ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست شامگاه یکشنبه در گزارشی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بلاخره پس از بحث و جدل های فراوان بر سر لایحه کمک مالی کرونا، این لایحه را امضا کرد.

ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد

این در حالی است که ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورت امتناع قانونگذاران از افزایش مستمری ماهانه دوران کرونا برای بزرگسالان واجد شرایط از 600 دلار به 200 دلار، این لایحه کمک مالی کرونا را رد می کند.

روزنامه واشنگتن پست همچنین به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که امضای این لایحه در زمانی صورت گرفت که ترامپ برای گذراندن تعطیلات خود در فلوریدا بسر می برد.

ترامپ در بیانیه ای که متعاقب امضای این لایحه منتشر شد، گفت: من این لایحه را با هدف برقراری مجدد مزایای بیکاری، توقف تخلیه [منازل]، ارائه کمک اجاره، بازگرداندن کارکنان خطوط هواپیمایی آمریکا به مشاغل خود، افزودن بودجه بیشتر به بخش توزیع واکسن و خیلی موارد دیگر امضا می کنم.

گفتنی است که پس از ماهها مذاکرات پیچیده و بی نتیجه، خاتمه روز دوشنبه 21 دسامبر اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره توانستند بر سر لایحه کمک مالی 900 میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا و همچنین لایحه 1.4 هزار میلیارد دلاری بودجه دولت به توافق برسند و لوایح مذکور را برای دریافت امضای رئیس جمهور به کاخ سفید بفرستند.

گفتنی است که لایحه کمک مالی پیشین شامل پرداخت مستمری ماهانه 600 دلار به افراد بزرگسال واجد شرایط در آمریکا بود.

اما ترامپ با بیان اینکه کمک مالی ماهانه 600 دلار مایه ننگ و آبروریزی است، از قانونگذاران کنگره خواست که این وجه ماهانه را برای هر فرد بزرگسال به 2000 دلار و برای هر خانواده تا 4000 دلار افزایش دهند.

به رغم آنکه مجلس سنا این لایحه و همچنین لایحه بودجه 1.4 هزار میلیارد دلاری برای هزینه های جاری دولت در سال 2021 را با 92 رأی موافق به تصویب رساند، ترامپ خواستار انجام اصلاحاتی در لایحه بودجه و حذف موارد بی فایده و غیرضروری از آن شد. وی مخصوصاً نگران آن بود که کمک مالی 1.3 میلیارد دلاری به مصر و ارتش این کشور ممکن است برای خرید تجهیزات نظامی از روسیه هزینه شود.

در مقابل، جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا از ترامپ خواست تا لایحه کمک مالی را امضا کند و نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از درخواست ترامپ برای افزایش رقم مستمری ماهانه به 2000 دلار حمایت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1139

به "ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ لایحه بسته کمک مالی کرونا را امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید