خبرنگاران حاجی میرزایی: حفظ سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است

به گزارش دنیای راه راه، تهران- خبرنگاران- وزیر آموزش وپرورش گفت: اصول آموزش وپرورش برای شروع سال تحصیلی 3 اصل حفظ سلامت دانش آموزان، تداوم آموزش و عدم جایگزینی آموزش حضوری است.

خبرنگاران حاجی میرزایی: حفظ سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش روز چهارشنبه وزارت آموزش وپرورش، محسن حاجی میرزایی با اشاره به رعایت اصولی برای آغاز سال تحصیلی در نیمه شهریورماه گفت: اصل بر حفظ سلامت دانش آموزان است و سعی آموزش وپرورش این است که سلامت آن ها به خطر نیفتد. اصل بعدی آموزش است که نباید در آن وقفه ایجاد گردد. فقط باید ببینیم چگونه باید با حفظ سلامت دانش آموزان آموزش را دنبال کنیم. اصل سوم این است که چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد چون ارتباط دانش آموزان و معلم و حتی بازی های درون مدارس کارکرد تربیتی دارد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته دوسوم تدریس انجام شده بود که با شیوع کرونا روبرو شدیم. امروز ضروری است این اصل مهم را رعایت کنیم که درباره تک تک دانش آموزان برنامه آموزشی داشته باشیم تاکسی از آموزش محروم نگردد؛ یعنی همه دانش آموزان باید از آموزش استفاده نمایند حتی کسانی که به دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: 5 هزار مدرسه با کمتر از پنج دانش آموز در کشور فعالیت دارند. در این مدارس کلاس ها می تواند در فضای باز و به عنوان مثال در حیاط مدرسه تشکیل گردد. بخشی از این برنامه ها به مدارس در مناطق مختلف واگذار شده است یعنی مدارس متناسب با شرایط خود درباره تشکیل کلاس ها تصمیم بگیرند.

حاجی میرزایی درباره طرح زوج و فرد مدارس نیز گفت: در مدارسی که قرار است کلاس حضوری تشکیل گردد ولی تعداد دانش آموزان از حد نصاب بیشتر است کلاس ها به صورت یک روز درمیان تشکیل می گردد و دانش آموزان در دو بخش تقسیم می شوند.

وی با اشاره به فداکاری های معلمان کشور در جهاد آموزشی بعد از تعطیلی مدارس گفت: این موضوع باعث تعامل بهتری میان معلمان و دانش آموزان شد. یکی از سیاست های ما در دولت فعلی بهتر شدن شرایط معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: معین شدن شرایط استخدامی معلمان از فعالیت های ما جهت کسب رضایت فرهنگیان بود که در این راستا و در برنامه ششم 186 هزار نفر شرایط استخدامی آن ها معین تکلیف شد. همچنین طی سال جاری 80هزار نفر استخدام می شوند که 20هزار نفر به وسیله دانشگاه فرهنگیان، 25هزار نفر تبدیل شرایط و 28هزار نفر هم به وسیله ماده 28استخدام می شوند که به وسیله شرکت در آزمون استخدامی جذب می شوند.

75 هزار فرهنگی واجد صلاحیت دریافت مسکن هستند

وی درباره طرح مسکن معلمان گفت: 75هزار فرهنگی برای دریافت مسکن واجد صلاحیت تشخیص داده شدند و تا به امروز بیش از 19هزار واحد در دست ساخت است. وام قرض الحسنه 50میلیون تومانی برای زوج های فرهنگی و تا سقف 100میلیون برای مسکن فرهنگیان تخصیص دادیم که بانک ملی این وام را به فرهنگیان فاقد مسکن پرداخت می نماید و احتیاج به سپردن وثیقه نیست و ما آن را تضمین می کنیم.

در شرایط شیوع کرونا تمام ایران، مدرسه شد

حاجی میرزایی درباره اقدامات بسیار خوب کشور بعد از شیوع کرونا گفت: این اقدامات نقطه درخشانی در تاریخ کشور در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی بود.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: یکی از جاهایی که از شیوع کرونا آسیب دید نظام آموزش وپرورش کشور بود اما خیلی سریع به فاصله چند روز بعد از تعطیلی مدارس با همکاری صداوسیما مدارس تلویزیونی ما دایر شد. این برنامه های تلویزیونی باعث برقراری عدالت آموزشی شد و باعث شد دانش آموزان سراسر کشور از تدریس معلمان برجسته برخوردار شوند و نوعی همسان سازی آموزشی رخ داد. روزی تعبیر امام راحل این بود که ایران را مدرسه کنیم و می توانم بگویم در این شرایط ایران مدرسه شد. یکی از آرمان های آموزش وپرورش که پیوند خانه و مدرسه بود در ایام کرونا محقق شد.

وزیر آموزش وپرورش در خاتمه از مردم تقاضا کرد یاری نمایند سال تحصیلی را با حفظ سلامت دانش آموزان آغاز کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 899

به "خبرنگاران حاجی میرزایی: حفظ سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حاجی میرزایی: حفظ سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید مورد تاکید است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید