جاذبه گردشگری کیش که قبل از مرگ باید ببینید

به گزارش دنیای راه راه، جاذبه های گردشگری کیش که معمولا در سفر به کیش باید در لیست بازدید شما باشد.

جاذبه گردشگری کیش که قبل از مرگ باید ببینید

شهر باستانی حریره

این شهر تاریخی با وسعتی در حدود 120 هکتار و 800 سال قدمت در ساحل شمالی جزیره کیش قرار گرفته است. می گویند شهر حریره در فاصله زمانی بین سالهای 367 تا 912 هجری قمری رونق فراوان داشته است. این شهر باستانی را می توان به سه بخش اصلی تقسیم کرد. 1- خانه اعیانی که تقریبا مشابه خانه های قدیمی ساخته شده در بخش مرکزی ایران است. 2- قسمت صنعتی و کارگاهی که درست در کنار دریا احداث شده و دارای کانال ها و چاه های متعدد می باشد.3- مجموعه حمام که می توان گفت یکی از حمام های قدیمی ساخته شده در ایران است.

مرکز غواصی

اگر تا به امروز تجربه غواصی نداشته اید و دوست دارید آن را یاد بگیرید و لذت ببرید، مرکز غواصی کیش یکی از بهترین مراکز برای آموزش این ورزش جذاب است. این مرکز دوره های مقدماتی، پیشرفته و تخصصی برای علاقه مندان برگزار می نماید. همچنین می توانید با تورهای یکروزه این مرکز به دایوسایت های جزیره کیش و جزیره های اطراف آن بروید و از غواصی در مناطق مرجانی هیجان زده شوید.

شهر زیرزمینی کاریز

این مجموعه قنات،10000 مترمربع وسعت دارد که در سالهای اخیر بازسازی شده و به یک شهر زیر زمینی دیدنی تبدیل شده است. این قنات دو هزار ساله موزه ای از سقف مرجانی چند صد میلیون ساله در دل خود نگه می دارد. شهر زیر زمینی کاریز 15 کیلومتر طول دارد و در جهت آن 6 پایاب برای برداشت آب قرار گرفته است. در هنگام بازدید از این مجموعه زیرزمینی با غرفه های مختلفی از صنایع دستی، رستوران، موزه، سالن آمفی تئاتر و گالری هنری روبرو خواهید شد.

تم پارک آبی اوشن

می توان گفت این تم پارک عظیمترین پارک آبی روباز در ایران است و در آن مجموعه ای از بازی ها و تفریحات آبی از جمله رایدر، جکوزی و استخرهای گوناگون، داستان راز قلعه خورشید را برای شما روایت می نمایند. در این شهر آبی همچنین می توانید از امکاناتی چون سالن تخصصی ماساژ، رستوران، کافی شاپ و دو مرکز خرید استفاده نمایید.فقط دنبال یک تور ارزان باشید

روستای باغو

در قسمت جنوب غربی جزیره کیش به یک روستایی قدیمی می رسید که محل سکونت مردمان بومی این جزیره است. این روستای مکان جالبی برای بازدید از خانه های قدیمی و درختان لور می باشد. یک مسجد تاریخی در این روستا وجود دارد که در سال 981 هجری قمری بنا شده است. ساکنان این روستا با غذاها و خوراکی های محلی از شما پذیرایی می نمایند تا خاطره ای خوش از این سفر به یاد داشته باشید.

لاک پشت های دریایی

لاک پشت پوزه عقابی و لاک پشت سبز دو گونه لاک پشت هستند که در آبهای اطراف جزیره کیش زندگی می نمایند. لاک پشت های پوزه عقابی در روزهای معینی از سال برای تخم گذاری به ساحل جزیره می آیند. این لاک پشت هاینادر در معرض انقراض قرار گرفته اند و برای همین سایتی مخصوص ردیابی و نظارت بر فعالیت و زندگی لاک پشتها در جزیره کیش دایر شده است. شما می توانید برای دیدن تخم گذاری لاک پشت پوز عقابی به این مرکز مراجعه نمایید.

کشتی یونانی

این کشتی به گل نشسته در سال 1322 هجری خورشیدی در گلاسکو اسکاتلند ساخته شد و در سال 1345 و پس از 80 روز کوشش بی نتیجه برای حرکت دادن آن، مهمان همیشگی ساحل جزیره کیش شد. تماشای غروب خورشید در کنار این کشتی فرسوده، صحنه ای فراموش نشدنی در ذهن شما خلق خواهد نمود.

سافاری

مجموعه پارس سافاری، محلی برای اجرای تورهای سافاری صحرا است. جزیره کیش به دلیل داشتن صحراها و بیابان ها محل مناسب و ایده آلی برای این تفریح پرهیجان و جذاب می باشد. انواع خودروهای دو دیفرانسیل و چهار محور، لحظاتی فراموش نشدنی را برای شما مهیا می نمایند. همچنین پیست آفرود و آسفالت این مجموعه محیطی امن را برای تجربه موتورسواری و اتومبیلرانی فراهم نموده است.

گذر هنرمندان

در بلوار دریا در بخش غربی جزیره کیش قسمتی از پیاده رو به معرفی مشاهیر عظیم ایران اختصاص داده شده است. سردیس هایی از دانشمندان، شاعران و هنرمندان عظیم ایران به همراه لوحی از زندگینامه آنها در این پیاده رو نصب نموده اند. قدم زدن در این جهت می تواند شما را با این افراد عظیم بیشتر آشنا کند.

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم

در این مجموعه منحصر بفرد می توانید گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مانند دلفین، گربه دریایی، شیر دریایی، گراز دریایی و پنگوئن را از نزدیک ببینید و با زندگی آنها آشنا شوید. مساحت پارک دلفین ها حدود 100 هکتار است و حجم آبی که در استخرها می بینید 18000 متر مکعب می باشد. در این پارک گونه های مختلفی از گیاهان و جانوران دیگر را نیز مشاهده خواهید کرد.شما مسافران تور کیش میتوانید از سایت لست تورز به نشانی Lasttours.net دیدن فرمائید و آخرین و جدیدترین تور نوروز 98 اطلاع حاصل فرمائید.آدرس کانال تلگرام لست تورز [email protected] میباشد و صفحه اینستاگرام ما به آدرس lasttours میباشد که هر روز با کلی آفر و تور داخلی و خارجی و ویدیو گردشگری بروز رسانی میشود

اگر قصد مسافرت در این روزها را دارید و از سرما خوشتان نمی آید تور کیش بهترین گزینه برای شماست. آب و هوای جزیره کیش در این روزها بهاری است و می توانید بدون نگرانی از گرمای سوزان، از زیبایی ها و تفریحات این جزیره لذت ببرید. همچنین رزرو تور کیش در این فصل مالی و مقرون به صرفه است. پس چمدانهایتان را ببندید و با خرید تور لحظه آخری سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

منبع: نمناک
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 634

به "جاذبه گردشگری کیش که قبل از مرگ باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه گردشگری کیش که قبل از مرگ باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید