تردد دیپلماتیک پکن و اسلام آباد؛ رئیس جمهور و وزیر خارجه چین در راه پاکستان

به گزارش دنیای راه راه، خبرنگاران: وزیرخارجه چین قرار است 20 بهمن وارد اسلام آباد گردد و در ملاقات با مقامات پاکستانی درباره بازدید رئیس جمهور این کشور از پاکستان در 2 فروردین سال آینده به بحث و گفتگو بپردازد.

تردد دیپلماتیک پکن و اسلام آباد؛ رئیس جمهور و وزیر خارجه چین در راه پاکستان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های پاکستانی درحالی اخبار سفر رئیس جمهور چین در ماه آینده به اسلام آباد را پوشش می دهند که رسانه های هند روز گذشته اعلام نموده اند مودی در ماه می امسال به کشور چین سفر می نماید.

وانگ یی وزیر خارجه چین قرار است در 9 فوریه سال 2015 (20 بهمن) وارد اسلام آباد گردد و درمورد بازدید شی جین پینگ رئیس جمهور چین در 22 مارس سال 2015 میلادی (2 فروردین سال 1394) به گفتگو با مقامات پاکستانی بپردازد.

وزیر خارجه چین در بازدید خود از اسلام آباد با سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجه و نوازشریف نخست وزیر پاکستان ملاقات خواهد نمود.

در همین حال احسن اقبال وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان در گفت وگو با داون نیوز گفت: اسلام آباد در حال آمادگی درمورد تعهدات مختلف با پکن برای بازدید رئیس جمهور چین است.

وی شرح داد: بازدید رئیس جمهور چین از پاکستان به هیچ وجه رد نخواهد شد و مورد پذیرش مقامات اسلام آباد است.

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان بعضی از عناصر سیاسی این کشور را مانع گسترش روابط مالی چین و پاکستان دانست و گفت: رئیس جمهور چین راهبری مالی این کشور با پاکستان را به طور رسمی شروع خواهد نمود که نام آن نیز بدلیل توجیهات امنیتی محرمانه است.

ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان مدتی پیش از چین بازدید کرد و در ملاقات با مقامات دولتی و نظامی این کشور درمورد امنیت منطقه و همکاری مالی و دفاعی دو کشور به بحث و گفتگو پرداخت.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 234

به "تردد دیپلماتیک پکن و اسلام آباد؛ رئیس جمهور و وزیر خارجه چین در راه پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد دیپلماتیک پکن و اسلام آباد؛ رئیس جمهور و وزیر خارجه چین در راه پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید