بدهی یک ساله برخی از صندوق های بیمه گر به مراکز آزمایشگاهی

به گزارش دنیای راه راه، رئیس انجمن آزمایشگاه های ایران گفت: در حال حاضر برخی از صندوق های بیمه گر حدود یک سال به مراکز آزمایشگاهی بدهکارند.

بدهی یک ساله برخی از صندوق های بیمه گر به مراکز آزمایشگاهی

محمد وجگانی رئیس انجمن آزمایشگاه های ایران در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: امروزه رشته های تخصصی آزمایشگاهی متعددی در کشور راه اندازی شده است که افراد متخصص در رشته های مختلف می توانند نیازهای آزمایشگاه را پوشش بدهند و این عرصه متنوع نیازمند کارشناسان متعدد در بخش های مختلف و در کنار یکدیگر است.

او گفت: انجام کارهای گروهی و به اصطلاح تیم ورک یک ضرورتی در آزمایشگاه ها محسوب می شود و باید افراد برای انجام امور مرتبط در آزمایشگاه یکدیگر را به رسمیت بشناسند.

رئیس انجمن آزمایشگاه های ایران تاکید کرد: بر اساس قانون و کلی کروم های آموزشی باید در کنار یکدیگر انواع تخصص های مختلف قرار گرفته تا بتوانند خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه دهند.

وجگانی با اشاره به اینکه در برخی موارد یک سری تعارضات پیش می آید که پیشتر جنبه های غیر علمی دارد، افزود: متاسفانه در برخی موارد افرادی یه صورت تنگ نظری عمل می کنند و باعث ایجاد مسائلی در کار حرفه ای دیگران می شوند اما به طور کلی امیدارم که با روش هایی علمی و منطقی و قانونی اینگونه تعارضات از بین برود.

او اعلام نمود: اگر تعارضات بین رشته ای فعالیت های صنفی را محدود کند یا باعث ایجاد مانعی جهت انجام فعالیت های حرفه ای کار آزمایشگاهی شود مطمئناً این گونه اقدامات ارائه خدمات به مردم را دچار مشکل می کند و سلامت مردم تهدید شود.

رئیس انجمن آزمایشگاه های ایران ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار آزمایشگاه در کشور فعالیت می کنند که اعمال تحریم های ناجوانمردانه باعث ایجاد مشکل در فعالیت آزمایشگاه ها کرده بود که با برنامه ریزی خوب وزارت بهداشت و دیگر سازمان های ذیربط تاثیر منفی تحریم ها در فعالیت آزمایشگاه ها به حداقل رسیده است.

وجگانی گفت: امروزه به دلیل مسائل نقدینگی و پرداخت دیر هنگام مطالبات مراکز آزمایشگاهی از بیمه های آنها دچار یکسری مسائل و چالش شده اند و اقتصاد آزمایشگاه ها تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته است.

او یادآوری کرد: در حال حاضر برخی از صندوق های بیمه گر نزدیک به یکسال به مراکز آزمایشگاهی بدهی دارند و همین مسئله نقدینگی آزمایشگاه را دچار چالش هایی کرده است.

کاهش پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول سلامت

رئیس انجمن آزمایشگاه های ایران افزود: تعرفه های آزمایشگاهی متناسب هزینه های جاری کشور نیست و مسائلی را در این مراکز ایجاد کرده است و به دلیل مسائل اقتصادی میزان مراجعه به مراکز آزمایشگاهی می تواند تا حدی کاهش پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 446

به "بدهی یک ساله برخی از صندوق های بیمه گر به مراکز آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی یک ساله برخی از صندوق های بیمه گر به مراکز آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید