درخواست مکرر آمریکایی ها برای مذاکره

به گزارش دنیای راه راه، به گزارش خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه همایش ملی ایران و همسایگان که عصر امروز (دوشنبه) در مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه برگزار گردید، در جمع خبرنگاران در تشریح سفر پیش روی خود، گفت: هفته آینده به هند و سریلانکا سفر خواهم کرد و در این سفر چند هدف را دنبال می کنیم؛ اولا همتایان من در چهار ماه گذشته دو بار به ایران سفر کردند.

درخواست مکرر آمریکایی ها برای مذاکره

وی ادامه داد: ما از روابط سیاسی و مالی با هند برخورداریم و موضوعات متنوع سیاسی، مالی و همکاری ها در حوزه فناوری بین دو کشور جریان دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در سریلانکا نیز علاوه بر مناسبات دوجانبه در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه های مثل سدسازی و نیروگاه اقدامات مهمی صورت گرفته که در این سفر پیگیری خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان بعلاوه در مورد سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران گفت: در آخرین ملاقات بین آقایان رئیسی و اردوغان در حاشیه نشست سران اکو در عشق آباد، رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند، کمیسیون عالی همکاری های ایران و ترکیه در تهران برگزار گردد.

وی ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک این اجلاس را برگزار کنیم و به طور همزمان ممکن است نشست سه جانبه سران آستانه برگزار گردد که همه چیز بستگی به شرایط کرونایی دارد.

وزیر امور خارجه بعلاوه در مورد احتمال برگزاری نشستی با حضور وزرای خارجه ایران و 1+4 گفت: فعلا مذاکرات را در سطح کارشناسان ارشد و مدیران کل سیاسی و معاونان وزرا تنظیم کردیم و امیدواریم در همین سطح وارد فرایند اجرا شویم و احتیاج به ملاقاتهای سطح بالاتری وجود نداشته باشد، اما متناسب با پیشرفت مذاکرات راجع به هرگونه اقدام دیگری تصمیم گیری خواهد شد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: اگر دقت نموده باشید، سعی می کنیم موضوع مذاکرات وین را در صدر اخبار قرار ندهیم، زیرا آن چیزی که برای ما مهم است، این است که، زمانی مردم عزیز در جریان دقیق تر مسائل قرار گیرند که در میز مذاکرات اتفاق خوبی اتفاق افتاده باشد و امیدوارم به آن نقطه نزدیک بشویم.

وزیر امور خارجه توضیح داد: آمریکایی ها مکررا برای مذاکره درخواست دارند، اما ما هنوز در این نقطه به جمع بندی های خود نرسیدیم.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1702

به "درخواست مکرر آمریکایی ها برای مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مکرر آمریکایی ها برای مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید