سفر مهم بایدن به اروپا؛پس از چهارسال دلخوری از ترامپ، برنامه های رئیس جمهور آمریکا چیست؟

به گزارش دنیای راه راه، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حالی نخستین سفر خارجی خود را به انگلیس انجام می دهد که ملاقات با ملکه انگلیس در لندن و ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ژنو، مهم ترین بخش های این سفر می باشد.

سفر مهم بایدن به اروپا؛پس از چهارسال دلخوری از ترامپ، برنامه های رئیس جمهور آمریکا چیست؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای بیزنس اینسایدر، ملکه انگلیس پیش از این با 12 رئیس جمهوری آمریکا ملاقات نموده و بایدن هم سیزدهمین و شاید آخرین رئیس جمهوری آمریکا باشد که به ملاقات ملکه می رود؛ بایدن فردا واشنگتن را برای انجام سفری هفت روزه به مقصد اروپا ترک می نماید.

بایدن برخلاف رئیس جمهوری قبلی، راهی عربستان سعودی نخواهد شد بلکه نخستین کشوری که وی دراین سفر به آن خواهد رفت در واقع متحد دیرینه واشنگتن یعنی انگلیس است.

نخستین سفر خارجی بایدن همراه با التهاب های داخلی

جو بایدن درحالی قرار است نخستین سفر خارجی خود را در کسوت رئیس جمهوری این کشور انجام دهد که هم اکنون با التهاب های داخلی همچون حملات سایبری به زیرساخت های کشور و مخالفت کنگره با تصویب بودجه 2.5 تریلیون دلاری برای اصلاح زیرساخت ها روبرو است، مخالفتی که خاتمه بایدن را وا داشت تا به علت شکاف عمیقی که بین جمهوریخواهان با وی و حزب دموکرات دارند، بر فشارهای خود بر طرح زیرساختی خود خاتمه دهد.

جو بایدن قرار است در نخستین سفر خارجی خود به مدت حدود یک هفته از کشورهایی همچون، انگلیس، بلژیک و سوئیس ملاقات کند وی طی این سفر در سه نشست مهم گروه7، ناتو و اتحادیه اروپا شرکت خواهد نمود و در یکی از آنها با ولادیمیر پوتین ملاقات خواهد داشت.

بایدن سیزدهمین رئیس جمهوری آمریکا است که به ملاقات ملکه انگلیس می رود

به گزارش یو. اس. ای. تودی، ملکه انگلیس تا به امروز با روسای جمهوری آمریکا همچون هری ترومن درسال 1952، آیزنهاور 1957، جان اف. کندی 1961؛ ریچارد نیکسون 1970؛ جرالد فورد 1976؛ جیم کارتر 1977؛ رونالد ریگان 1983 و 1988؛ جرج اچ. دبلیو بوش 1991؛ بیل کلینتون 2000؛ جرج بوش پسر 2007؛ باراک اوباما 2011و 2016 و دونالد ترامپ در سال های 2018 و 2019 میلادی ملاقات نموده است.

اکنون ناظران بین المللی بر این باورند اکنون که ملکه انگلیس همسر خود شاهزاده فلیپس را از دست داده و این ملاقات که قرار است برای نخستین بار به تنهایی صورت گیرد، می تواند آخرین ملاقات برای وی محسوب گردد.

ملاقات با ملکه انگلیس تا ملاقات با پوتین

به نوشته نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی جو بایدن در 23 خرداد سیزدهمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود که با الیزابت دوم ملکه انگلیس ملاقات خواهد نمود. ملکه انگلیس هفتمین دهه از سلطنت خود را شروع نموده است.

بایدن پس از ملاقات سه روزه راهی بلژیک و سوئیس خواهد شد تا در دیگر نشست های بین المللی همچون نشست ناتو و اتحادیه اروپا شرکت کند.

بایدن درادامه سفر خود، پس از انگلیس راهی بروکسل پایتخت بلژیک خواهد شد. 14 ژوئن برابر با 24 خرداد ماه شرکت در نشست ناتو در بروکسل.

بنابراین گزارش درجریان این نشست قرار است بایدن بارجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بروکسل ملاقات کند.

15ژوئن برابر با 25 خرداد نشست آمریکا با اتحادیه اروپا؛ جو بایدن سفر خود را در سوئیس در ملاقات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در 16 ژوئن برابر با 26 خرداد با به خاتمه خواهد برد، البته وی پس از این ملاقات و در همان روز با رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه سوئیس نیز در ژنو ملاقات خواهد داشت.

این رسانه خبری آمریکا در ادامه گزارش نوشت: در سال گذشته میلادی بنابر تخمین کارشناسان، حداقل 15 هزار حمله سایبری باج افزاری علیه زیرساخت های آمریکا اتفاق افتاده است.

سی ان ان ادامه داد: کاخ سفید از شرکت های آمریکایی خواسته است که تا پیش از آنکه آنها قربانی چنین حملات سایبری شوند، موارد امنیتی شبکه ای را خود اعمال نمایند چون دولت فدرال به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

اهمیت ملاقات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را جک سولیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در جریان کنفرانس خبری روز دوشنبه گذشته اینگونه بیان نمود: تا خاتمه این سفر انتظار می رود تا روسای هردو کشور پیامی آشکار را در زمینه راهبرد امنیتی اعلام دارند تا بتوان پیشرفت هایی درباره کنترل تسلیحات و دیگر تسلیحات هسته ای به منظور کاستن از تنش ها و ایجاد ثبات و احترام در روابط دوجانبه حاصل گردد.

سن ان ان: بایدن مستاصل در دفاع از منافع آمریکا

به گزارش شبکه خبری سی ان ان مورخ 17 خرداد، بایدن قصد داردتا در ملاقات با رئیس جمهوری روسیه در سوئیس به مساله حیاتی دفاع از منافع آمریکا بپردازد، بویژه در زمینه حملات سایبری که آنها را متوجه روسیه دانسته، حملاتی که امکان فلج کردن آمریکا را در زمینه زیرساخت ها دارد امری که آمریکا را به استیصال کشانده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1410

به "سفر مهم بایدن به اروپا؛پس از چهارسال دلخوری از ترامپ، برنامه های رئیس جمهور آمریکا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مهم بایدن به اروپا؛پس از چهارسال دلخوری از ترامپ، برنامه های رئیس جمهور آمریکا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید