خوراکی هایی که ممکن است سالم نباشند

به گزارش دنیای راه راه، برخی از مواد غذایی که ما مصرف می کنیم برخلاف آنچه می پنداریم، سالم نیستند؛ برخی از این مواد غذایی و نوشیدنی ها طبق اعلام پایگاه پزشکی webmd به شرح زیر است:

خوراکی هایی که ممکن است سالم نباشند

چای کامبوچا

کامبوچا یک چای سیاه یا سبز تخمیر شده است. برخی مطالعات نشان می دهد نمونه های مناسب و حلال کامبوچا ممکن است التهاب را کاهش و سلامت روده را افزایش دهد اما فواید آن برای سلامتی تا حدود زیادی مشخص نیست. برخی از برندهای تجاری کامبوچا دارای میزان زیادی قند است بنابراین همیشه برچسب روی محصول را بررسی کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است. تحقیقات نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند کلسترول خون را افزایش دهد. باید دانست شواهد زیادی درخصوص برخی مزایایی که درباره آن گفته می شود، مانند کاهش وزن و کنترل دیابت نوع 2 وجود ندارد.

محصولات بدون گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در دانه های گندم، جو و چاودار یافت می شود. شاید شما فکر کنید خوردن غذا های بدون گلوتن سالم تر است. این موضوع اگرچه به طور کلی ممکن است در صورتی که شما از وجود مسائل در گوارش غذا رنج می برید یا به گلوتن حساسیت دارید، درست باشد اما باید دانست بسکمک از محصولات تجاری بدون گلوتن دارای میزان زیادی کربوهیدرات تصفیه شده، شکر و نمک است.همچنین رژیم غذایی خالی از گلوتن به کاهش وزن کمک نمی کند.

شیر تازه

برخی می گویند شیر فراوری نشده از آسم، آلرژی، سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می کند اما این ادعا ها نادرست است.شیر خام دارای میکروب هایی مانند اشرشیاکلی و سالمونلا است که می تواند شما را بیمار کند. شیر فراوری شده یا پاستوریزه اگرچه حاوی ویتامین C کمی است، اما شیر خام هم منبع اصلی این ویتامین به تعداد نمی رود. به طور کلی، شیر پاستوریزه دارای فواید تغذیه ای مشابه شیر خام است و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

گرانولا

گرانولا به دلیل این که از جو دوسر سرشار از فیبر درست شده ممکن است سالم به نظر برسد اما بسکمک از برندهای تجاری موجود در بازار، حاوی روغن نارگیل و میزان فراوانی قند افزوده هستند؛ بنابراین سعی کنید گرانولا را خودتان با جو دوسر، بادام و نارگیل خرد شده تهیه و آن را با کمی روغن کانولا و شربت افرا مخلوط کنید. آن را روی سینی فر و به مدت 75 دقیقه با دمای 250 درجه قرار دهید. بگذارید خنک شود. سپس آن را در یک محفظه بسته نگهداری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1557

به "خوراکی هایی که ممکن است سالم نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی هایی که ممکن است سالم نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید