تور ارزان روسیه: تداوم کوشش چین و روسیه برای حذف دلار از معاملات دوجانبه

به گزارش دنیای راه راه، مدیرعامل گازپروم نفت، گفت این شرکت برای پرداخت هزینه سوخت هواپیما هایی که بین چین و روسیه در پرواز هستند، از روبل و یوآن به جای دلار استفاده خواهد نمود.

تور ارزان روسیه: تداوم کوشش چین و روسیه برای حذف دلار از معاملات دوجانبه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، الکساندر دیوکوف، مدیرعامل گازپروم نفت، گفت این شرکت برای پرداخت هزینه سوخت هواپیما هایی که بین چین و روسیه در پرواز هستند، از روبل و یوآن به جای دلار استفاده خواهد نمود.

دیوکوف گفت: مادلین اقدام را از ماه سپتامبر شروع نموده ایم و تا سرانجام سال تمام پرداخت های ما بابت سوخت هواپیما در چین به یوآن خواهد بود.

او اضافه نمود: هزینه همه هواپیما های چینی که در روسیه سوخت گیری مجدد می نمایند هم به روبل پرداخت خواهد شد.

گازپروم نفت که اپراتور سوخت گیری هواپیما در 34 فرودگاه چین است پس از مذاکرات طولانی با اپراتور ملی سوخت جت چین به توافق رسیدند تا در پرداخت های خود دلار را کنار بگذارند.

دیوکوف می گوید: البته این اولین باری است که در صنعت هوانوردی چین و روسیه دلار کنار گذاشته می گردد و اولین پرداخت های به یوآن و روبل تأثیرات مالی مهمی خواهد داشت.

دیوکوف در سرانجام گفت: گازپروم نفت و اپراتور چینی همتای آن تا 2025 ظرفیت سوخت گیری ایستگاه های خود در فرودگاه های چین و روسیه را دو برابر نموده و به 250 هزار تن در سال خواهند رساند.

حجم کل سوخت جت فروخته شده به وسیله گازپروم نفت در فرودگاه های چین در نیمه اول سال 2021 با جهش 12 درصدی نسبت به سال گذشته به 56.5 هزار تن رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1511

به "تور ارزان روسیه: تداوم کوشش چین و روسیه برای حذف دلار از معاملات دوجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: تداوم کوشش چین و روسیه برای حذف دلار از معاملات دوجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید