بهترین فستیوال های جیپور که سفر شما را رویایی می نماید!

به گزارش دنیای راه راه، جیپور یکی از شهرهای معروف هند محسوب می گردد که جهانیان آن را به شهر صورتی می شناسند. در این شهر زیبا، همه ساله فستیوال های جذاب و جالبی برگزار می گردد و به همین خاطر گردشگران بسیاری تنها برای دیدن این جشن ها و فستیوال های جیپور از نزدیک، راهی هند و شهر جیپور می شوند. این بزرگترین شهر ایالت راجستان که از توریستی ترین شهرهای هند به حساب می آید، به لطف فستیوال های متنوع و متعددش شهرتی جهانی به دست آورده است. در این مقاله، مجله خبرنگاران شما را با این جشن ها جالب و سرشار از رنگ آشنا می نماید. پس با ما همراه باشید تا شما را به قلب سنت های شهر صورتی ببریم.

بهترین فستیوال های جیپور که سفر شما را رویایی می نماید!

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

فستیوال تیج، یکی از محبوب ترین جشن ها در جیپور!

فستیوال تیج که یکی از جشن های بسیار پرطرفدار در شهر جیپو به حساب می آید، در میان مردم محلی و به خصوص بانوان، از اهمیت مذهبی بالایی برخوردار است. در این میان نیز اهمیت این جشن برای زنان متاهلی که در این مراسم شرکت می نمایند، بیشتر به نظر می رسد. آن ها در این مراسم برای همسران و دوام زندگی مشترکشان دعا می نمایند؛ اما این بدین معنی نیست که این جشن چیزی برای زنان مجرد نداشته باشد. آن ها برای پیدا کردن یک همسر مناسب و ایده آل به دعا می پردازند! آن ها خود را با جواهرات زیبا می آرایند و لباس های رنگی و زیبا می پوشند. این فستیوال با موسیقی و آوازهای محلی زیبا همراه است. این جشن زیبا در ماه سپتامبر (مقارن با نیمه شهریور تا نیمه مهر ماه) برگزار می گردد. برای آشنایی با این شهر در هند پیشنهاد می کنیم، سفرنامه خبرنگاران را در خصوص جیپور بخوانید.

نمایشگاه گنگور، یکی از رنگارنگ ترین فستیوال های جیپور

گنگور فار (Gangaur Far) یکی از رنگارنگ ترین جشن هایی است که در کل شهر جیپور برگزار می گردد. این جشنواره از ماه مارچ تا آوریل مقارن با نیمه اسفند تا نیمه اردیبهشت ماه برگزار می گردد. فستیوال گنگور به مناسبت شروع اولین فصل سال یعنی بهار شروع می گردد و تا زمان برداشت محصول کشاورزان ادامه می یابد. این جشن، قدمتی چند صد ساله دارد و همچنین به پاس وفاداری زناشویی نیز برگزار می گردد و زنان در این دوره برای سعادت و سلامت همسرانشان دعا می نمایند.

فستیوال فیل ها، سورپرایزی برای دوستداران حیوانات!

شهر جیپور تنها به قصرهایش شناخته نشده است، و فستیوال فیل ها بدون شک تاییدی بر این ادعا است. این حیوانات عظیم و باشکوه جزئی از میراث ایالت راجستان در کشور هند به حساب می آیند. برای پاسداشت این حیوانات جالب، هندی ها سالانه در فستیوال فیل ها آن ها رنگ می نمایند و در طول خیابان های جیپور راه می برند. در این جشن پیش از این و در سال های گذشته، انواع بازی های مختلف به همراه فیل ها انجام می شد تا اینکه در سال 2012 به منظور جلوگیری از آسیب به این حیوانات، این نوع فعالیت ها در فستیوال فیل ها ممنوع اعلام شد. این جشن همه ساله در ماه مارس برگزار می گردد.

کاجلی تیج، جشنواره ای مختص روستاهای جیپور

جشنواره کاجلی تیج، یکی از محبوب ترین مراسم در جیپور است که با شور و هیجان تمام برگزار می گردد. این جشنواره سرشار از جنب و جوش و الِمان های فرهنگ روستایی راجستان است. در زمان برگزاری جشنواره که به طور متوسط یک ماه (حد فاصل ماه جولای تا آگوست) به طول می انجامد، نمایشگاه ها و بازارچه های محلی بسیاری برپا می شوند؛ بازارهایی که پر از محصولات مختلف و صنایع دستی ساخته دسته مردم محلی می شوند. معمولا این بازارها بهترین محل ها برای خرید سوغاتی و یادگاری به حساب می آیند.

جیپور دوسرا، از بهترین فستیوال های جیپور

جیپور دوسرا یا ویجایاداشمی، یکی از جشن های مذهبی هندی ها است که سرشار از جنب و جوش برگزار می گردد. در جیپور، مردم این جشن را با شور و حرارت خاصی برگزار می نمایند که در آن تمثال هایی از شیاطین می سازند و در نقاط مختلف شهر می سوزانند. در طول این مراسم، نمایشگاه های گوناگون در گوشه و کنار جیپور سر بر می آورند و می توان در تمام آن ها به خرید و گشت و گذار پرداخت.

جشنواره ادبیات جیپور، بزرگترین فستیوال در نوع خود!

جشنواره ادبیات جیپور یک رویداد سالانه است که از سال 2006 تا به امروز، همه ساله در ماه ژانویه برگزار می گردد. این جشنواره اکنون به بزرگترین گردهمایی ادبی در تمامی منطقه آسیا پاسیفیک تبدیل شده است و هزاران اثر را از هند و سایر نقاط دنیا آنالیز می نماید. به همین دلیل، این یک فرصت فوق العاده برای نویسنده های تازه کار و جوان است تا بتوانند خود را به عموم مردم، بشناسانند. در کنار این جشنواره، انواع بازارچه های صنایع دستی و غذای محلی در کنار موسیقی محلی و برنامه های مفرح در طول عصر برگزار می گردد.

نمایشگاه جواهرات در جیپور، مخصوص عاشقان سنگ های قیمتی!

نمایشگاه جواهرات و سنگ های قیمتی، به صورت سالانه در جیپور برگزار می گردد. این بزرگترین نمایشگاه جواهرات در تمام نواحی شمالی هند به شمار می آید و دومین نمایشگاه بزرگ در تمام این کشور است. این نمایشگاه همه ساله در ماه دسامبر برگزار می گردد و هر سال تِم خاصی دارد. برای مثال در سال 2003، موضوع نمایشگاه، تعریف دوباره رنگ ها بود. آخرین تم این نمایشگاه، یاقوت سرخ، سلطنتی و کمیاب بود. این مراسم، هر ساله حدود 300 هزار بازدیدنماینده دارد که از تمام دنیا به این نمایشگاه می آیند.

جشنواره بین المللی فیلم جیپور، میعادگاه هنرمندان عرصه سینما

فستیوال بین المللی فیلم جیپور، در تاریخ سینمای هند یک رخداد نسبتا تازه است. این جشنواره که از سال 2009 شروع به کار نموده، تا به امروز مورد توجه بسیاری از کارگردانان، بازیگران، عکاسان و دیگر فعالان حوزه سینما قرار گرفته است. هدف این فستیوال از ابتدا، تبادل اطلاعات و ایده های فیلم سازی بوده و هست. علاوه بر این، این جشنواره محلی فوق العاده برای گردهمایی فعالان و علاقمندان به فیلم و فیلمسازی است. جشنواره بین المللی فیلم جیپور همه ساله در اولین ماه از سال میلادی برگزار می گردد.

فستیوال بین المللی بادبادک ها، یک جشن شاد و جذاب!

همه ساله در 14 ژانویه، سایه هایی شهر جیپور را می پوشانند؛ سایه های بادبادک هایی که آسمان را پر نموده اند. این روز که زمانی فرخند در فرهنگ هندی به حساب می آید، روزی است که شرایط ستاره ها تغییر می نمایند و خورشید در شرایط جدید قرار می گیرد. این زمان، شروع سال نو را در تقویم هند نشان می دهد. اگر در این زمان در جیپور باشید، خواهید دید که کل شهر برای شرکت در جشنواره بادبادک ها یا تماشای پرواز آن ها جمع می شوند.

سیتلا ماتا، یک جشنواره محلی و فوق العاده!

سیتلا ماتا جشنواره ای است که در روستای آیدیلیک (idyllic) برگزار می گردد که در فاصله 35 کیلومتری از جیپور قرار گرفته است و به راحتی، می توان از طریق حمل و نقل عمومی به آن دسترسی پیدا کرد. هدف از برگزاری این فستیوال نوعی پاسداشت مذهبی است که در تالاری که در بالای تپه کوچکی در این روستا قرار گرفته است، برگزار می گردد. در اطراف این نمایشگاه، بازارچه های مختلفی هم برپا می گردد در آن ها، کالاهایی از قبیل کفش، لباس، مواد غذایی و غیره به فروش می رسد.

در این مقاله شما را با بهترین و معروف ترین فستیوال های جیپور آشنا کردیم. برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا در هندوستان، پیشنهاد می کنیم به مقاله های خبرنگاران در این زمینه مراجعه نمایید. اگر هم دوست دارید بدانید، چرا به جیپور شهر صورتی می گویند، مقاله جیپور، شهر صورتی هند را مطالعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 525

به "بهترین فستیوال های جیپور که سفر شما را رویایی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فستیوال های جیپور که سفر شما را رویایی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید