دهان شویه پراکسید هیدروژن

به گزارش دنیای راه راه، یک دهان شویه که هیدروژن پراکسید به نام جزء فعال آن می باشد، ارزان قیمت بوده اما محصولی بسیار موثر بوده که به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کند. در زیر اثر بخشی پراکسید هیدروژن به نام یک دهان شویه و

دهان شویه پراکسید هیدروژن

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

یک دهان شویه که هیدروژن پراکسید به نام جزء فعال آن می باشد، ارزان قیمت بوده اما محصولی بسیار موثر بوده که به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک می کند. در زیر اثر بخشی پراکسید هیدروژن به نام یک دهان شویه و مصارف آن را مورد بحث قرار می دهیم.

هیدروژن پراکسید، به طور گسترده به نام یک عامل سفید کننده شناخته می گردد که یک مایع آبی کم رنگ و بسیار واکنش پذیر بوده که فرمول شیمیایی آن H2O2 می باشد. این ماده محصول جانبی طبیعی هم می باشد که در طول متابولیسم اکسیژن در بدن تقریبا همه موجودات زنده تولید می گردد. به واسطه خواص اکسیداسیونی قوی آن، هیدروژن پراکسید در طیف وسیعی از کاربردها در بخش های صنعت و پزشکی یافت می گردد. دهان شویه هیدروژن پراکسید چنین محصولی بوده که به طور گسترده برای حفظ بهداشت دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدروژن پراکسید به نام دهان شویه

هیدروژن پراکسید می تواند به طور مستقیم به نام یک دهان شویه استفاده گردد و یا شما می توانید یک دهان شویه تجاری با هیدروژن پراکسید به نام جزء فعال را مورد استفاده قرار دهید. می توانید آن را از یک فروشگاه پزشکی بخرید و آن را به نام یک دهان شویه بسیار ارزان تر نسبت به محصولات دهان شویه تجاری استفاده کنید.

هنگامی که از یک دهان شویه استفاده می کنید، این کار می تواند میکروب ها و باکتری های داخل دهان را به منظور حذف مسائلی مانند بوی بد دهان و التهابات لثه از بین ببرد.

این ماده برای تخریب میکروب ها و باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند، عالی است.

غرغره کردن با این دهان شویه می تواند به طور موثری بروز بیماری های شایع دهان مانند زخم دهان و زخم را کاهش دهد.

همراه با کشتن باکتری ها و میکروارگاهمم های مضر، هیدروژن پراکسید با توجه به خواص سفید کنندگی آن می تواند به نام سفید کننده دندان هم به کار رود. به طوری که، شما می توانید از این ماده به نام دهان شویه نه تنها برای افزایش بهداشت دهان و دندان، بلکه برای سفید کردن دندان هم استفاده کنید.

محلول آب اکسیژنه 3 درصد می تواند با جوش شیرین و آب به منظور ایجاد یک خمیر دندان خانگی ترکیب گردد. برای تهیه دهان شویه با هیدروژن پراکسید، شما می توانید آن را با قسمت های مساوی آب ترکیب کنید.

آیا استفاده از هیدروژن پراکسید به نام دهان شویه امن است؟

از آن جایی که هیدروژن پراکسید می تواند به آسانی هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید تجزیه گردد.، بنابراین این ماده را در یک بطری قهوه ای که بتوان از نفوذ اشعه خورشید جلوگیری کند، قرار دهید. هیدروژن پراکسید در بسکمک از فروشگاه های پزشکی به نام محلول 3 درصد استفاده می گردد. به طور کلی، محلول هیدروزن پراکسید 3 درصد به منظور استفاده برای اهداف پزشکی امن می باشد. با این حال، برخی افراد فکر می کنند که محلول 3 درصد برای استفاده داخل دندان بسیار قوی می باشد و استفاده از محلول 1 درصد به نام دهان شویه مناسب تر می باشد. بنابراین، برخی افراد پیشنهاد رقیق کردن هیدروژن پراکسید قبل از استفاده به نام دهان شویه را می دهند.

به طور کلی هیدروژن پراکسید 1 تا 3 درصد به منظور استفاده به نام دهان شویه و برای تمیز کردن بریدگی ها و زخم ها امن در نظر گرفته شده است. استفاده از حجم زیاد این محلول داخل دهان اهمیتی ندارد، چون کف های ایجاد شده درون دهان باعث توسعه حجم محلول می گردند.

توصیه شده که برچسپ روی بطری را به منظور اطمینان از این که شما در حال خرید یک محلول 3 درصد و یا کمتر برای استفاده خانگی و نه استفاده صنعتی هستید، بررسی کنید. این امر به این دلیل است که استفاده از محلول های غلیط و بسیار قوی می تواند بسیار خطرناک باشد. هر چند بسکمک از مردم فکر می کنند که این رقت مورد نیاز نمی باشد، بهتر است محلول تا 3 درصد برای استفاده داخل دهان رقیق گردد. بعد از استفاده از دهان شویه، قراموش نکنید که دهان خود را به دقیت با آب تمیز شستشو دهید.

مصارف دیگر

هیدروژن پراکسید بک محصول معمول خانگی می باشد که مصارف متعددی دارد. در این جا برخی از این مصارف رایج را بیان می کنیم:

این محلول ضد عفونی کننده بسیار عالی بوده که می تواند برای عفونت های پوستی از جمله بریدگی ها و زخم های جزئی استفاده گردد. همچنین می تواند پوست آلوده به میکروب ها و میکروارگاهمم ها را تمیز کند.

این ماده می تواند برای درمان زخم های سرد، گزش حشرات و همچنین جوش استفاده گردد.

در بخش صنعت، هیدروژن پراکسید یک عامل سفید کننده بوده که می تواند به نام یک جایگزین برای مواد مبتنی بر کلر استفاده گردد. سدیم پربورات و سدیم پر کربنات دو تا از گسترده ترین سفید کننده های مورد استفاده در لباس شویی ها بوده و هر دوی این محلول ها از هیدروژن پراکسید تولید شده اند.

این محلول برای حذف بو، به ویژه د صنایع برای اکسیداسیون و خوردگی فلز و به منظور استریل کننده تجهیزات جراحی و پزشکی استفاده می گردد.

هنگامی که در مقادیر و غلظت درست مورد استفاده قرار می گیرد، هیدروژن پراکسید می تواند در کنترل و حذف مسائل خاص دهان موثر باشد، اما باید از دستورالعمل های لازم مانند رقیق کردن آن ها با آب قبل از استفاده به منظور دستیابی به نتایج مثبت، پیروی کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 1562

به "دهان شویه پراکسید هیدروژن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهان شویه پراکسید هیدروژن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید