حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز

به گزارش دنیای راه راه، کشور قطر به عنوان یکی از کشورهای مرفه حاشیه خلیج فارس، دارای یکی از جوانترین ایرلاین های دنیا یعنی هواپیمایی قطر ایرویز است که همه روزه پروازهای گوناگونی به 6 قاره دنیا دارد. قطر ایرویز یکی از به روزترین شرکت های هواپیمایی در دنیا محسوب میشود که مسافران را به مقاصد دور و نزدیک و یا ناشناخته می رساند. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به معرفی حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز بپردازیم.

حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

حقایقی در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز

قطر ایرویز بهترین هواپیمایی در جهان

این شرکت هواپیمایی در سال های 2017، 2015 و همچنین در سالهای قبل از این یعنی در سالهای 2011 و 2012 مفتخر به کسب عنوان بهترین هواپیمایی در جهان شده است. جالب است بدانید که شرکت های هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز و آل نیپون ایرویز ژاپن نیز در این سالها در رده دوم و سوم از لیست بهترین هواپیمایی ها در جهان قرار گرفتند.

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی که از ایرباس A350 استفاده کرد

در سال 2015 این شرکت اولین پرواز خود را با هواپیمای A350-900 از دوحه به مقصد فرانکفوت انجام داد. این پرواز در نوع خود یکی از بهترین و در عین حال با شکوه ترین پرواز ها شناخته می شود، زیرا که برای ساخت این هواپیمای غول پیکر، افراد زیادی در مدت زمان طولانی وقت خود را صرف نموده بودند. همچنین قطر ایرویز تا به امروز 80 فروند از این هواپیما را سفارش داده که در واقع عظیمترین سفارش این نوع هواپیما در جهان محسوب می شود.

فرودگاه قطر، بهترین فرودگاه در خاورمیانه

فرودگاه حمد دوحه که مقر اصلی هواپیمایی قطر به شمار می آید، در سال 2017 توانست لقب بهترین فرودگاه در جهان را از آن خود کند. این فرودگاه زیبا که در سال 2014 تاسیس شده، تنها 10 کیلومتر تا مرکز شهر فاصله دارد. همیشه سرویس های قطار و اتوبوس نیز برای انتقال مسافران به داخل شهر در دسترس هستند.

هواپیمایی قطر، ایرلاینی برای تمام قاره ها

هواپیمایی قطر ایرویز از معدود شرکت های هواپیمایی در جهان است که به تمامی قاره ها پرواز مستقیم دارد. برای همین، فرودگاه بین المللی حمد در قطر یکی از 5 فرودگاه در جهان است که به تمامی قاره ها پرواز دارد و از این حیث یکی از برترین فرودگاه ها محسوب می شود.

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی عظیم در منطقه خلیج فارس که به اتحادیه هواپیمایی پیوست

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در سال 2012 توانست به اتحادیه هواپیمایی وان ورلد OneWorld در شهرنیویورک آمریکا بپیوندد. لازم به ذکر است که در سال 1992 شرکت هایی همچون برلین ایر، کانتاس، امریکن ایرلاینز با یاری یکدیگر توانستند اتحادیه ای به نام OneWorld تشکیل دهند. این اتحادیه در حال حاضر 15 عضو دارد و در سال 2016 به عنوان بهترین اتحادیه هواپیمایی در جهان انتخاب شد.

هواپیمایی قطر اسپانسر بهترین تیم جهان

تیم فوتبال بارسلونا به عنوان یکی از بهترین تیم های حال حاضر فوتبال در جهان، اسپانسری به نام قطر ایرویز داشته است. قطر ایرویز توانست در سال 2013 قراردادی به ارزش 60 میلیون دلار با این تیم امضا کند. همچنین این شرکت از بازیکنان بارسلونا برای ساخت کلیپ های تبلیغاتی، آموزشی و امنیتی برای هواپیمایی خود استفاده نموده است.

استفاده از تیزشاخ عربی در طراحی لوگو

یکی از جالبترین ابتکارهایی که این شرکت هواپیمایی انجام داده، استفاده از حیوانی به نام تیز شاخ در طراحی لوگو است. این حیوان که در سال 1972 به صورت کامل در قطر منقرض شده بود، با کوشش دوستداران محیط زیست درسال 1982 دوباره به حیات بازگشت. لازم به ذکر است که برای بقای نسل تیز شاخ، ابتدا دو جفت از آن در باغ وحش فوئنیکس آریزونا نگهداری شدند و بعد از مدتی توانستند نسل این حیوان کمیاب را تکثیر دهند.

طولانی ترین پرواز جهان، از دوحه به آوکلند

طولانی ترین پرواز درجهان را نیز هواپیمایی قطر انجام می دهد. پرواز از دوحه به آوکلند که از سال 2016 شروع شده، طولانی ترین پرواز در جهان به حساب می آید. فاصله این پرواز حدود 14536 کیلومتر است که از لحاظ زمانی نزدیک به 18 ساعت طول می کشد. جالب است بدانید که هواپیماهای زیادی قادر به انجام این پرواز نیستند و برای برقراری این پرواز می بایست از هواپیمای بویینگ 777 LR استفاده کرد.

قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی که هواپیمای Airbus A350 را در آمریکا فرود آورد

یکی دیگر از حقایق جالب در خصوص این هواپیمایی این است که قطر ایرویز توانست در سال 2016 اولین هواپیمای ایرباس A350 را در خاک آمریکا فرود آورد که در نوع خود پروازی تاریخی و با شکوهی محسوب می شود.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 732

به "حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در خصوص هواپیمایی قطر ایرویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید