دختر ایرانی با رویای برترین شدن در دنیا

به گزارش دنیای راه راه، فاطمه خلیلی دروازه بان تیم ملی هندبال زنان ایران در سرانجام بازی تیم ملی ایران مقابل نروژ در مسابقات قهرمانی دنیا اسپانیا به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد. تیم ملی زنان ایران که در مرحله گروهی با رومانی، نروژ و قزاقستان هم گروه بود بازی مقابل نروژ را با نتیجه 41 بر 9 واگذار کرد. با این حال دروازه بان تیم ملی ایران به خاطر مهار های زیادش به عنوان برترین بازیکن آن ملاقات انتخاب شد.

دختر ایرانی با رویای برترین شدن در دنیا

فاطمه خلیلی در مصاحبه با سایت فدراسیون دنیای هندبال در خصوص حضورش در مسابقات قهرمانی دنیا اظهار کرد: به این رویا فکر می کردم که در قهرمانی دنیا حضور داشته باشم. برای من باعث افتخار بود که مقابل بازیکنان بزرگ قرار بگیرم. این بازیکنان و تیم هایشان را همواره در صفحات مجازی پیگیری می کنم. حس خیلی عجیبی بود. بازی با بازیکنان بزرگ باعث افتخار است.

دروازه بان تیم ملی هندبال زنان ایران گفت: من ورزش را از فوتسال آغاز کردم. پنج ماه در این رشته بودم و بعد از آن با نظر مربی به هندبال رفتم. 9 سال است که در تیم ملی ایران بازی می کنم. سال جاری هم برای اولین بار لژیونر شدم و در تیم آنادولو آنتالیا ترکیه بازی می کنم.

خلیلی هدف خود را انتخاب به عنوان برترین دروازه بان دنیا مطرح نمود و گفت: من کل زندگی ام را برای هندبال گذاشتم و می توان گفت هندبال زندگی من است. من با هندبال زندگی می کنم. کوشش زیادی می کنم تا به هدف بزرگ خودم که برترین دروازه بان دنیا شدن است برسم.

وی در ادامه گفت: من حتی از تماشا کلیپ دروازه بان های کشور های دیگر تجربه کسب می کنم. تا جایی که دیده بودم همواره آخر هر بازی برترین بازیکن از تیم برنده انتخاب می شد. به همین علت فکرش را هم نمی کردم که بعد از بازی با نروژ، من به عنوان برترین بازیکن انتخاب شوم.

خلیلی در خصوص احساساتش بعد از اعلام نامش به عنوان برترین بازیکن زمین گفت: بعد از بازی حتی زمانی که اسمم را خواندند، نفهمیدم چه اتفاقی افتاده است. زمانی که آن خانم برای دادن عروسک بازی نزدیک من شد و دوستانم مرا بغل کردند تازه فهمیدم چه چیزی اتفاق افتاده است. خیلی خشنود بودم و باورم نمی شد.

دروازه بان تیم ملی هندبال زنان ایران گفت: این ها را همواره در رویاهایم می دیدم و تجسم می کردم، ولی حالا به واقعیت رسیده بود. آن لحظه هضمش برایم خیلی سخت و باور نکردنی بود. من فکر می کنم این اتفاق سبب انگیزه برای خیلی دیگر از دختران ایرانی شد، حتی آن هایی که هندبال بازی نمی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1658

به "دختر ایرانی با رویای برترین شدن در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر ایرانی با رویای برترین شدن در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید