تسلیت برای درگذشت حسن محجوب

به گزارش دنیای راه راه، خانه کتاب و ادبیات ایران با ارسال پیامی درگذشت حسن محجوب، ناشر و کتابفروش پیشکسوت را تسلیت گفت.

تسلیت برای درگذشت حسن محجوب

به گزارش خبرنگاران، در متن این پیغام آمده است: جامعه فرهنگ پرور نشر کتاب و کتابفروشی ایران، در ماه های پایانی آخرین سال سده 14 خورشیدی، ناباورانه یکی از پیشکسوتان صدیق و عظیم مردان اثرگذار خود، زنده یاد حسن محجوب را از دست داد.

او از عظیمان نشر و کتابفروشی بود که در قانون مداری و ارتقای نظام صنفی و همکاری با اتحادیه ناشران و کتابفروشان، همیشه برای رشد فرهنگ نشر و کتاب پیشتاز بود.

شرکت سهامی انتشار در میانه دهه سی خورشیدی بر اساس خرد جمعی فرزندان دانا و پرتلاش کشور عزیزمان ایران شکل گرفت و به مرور توانست با توجه به اهداف بنیان گذاران خود در میان ناشران کشور اثرگذاری خود را در جامعه دانشگاهی و فرهنگی ایجاد کند.

رشد موثر فرهنگی، پویایی در حوزه اندیشه و تداوم فعالیت موسسه سهامی انتشار در حوزه فرهنگ مکتوب را باید مرهون تدابیر حسن محجوب دانست که در بیش از شش دهه و گذر از دیدگاه ها و اندیشه ها و نیز روزها و سال ها این موسسه فرهنگی را راهبری کرد. محجوب مشی روشنگرانه ای در کار خود داشت.

او مدیری برنامه ریز بود؛ پایبندی به اصول دینی، سعادت خواهی، صداقت، سادگی و آزادگی و نیز توسعه رفتار اخلاقی و گسترش علم و دانش، توجه به حفظ هویت و منافع ملی نقشه راهی بود که او در طی سال ها مدیریت خود بدان توجه داشت. افزون بر این او مدیری مسولیت پذیر بود و آن چنانی که در اهداف موسسه بیان نموده است همیشه خود و موسسه را نسبت به مشتریان، پدیدآورندگان، کارکنان، سهامداران و جامعه مسئول و جوابگو می دانست. به همین دلیل در سال 1382 به عنوان خادم برگزیده نشر از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده و در سال 1394 به عنوان پیشکسوت صنعت نشر از او تقدیر شد.

خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت مدیر اندیشمند و فرهیخته موسسه سهامی انتشار را به خانواده معزز و معزای محجوب تسلیت عرض می نماید و برای آن مرحوم از خداوند منان رحمت واسعه الهی و برای فرزندان برومند ایشان و نیز همکاران ارجمند آن مرحوم صبر و اجر آرزومند است. همچنین به اصحاب نشر و اعضای محترم اتحادیه ناشران و کتابفروشان که سوگوار یکی از اعضای پیشکسوت خود هستند تعزیت و تسلیت عرض می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1198

به "تسلیت برای درگذشت حسن محجوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلیت برای درگذشت حسن محجوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید