سفیر ایران در چین: روابط تهران-پکن به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده است

به گزارش دنیای راه راه، سفیر کشورمان در پکن با اشاره به شکست سیاست یکجانبه گرایی آمریکا، خاطر نشان کرد: روابط ایران و چین در سال 2016 با سفر رئیس جمهور چین به ایران به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده .

سفیر ایران در چین: روابط تهران-پکن به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده است

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در صحفه توئیتر خود نوشت: مقابله چین با سیاست های قلدرمآبانه آمریکا در سازمان ملل خط بطلانی است بر سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا که دیپلماسی فعال کشورمان در تهران، نیویورک و پکن به آن سرعت بخشیده است.

کشاوززاده در ادامه توئیت خود تاکید نمود: روابط ایران و چین در سال 2016 با سفر رییس جمهور چین به ایران به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده.

سفیر کشورمان در توئیت خود به مواضع نمایندگی چین در سازمان ملل متحد اشاره نموده است که در واکنش به ادعای مایک پاپمئو گفته بود: همه اینها دروغ است، آمریکا دیگر مشارکت کننده برجام نیست و برای استناد به مکانیزم ماشه، مشروعیت ندارد. 13 عضو شورای امنیت سازمان ملل معتقدند که مکانیزم ماشه فعال نشده است.

پیشتر مایک پامپئو وزیر امورخارجه آمریکا در پیغام توئیتری نوشت: هفته پیش پس از شکست شورای امنیت در ماموریت خود در حفظ صلح و امنیت، آمریکا فرآیند بازگشت 30 روزه تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بیان کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 915

به "سفیر ایران در چین: روابط تهران-پکن به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در چین: روابط تهران-پکن به مشارکت جامع راهبردی ارتقاء پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید