استان زنجان، در جمع خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس، اینترنت همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده است، اضافه کرد: به همین دلیل برنامه ریزی ها به گونه ای است که مدارس کشور تا اسفندماه به شبکه ملی اطلاعات متصل گردد.

اینترنت همه اپراتورها برای مدارس رایگان شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

وی با یادآوری اینکه برنامه ریزی ها به گونه ای است که اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات در سه مرحله انجام گردد، توضیح داد: این اتصال قرار است ماه های آبان، بهمن و اسفند سال جاری محقق گردد و با این اقدام تا انتها سال جاری شاهد اتصال همه مدارس در کشور به شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه با توجه به درگیر بودن 14 میلیون خانواده، خود عاملی برای اهمیت دادن به موضوع اینترنت مدارس است، ادامه داد: یکی از برنامه ها در این زمینه ایجاد ظرفیت 500 گیگابایتی به وسیله شبکه ملی اطلاعات برای مدارس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از رایگان بودن شبکه شاد به دستور رئیس جمهور برای خانواده ها اطلاع داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل جدید، همه اپراتورها برای مدارس رایگان شده است. همچنین تا به امروز 86 هزار مدرسه به زیرساخت های مجازی متصل شده است و این فرایند کماکان ادامه خواهد داشت.

این مسئول با یادآوری اینکه آموزش و پرورش گام های خوبی در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان در قالب برنامه شاد برداشته است، ابراز کرد: مسئله جدی 5 درصد از مناطق روستایی کشور است که امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برای آن ها فراهم نبوده و در کوشش هستیم این مشکل تا انتها سال جاری مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 930

به "اینترنت همه اپراتورها برای مدارس رایگان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت همه اپراتورها برای مدارس رایگان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید