خبرنگاران امکانات مرکز کنترل سیار هلال احمر خراسان شمالی تقویت می شود

به گزارش دنیای راه راه، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ایجاد مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات جمعیت، اقدام نو و ابتکاری است که زمان امدادرسانی را شتاب می بخشد.

خبرنگاران امکانات مرکز کنترل سیار هلال احمر خراسان شمالی تقویت می شود

ابوالفضل محبان روز شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: تلاش داریم تا تجهیزات مرکز سیار کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال احمر استان، تقویت و توسعه یاید، در اولین گام، اینترنت این مرکز تقویت می شود تا در زمان بحران، بتوان به صورت آنلاین به نقشه ها دسترسی پیدا کرد.

وی گفت: رویکرد ما، راه اندازی قرارگاه عملیاتی است، در این زمینه ایجاد انبار سیار، تامین اقلام مورد نیاز امداد رسانی به ویژه چادر برای استقرار تیم های عملیاتی است، در بحران ها، قرارگاه، یک تا دو هفته در منطقه حادثه دیده مستقر و تا عادی شدن شرایط در محل حضور دارد.

محبان گفت: مرکز کنترل سیار و هماهنگی عملیات امداد و نجات، در قالب یک خودروی امدادی راه اندازی شده که با آغاز به کار این مرکز، نگرانی ها در زمینه مدیریت حوادث و ارتباطات آنلاین در شرایط بحران، کاهش یافته است.

وی گفت: نبود بانک اطلاعاتی، یکی از نواقص مهم در مدیریت بحران بوده، نبود این اطلاعات، که به علت نبود مرکز فرماندهی کنترل عملیات، رخ داده، سبب طولانی شدن زمان امداد می شد اما با افتتاح این مرکز سرعت عملیات افزایش می یابد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: راه اندازی این مرکز سیار، در کشور سابقه نداشته و برای اولین بار در خراسان شمالی رخ داده است.

وی اضافه کرد: مرکز فرماندهی، امکان تصمیم گیری آنی و منسجم را میسر کرده است و با دسترسی به اطلاعات مختلف از جمله راه ها، گسل ها، نقشه ها و جمعیتی امکان تصمیم گیری برای مناطق حادثه دیده حتی در دورترین مناطق فراهم است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: کانکس با وسعت 12 مترمربع، دارای امکانات لازم برای برقراری ارتباط مستقیم با منطقه حادثه دیده است و داری یک سالن جلسه مجهز به ویدئو کنفرانس است که در این سالن هم قابلیت برقراری ارتباط با با کشور و با سایر مراکز وجود دارد.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و 500 امدادگر و نجاتگر داوطلب دارد.

خراسان شمالی در شمار 10 استان نخست حادثه خیز کشور محسوب می شود که از نظر زلزله خیزی رتبه سوم و سیل خیزی رتبه دوم را در بین 31 استان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 893

به "خبرنگاران امکانات مرکز کنترل سیار هلال احمر خراسان شمالی تقویت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکانات مرکز کنترل سیار هلال احمر خراسان شمالی تقویت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید